امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 41927 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
99 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از  تقویت حضور برنامه‌های پروشی در مدارس خبرداد و گفت: توجه به مدرسه و جذاب سازی فعالیت‌های پرورشی در درون مدرسه توسط تشکل‌های دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی که با هدف هماهنگی برنامه‌ریزی و انسجام فعالیت‌ها در استان‌ها برگزار شد، ضمن تبریک ایام بزرگداشت هفته معلم گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان کشور، توجه به مدرسه و جذاب سازی فعالیت‌های پرورشی در درون مدرسه توسط تشکل‌های دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس و پایگاه‌های اوقات فراغت پرداخت و ضمن معرفی “سامانه نورینو” ویژه ثبت فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی و تربیتی گفت: در این سامانه دانش آموزان ضمن ثبت نام برای خود نقش تعریف کرده و با توجه به سلیقه و علاقه خود در فعالیت‌ها شرکت خواهند کرد و امتیاز خواهند گرفت؛ در ستاد و استان‌ها نیز ضمن استعدادیابی با کسب آمار و اطلاعات دقیق، تصمیم‌گیری مناسب‌تری اعمال می‌شود.

باقرزاده به اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و همه دستگاه‌های فرهنگی را به یاری طلبید تا برای جمعیت عظیم جوانان و نوجوانان پای کار آمده و به یاری آموزش و پرورش بیایند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به سیاست‌ها و رویکردهای اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد، گفت: ایجاد فضای با نشاط، مشورت با جوانان و نوجوانان در تنظیم اوقات فراغت، پاسخگویی به نیازهای روحی و عاطفی، تاکید بر روحیه خلاقیت و نوآوری، اجرای برنامه‌های اردویی و گردشگری، تقویت هویت ملی، انقلابی و اسلامی، برنامه‌های دینی، بصیرتی و معرفتی برای جوانان، مشارکت‌های اجتماعی، برنامه شناسایی و تقدیر از ابتکارات و خلاقیت‌ها، مهم‌ترین رویکردهای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top