امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 44124 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
32 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:قسمت دوم «راهبه» در رقابتی تنگاتنگ با فیلم تازه جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی، صدرنشین این جدول شد.به گزارش صبا، «راهبه ۲» با فروشی نزدیک به ۱۵ میلیون دلار این کرسی را از آن خود کرد. این در حالی است که «فراموش نشدنی ونیز» با اختلاف اندکی از این فیلم، در ردیف دوم […]

گروه فرهنگی:قسمت دوم «راهبه» در رقابتی تنگاتنگ با فیلم تازه جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی، صدرنشین این جدول شد.به گزارش صبا، «راهبه ۲» با فروشی نزدیک به ۱۵ میلیون دلار این کرسی را از آن خود کرد. این در حالی است که «فراموش نشدنی ونیز» با اختلاف اندکی از این فیلم، در ردیف دوم جدول گیشه نشست.

فروش ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری این اکشن پررمزوراز، رضایت خاطر تهیه‌کنندگانش در کمپانی والت دیزنی را فراهم نکرده است. البته همه این‌ها در حالی است که با فرارسیدن فصل پائیز، تحلیل‌گران اقتصادی سینما از افت رقم فروش محصولات جدید سینمایی یاد و آن را امری طبیعی قلمداد می‌کنند.محصول تازه والت دیزنی را کنت برانا کارگردانی کرده و برای بار سوم خودش در قالب کاراکتر هرکول پوآروی کارآگاه ظاهر شده است.

در سومین اقتباس سینمایی فیلمساز داستان‌های مرموز و هیجان‌انگیز آگاتا کریستی، این بار او در حالی که مهمان یک برنامه باشکوه است باید رمز و راز قتلی را که اتفاق می‌افتد، کشف کند. فیلمنامه فراموش نشدنی ونیز براساس داستان نولی نوشته شده است که کریستی در سال ۱۹۶۹ منتشر کرد.افتتاحیه فیلم از افتتاحیه ۱۳ میلیونی «مرگ روی نیل» (۲۰۲۲) که با خاتمه کووید ۱۹ اکران شده بهتر بود، اما نتوانست افتتاحیه ۲۹ میلیون دلاری قسمت اول «قتل در قطار سریع السیر شرق» سال ۲۰۱۷ را تکرار کند. میشل یو، تیتا فی و جمی دورنان از دیگر بازیگران مهم این فیلم پرهنرپیشه و پرکاراکتر هستند.

دیوید او گراس تحلیل‌گر اقتصادی سینما در رابطه با وضعیت مالی فیلم در جدول گیشه می‌گوید:« با توجه به هزینه ۶۰ میلیون دلاری تولید که خیلی بالا نیست، فیلم می‌تواند در پایان نمایش جهانی خود، شاهد یک سود متوسط باشد.»فروش بین‌المللی این درام پر رمز و راز ۲۳ میلیون دلار بوده است که رقم فروش افتتاحیه جهانی آن را به ۳۸ میلیون دلار می‌رساند.

فروش هفته دوم «راهبه ۲» فروش کلی ۱۰ روز آن در آمریکای شمالی را به رقم خوب ۵۷ میلیون دلار رسانده است. با این رقم فروش، این درام دلهره‌آور و ترسناک لقب کاری پرفروش را گرفته است.ردیف سوم و چهارم جدول متعلق به «اکولایزر ۳» و «عروسی پرریخت و پاش یویانی من ۳» است.

فروش های هفت و حدود پنج میلیون دلاری این فیلم‌ها، فروش کلی‌شان را به ۷۴ و ۱۹ میلیون دلار رسانده است، که مطلوب سازندگان‌شان نیست.«باربی» و «جوان/ سرباز» شاهرخ خان با فروش‌هایی حدود چهار و سه میلیون دلار، ردیف‌های پنجم و ششم جدول گیشه را به خود اختصاص دادند.فروش کلی «باربی» هم اکنون به ۶۲۶ میلیون دلار رسیده و «جوان» هم پس از ۱۰ روز، فروش بسیار خوب ۱۲ میلیونی را تجربه کرده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top