امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 40661 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
127 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برنامه درسی با فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود گفت: برنامه سکوی استعدادیابی نیز در دستورکار است و شروع خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه گردهمایی گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که در تالار وحدت برگزار شد با بیان اینکه محور اصلی احیای امور تربیتی مربی، خود مربی پرورشی به عنوان تنظیم گر کانون‌های تربیتی در مدرسه است گفت: همکارانم طرحی را آماده کرده‌اند که این هفته در جمع نخبگان نقد گفتمانی خواهد شد و نهایتا پس از اصلاحات، طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: از مهمترین نکات، توانمندسازی واقعی مربیان تربیتی است که در شبکه خود مربیان انجام می‌شود و دومین موضوع ایجاد سکوی استعدادیابی است که مربیان بااستعدادهای دانش آموزان آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سکوی استعدادیابی در دستورکار است و شروع خواهد شد گفت: البته یک بخش کار شروع شده و مابقی بخش تربیتی باید در این سکو قرار بگیرد که آن را از این هفته خواهیم داشت.

نوری ادامه داد: مشارکت تمام ارکان فرایند تربیتی را داریم. این نقش به مربیان داده می‌شود و موضوع این است که مربیان، دانش آموز را بشناسند و متناسب با استعدادهایش به او وظایف تربیتی را محول کنند و اجازه بدهند که ابراز وجود داشته باشند.

وی همچنین به نقش خانواده در امر تربیت اشاره کرد و گفت: نقش اصلی تربیت به عهده خانواده است. باید از خانواده‌ها به خوبی در امور تربیتی استفاده شود و دو نهاد مدرسه و خانواده همگرایی کامل در جریان تربیت داشته باشند. به نظر می آید این مورد در آموزش و پرورش به صورت قوی اجرا نمی‌شود و جای کار دارد. تا الان از کمک مالی اولیاء بیشتر استفاه می‌شده است، درحالی که سرمایه های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارا هستند و می‌توان از آنها برای اعتلای تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه کانون تربیتی محله است و محور برنامه‌هایی که در این رویکرد داریم مربی است که بتواند از ظرفیت‌های محلی برای دانش آموزان استفاده کند. کتب درسی را هم داریم که باید برنامه درسی با فعالیت های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود. همچنین باید از نخبگان برای تقویت مبانی نظری تحول و احیای امور تربیتی استفاده کنیم.

نوری همچنین درباره آموزش زبان‌های خارجی گفت: همکارانم در سازمان پژوهش طرحی را آماده کرده‌اند که قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شود که فرصت نشد و به جلسه هفته آینده موکول شد که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top