امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 39848 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
126 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

ایران‌خودرو در حالی خودروهای دناپلاس خود را طبق وعده‌ داده شده، زودتر از موعد تحویل داده که در این نسخه عرضه شده، دو آپشن رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی حذف شده است؛ گر چه حذف این دو آپشن از خودروهای دناپلاس در بخشنامه عرضه این محصول در بورس کالا قید شده، اما به نسبت نسخه اصلی تولیدی ایران‌خودرو، مرسوم نبوده و به‌نظر می‌رسد این کار در کیفیت و ایمنی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ایران خودرو محصول دناپلاس عرضه شده در بورس کالا را در نسخه پایه همانطور که وعده کرده بود، زودتر از موعد تحویل مشتریان داده است. این نسخه از دنا پلاس بدون رینگ آلومینیومی و با ترمز عقب کاسه‌ای (به‌جای ترمز عقب دیسکی) تحویل داده است.

ایران‌خودرو در این رابطه با این موضوع تاکید دارد که مطابق آنچه که در بخشنامه فروش قید شده است، اقدام به تحویل خودرو می‌کند. محصولات ایران خودرو با مشخصه‌های مختلف تولید و عرضه می شود. در مورد دنا نیز چندین نوع خودرو در جریان تولید قرار دارد، از جمله دنا پلاس با ترمز دیسکی و رینگ فولادی، فول آپشن با موتور توربوشارژ و …

بر اساس اعلام این خودروساز، خودروهای دنا عرضه شده در بورس کالا نیز عینا با مشخصات ظاهری و فنی و لیست تجهیزات مطابق با اطلاعیه عرضه که قابل مشاهده است، دارای رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه‌ای هستند و تولید و تحویل محصول عینا برابر خودروی فروش رفته صورت می‌گیرد.

در اطلاعیه عرضه محصول دناپلاس در بورس کالا همانطور که ایران‌خودرو نیز اعلام می‌کند، ترمز عقب کاسه‌ای و رینگ فولادی ۱۵ اینچ فولادی ذکر شده است.  

این در حالیست که نسخه مرسوم دناپلاس‌های ایران‌خودرو مجهز به ترمز عقب دیسکی و رینگ آلومینیومی است اما در این نسخه دناپلاس‌های فروخته شده از طریق بورس کالا، رینگ آلومینیومی حذف شده و ترمز کاسه‌ای‌ (تکنولوژی ضعیف‌تر) جایگزین ترمز دیسکی این خودروها شده و جایگزین کردن ترمز کاسه‌ای، از میزان ایمنی این خودروها خواهد کاست.

بررسی‌ها نشان داده که رینگ آلومینومی نیز عملکرد بهتری در خودروها دارد و باعث کنترل‌پذیری بهتر خودرو، افزایش شتاب، کارایی بهتر سیستم ترمز، کاهش سوخت، افزایش عمر لاستیک، افزایش ایمنی خودرو و… می‌شود. شائبه‌ای که برای بسیاری از مردم پیش آمده است که آیا در این معاملات، ایمنی فدای قیمت شده است؟

بر این اساس هر چند که ایران‌خودرو برخلاف آنچه که تعهد داشته، عمل نکرده است اما به‌ نظر می‌رسد که خودروسازان با هدف کاهش قیمت پایه در بورس کالا و برای آنکه قیمت‌ها را پایین بیاورند، از برخی آپشن‌ها و ارتقا کیفیت‌ها و تکنولوژی‌ها صرف‌نظر می‌کنند؛ موضوعی که می‌تواند نوعی عقب‌گرد در حوزه تکنولوژی و ایمنی به حساب بیاید.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top