امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 25538 |
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
907 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

برای جایگزین کردن درآمدهای نفتی، بهترین گزینه صنعت گردشگری خواهد بود، رویدادهای بزرگی چون همدان ۲۰۱۸ یا کرمانشاه ۲۰۲۰ می توانند این ظرفیت را بطور دائم و استان به استان معرفی کنند.

به گزارش انعکاس روز، حسام الدین شیخی – روزنامه نگار: علی اکبر عبدالملکی رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفته که براوردها نشان می‌دهد که در عرصه جهانی، ۱۱ درصد از کل اشتغال کشورها در حوزه گردشگری تعریف شده است و در ایران نیز این عدد پایین نیست. از این رو فعال کردن ظرفیت‌های ایران در این حوزه باید به عنوان یک اولویت جدی در نظر گرفته شود.

به اعتقاد نگارنده با این اوصاف می توان این ظرفیت را در استان ها بصورت جامع فعال و دنبال کرد بطور مثال اهمیت گردشگری آنقدر بالا بوده که می تواند از ارزآوری آن در مقابل نفت استفاده ویژه کرد، با ایجاد رویدادهای بزرگی چون همدان ۲۰۱۸ یا کرمانشاه ۲۰۲۰ می توان این ظرفیت را بطور دائم و سالانه هر استان به معرفی حوزه های گردشگری پرداخت که زمینه تبلیغاتی بسیار بالای خواهد داشت،  با این حال برای شکل گیری تمام این مجموعه اگر برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت بگیرد نیازمند همت مسئولین این حوزه است.

 با پایان یافتن ذخایر نفتی، بهترین گزینه توسعه صنعت گردشگری است

عبدالملکی همچنین گفته که براوردها نشان می‌دهد که ورود هر گردشگر خارجی به ایران، حدود هزار دلار ارزآوری برای کشور دارد و در شرایطی که ما با محدودیت‌های تحریمی مواجه هستیم، این فرصتی مطلوب برای دسترسی به منابع ارزی جدید است.

همچنین یکی دیگر از دستاوردهای مهم صنعت گردشگری برای اقتصاد ایران، پایان دادن به ایران هراسی است که برخی کشورها ایجاد کرده‌اند. به وجود آوردن بستری که تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ایران را افزایش دهد، در این حوزه نیز برای کشور منافع قابل توجهی خواهد داشت.

 ظرفیت گردشگری مذهبی در ایران

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در ادامه صحبت های خود درخصوص اهمیت گردشگری در کشور بیان کرده که با توجه به تاریخ طولانی مدت همزیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران، ما در حوزه گردشگری مذهبی امکانات بالقوه قابل توجهی داریم. پیشنهاد ما این است که با محوریت وزارت گردشگری و با حضور علما و تایید مراجع، کمیته فقه گردشگری تشکیل شود تا امکان بازنگری در برخی شرایط و افزایش توان جذب گردشگران خارجی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین گردشگری به‌عنوان یک صنعت مهم و با توجه به ظرفیت‌های این بخش در آینده با همراهی هیات رئیسه اتاق ایران عنوان گردشگری به نام اتاق ایران اضافه شود و در دوره آینده حضور حداقل یک نفر در هیات نمایندگان اتاق استان‌ها و اتاق ایران از بخش گردشگری از ۵ نفر بخش صنعت در هیات رئیسه اتاق ایران داشته باشیم.

 

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top