امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 28652 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
141 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

رییس فدراسیون چوگان از وزارت ورزش و جوانان درخواست کرد که در رابطه با وضعیت مبهم مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه)، تعیین تکلیف کند.

ابراهیم نوزایی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در مورد آخرین وضعیت مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) که فدراسیون چوگان نیز در آن مستقر است و چالش های به وجود آمده با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اظهار کرد: در رابطه با تعیین تکلیف این مجموعه ۲ بار با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردیم و به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دستور داده شد اما عملا از سوی این شرکت اقدامی صورت نگرفت و مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) روی هوا است!

وی با بیان اینکه علاوه بر این با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نامه نگاری کردیم تا وضعیت چوگان را در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) مشخص کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این شرکت تحت عنوان تصرف در اموال دولتی به قوه قضاییه شکایت کرده است و معتقد هستند به دلیل اینکه قرار داد به اتمام رسیده و قرارداد جدیدی منعقد نشده به منزله تصرف است.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) به صورت قرارداد BOT در اختیار فدراسیون چوگان قرار داشته و حدود ۱۱ سال از زمان این قرارداد می‌گذرد، گفت: مسوولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام کرده‌اند که تاریخ این قرارداد به پایان رسیده است اما به لحاظ قانونی باید بدانیم که در قرارداد مربوطه بندهایی وجود داشته که شرکت توسعه و نگهداری باید به آن عمل می‌کرد.

نوزایی افزود: معتقد هستیم در صورت عمل نکردن شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بندهای قرارداد مربوطه، بر اساس الحاقیه، این قرارداد به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اوضاع مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه)، مبهم است، اظهار کرد: ظاهرا قرار است شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی این مجموعه را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و مقوله درآمدزایی از آن مدنظر است.

رییس فدراسیون چوگان با تاکید بر اینکه مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) به عنوان اثر ملی در فهرست آثار ملی غیرمنقول ایران ثبت شده است، تصریح کرد: کاربری این مجموعه چوگان است و در این زمینه مکاتبه ای با وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری داشتیم و آن ها نیز به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نامه نگاری کرده اند که حق تغییر کاربری یا ساخت و ساز در این این مجموعه وجود ندارد و هر اقدامی در این راستا خلاف قانون است.

نوزایی افزود: فدراسیون چوگان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت های خود را پیش می برند و در رابطه با چالش به وجود آمده وزارت ورزش باید تعیین تکلیف کند.

وی همچنین در رابطه با ممانعت از ورود وی به فدراسیون چوگان که در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) استقرار دارد، گفت: این مسئله برطرف شد و صرفا چالش واگذاری مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) باقی مانده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top