امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 46372 |
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
48 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر امروز بالاترین تنفر نسبت به رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارد و این دو رژیم در نهایت استیصال هستند و آوازه ایران اسلامی در جهان طنین‌انداز است، از آثار قیام امام و همراهی امت است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای و مسئولان دستگاه قضا امروز چهارشنبه (۱۱ بهمن) در آستانه دهه فجر با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و دهه فجر اظهار کرد: خداوند به ما توفیق دهد برای اسلام و مردم یار باشیم نه بار؛ و آنگونه نباشد که مردم به به‌خاطر اعمال و منش و روش ما، به اسلام و نظام بدبین شوند.

رئیس قوه قضاییه با تبیین و تشریح شرایطی که در آن امام خمینی نهضت را آغازکردند، گفت: امام بزرگوار ما در شرایطی نهضت را آغاز کردند که رژیم ستمشاهی در مقابل بیگانگان نوکری می‌کرد و در برابر مردم خودمان سرکش بود و آن‌ها را تحقیر می‌کرد و منافع و مصالح ملی را در نظر نمی‌گرفت؛ در چنین شرایطی امام (ره) با ایمان و اتکال به خدا و اعتماد به مردم، نهضت را آغاز کردند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به عمق دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام در همان آغاز نهضت تاکید فرمودند که غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی باید از بین برود و تمامی مفاسد زیر سر شیطان بزرگ آمریکا است؛ امروز برای همگان تعابیر و فرمایشات امام راحل که در آن سال‌ها بیان فرمودند آشکار شده است؛ اگر امروز بالاترین تنفر نسبت به رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارد و این دو رژیم در نهایت استیصال هستند و آوازه ایران اسلامی در جهان طنین‌انداز است، از آثار قیام امام و همراهی امت است.

رئیس قوه قضاییه گفت: امام راحل به سبب صداقت و اخلاص و دوری از جاه‌طلبی و دنیادوستی، قلب‌های مردم را تصرف کرد و بر دل‌ها نفوذ کرد؛ امام عظیم‌الشأن ما با مردم صادق بودند و امروز نیز ما نیاز داریم که با ما مردم صادق باشیم.

محسنی اژه‌ای بیان داشت: امام راحل نسبت به دشمنان و ظالمان و پایمال‌کنندگان حق مردم، بسیار سخت بودند و در مقابل نسبت به مردم، این تعبیر را به کار می‌بردند که جانم فدای یکایک آنها.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: یکی از اهداف بزرگ امام راحل، تحقق عدالت در همه شئون و ساحت‌ها بود؛ از همین رو ما در قوه قضاییه برای تحقق عدالت اعم از عدالت فردی و عدالت در حکمرانی و عدالت در سایر شئون، مسئولیت سنگین و خطیری داریم.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز در راستای احیا و ارتقاء حقوق عامه، استیفای حقوق آحاد مردم، دفاع از مظلومین، تقویت فضائل و مبارزه با تمامی مظاهر فساد، وظیفه سنگین و خطیری داریم.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر بخواهیم به صورت کامل و جامع به مسئولیت‌ها و وظایف خود عمل کنیم و عدالت‌گستر باشیم، باید از خود شروع کنیم و عدالت برای ما به ملکه تبدیل شود و به فکر جاه و دنیا نباشیم و به مردم خوشبین باشیم و به آن‌ها تفاخر نورزیم و مردم را یاری کنیم و در برابر متعدیان به بیت‌المال و جان و مال و نوامیس مردم، قاطعانه برخورد کنیم.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل طی سخنانی، امام خمینی (ره) را از مصادیق روشن آیه سی‌ام سوره مبارکه «فصلت» دانست و با بیان اینکه امام راحل در مسیر خداوند متعال گام برداشت و در این راه هیچ‌گونه خوف و ترسی به دل راه نداد، گفت: «توکل به خدا»، «استقامت» و «نترس‌بودن» در زندگی امام خمینی (ره)، در پیوند با مردم تعریف می‌شود. 

وی همچنین عنوان کرد: هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تلاش کند دشمنی‌ها و حِقدها را از بین ببرد و دل‌های مردم را به مِهر دربیاورد.

همچنین حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به همراه اعضای شورای عالی قوه قضاییه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، با حضور بر مزار شهید آیت‌الله بهشتی و یاران او در قطعه ۷۲ بهشت زهرا (س)، فاتحه‌ای قرائت کرده و یاد و خاطره همه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top