امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 35074 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۲ | ارسال توسط : |
186 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:اتحادیه فیلمسازان کره به نمایش فیلم کیم کی دوک در جشنواره ونیز اعتراض کردند. کیم کی دوک کارگردان سرشناس سینما که در سال ۲۰۲۰ بر اثر عوارض مربوط به بیماری کرونا در لتونی درگذشت. سال های گذشته عمدتا به دلیل موج ادعاهای تجاوز جنسی که علیه وی در جنبش#من_هم شکل گرفته بود در خارج […]

گروه فرهنگی:اتحادیه فیلمسازان کره به نمایش فیلم کیم کی دوک در جشنواره ونیز اعتراض کردند. کیم کی دوک کارگردان سرشناس سینما که در سال ۲۰۲۰ بر اثر عوارض مربوط به بیماری کرونا در لتونی درگذشت. سال های گذشته عمدتا به دلیل موج ادعاهای تجاوز جنسی که علیه وی در جنبش#من_هم شکل گرفته بود در خارج از کشور کره زندگی می کرد. این کارگردان پیش از مرگ، در حال کار روی پروژه ای به نام «ندای خدا» بود که پس از مرگش توسط همکار این فیلمساز آرتور وبر در استونی به پایان رسید.

فیلم «ندای خدا» قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره ونیز تجربه کند. با این حال در روزهای گذشته اتحادیه فیلمسازان کره نسبت به این موضوع اعتراض داشته اند. در بیانیه اتحادیه فیلمسازان کره ای آشکارا به تصمیم جشنواره ونیز برای توجه به کیم کی دوک کارگردان فقید این کشور انتقاد شده است.

لی سانگ گیل مدیر این اتحادیه در این باره گفت: فقط چون که او (کیم کی دوک) مرده است نباید به این معنی باشد که هرآنچه اتفاق افتاده است، ناگهان از بین برود. کیم هرگز از قربانیان خود عذرخواهی نکرد و در عوض، ادعاهای تجاوز را از طریق یک سری دادخواست رد کرد. برای قربانیان این کارگردان، زمانی را که آنها با کیم داشته اند همیشه به عنوان یک زخم فراموش نشدنی به یاد دارند. هیچ یک از قربانیان پس از این اتفاقات نتوانست بهبود یابد و به کار در سینما بازگردد.

در بیانیه فیلمسازان کره ای آمده است: کیم کی دوک کارگردان درگذشته سینما، برای حمله فیزیکی اش به یک بازیگر زن هنگام فیلمبرداری جریمه ای را متحمل شد، گرچه کیم به وضوح مرتکب جرم وحشتناکی شده بود، اما سعی کرد به جای عذرخواهی از قربانی به دلیل افترا از او شکایت کند. حالا اما جشنواره بین المللی فیلم ونیز تصمیم گرفته است تا با وجود این واقعیت، فیلم این کارگردان را به نشانه احترام نمایش دهد و او را از خشونت جنسی که مرتکب شده است، تبرئه کند.

آلبرتو باربرا رییس جشنواره ونیز به این بیانیه واکنش نشان داد و گفت که فستیوال به دلیل دوره طولانی که کیم کی دوک به این جشنواره نزدیک بوده، این برنامه را برای این فیلمساز در نظر گرفته است.جشنواره فیلم ونیز قرار است از فردا ۳۱ آگوست کار خود را با نمایش فیلم «برفک» آغاز کند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top