امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 25786 |
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ | ارسال توسط : |
311 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: آثار خوشنویسی داود رواسانی در هتل بالکچیلار قونیه به نمایش گذاشته می‌شود.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، داود فرشباف رواسانی متولد ۱۳۲۶ تبریز است که آثارش از ۲۰ لغایت ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ (۱۱ تا ۱۸ دسامبر) در قونیه به نمایش گذاشته خواهد شد.   این هنرمند که از همان دوران کودکــی بــا نقــش و رنــگ و […]

گروه فرهنگی: آثار خوشنویسی داود رواسانی در هتل بالکچیلار قونیه به نمایش گذاشته می‌شود.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، داود فرشباف رواسانی متولد ۱۳۲۶ تبریز است که آثارش از ۲۰ لغایت ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ (۱۱ تا ۱۸ دسامبر) در قونیه به نمایش گذاشته خواهد شد.
 

این هنرمند که از همان دوران کودکــی بــا نقــش و رنــگ و فــرم قالیبافــی ایرانــی آشــنا شــد، در دوران جوانــی ضمــن تحصیــل، در کارخانــۀ قالیبافــی بــه طراحــی نقشــه‌های فــرش پرداخــت و نقــش و نگارهــای قالــی را بــا ظرافــت و ذوقــی سرشــار می‌ســاخت.

رواسانی پس از چند سال زندگی در تهــران مســیرش بــه انجمــن خوشنویســان ایــران گشــوده شــد و از اســتادان کیخســرو خــروش، علــی راهجیــری،  عبــدالله فــرادی و محمــد حیــدری تعلیــم گرفــت. از مهم‌ترین آثار این هنرمند خوشنویس می‌توان بــه دیــوان حافــظ، کلیــات پرویــن اعتصامــی، روح الارواح شــیخ احمــد ســمعانی، بیــژن و منیــژه ، زال و رودابــه فردوســی و … که به رشته تحریر درآورده است، اشــاره کــرد.رواسانی، هنرمند خوشنویس همچنین در سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ درجه استادی و درجه یک هنری شده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top