امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 36810 |
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ | ارسال توسط : |
172 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:هوشنگ عباسی، بازیگر قدیمی تئاتر و مرشد پیشکسوت در بیمارستان فیروزگر تهران بستری و تحت جراحی قرار گفت.عباسی از بازیگران پرکار دهه‌های شصت و هفتاد به شمار می‌آید. او علاوه بر بازیگری یکی از استادان شاهنامه‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و مرشدی زورخانه است.   این هنرمند در نمایش‌هایی چون «ضیافت»، «تحفه اجنبی»، «عروسی دیو و […]

گروه فرهنگی:هوشنگ عباسی، بازیگر قدیمی تئاتر و مرشد پیشکسوت در بیمارستان فیروزگر تهران بستری و تحت جراحی قرار گفت.عباسی از بازیگران پرکار دهه‌های شصت و هفتاد به شمار می‌آید. او علاوه بر بازیگری یکی از استادان شاهنامه‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و مرشدی زورخانه است.
 

این هنرمند در نمایش‌هایی چون «ضیافت»، «تحفه اجنبی»، «عروسی دیو و پری»، «چاو چاوان»، «کامو» و «شیخ صنعان» به ایفای نقش پرداخته است.یکی از آخرین کارهای او نمایش «شاهباز سدره‌نشین» به کارگردانی وجیهه کریمی است که سال ۱۳۹۸ در تالار حافظ روی صحنه رفت.عباسی به تازگی در سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری در نقش پدر سلمان فارسی به ایفای نقش پرداخت. او تاکنون با تلفیق نمایش‌های سنتی آیینی، نقالی و پرده‌خوانی با دیگر عناصر تئاتر اجراهایی متفاوت و شورانگیزی در این عرصه ارائه کرده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top