امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 235 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ | ارسال توسط : |
2314 بازدید
۰
| 11
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه حذف یک وعده صبحانه در هفته می‌تواند ۲۰ درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد، گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در بیماران دیابتی سبب کنترل قند خون آنها می‌شود.

مهران زمان زاده در گفت‌وگو با  فارس، در ارتباط بیماری دیابت و شروع فصل سرما اظهارداشت: برخی می‌گویند دیابتی‌ها بیشتر دچار سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی می‌شوند که این مسئله به دلیل قند خون بالای آنها می‌تواند مورد تائید باشد.
زمان زاده ادامه داد: در واقع قند خون بالا به سلول ماکروفاژ که گروهی از سلول‌های دفاعی بد است آسیب می‌رساند و اگر فرد نتواند قند خون خود را به خوبی تحت کنترل قرار دهد سلول‌های ماکروفاژ به درستی عمل نمی‌کند.
وی افزود: در صورتی که سلول‌های ماکروفاژ دچار مشکل شوند مقاومت بدن در برابر عوامل ویروسی و عفونت‌ها کاهش می‌یابد.
متخصص بیماری‌های غدد و داخلی اضافه کرد: به همین علت به تمام افراد دیابتی توصیه می‌شود که در ابتدای فصل پاییز واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند چرا که با هر بار سرماخوردگی و التهاب، قند خون از کنترل خارج می‌شود.
زمان‌زاده خاطرنشان کرد: در واقع واکسن آنفلوآنزا با کاهش احتمال ابتلا به این بیماری و بیماری‌های عفونی به کنترل قند خون کمک می‌کند.
وی در مورد ضرورت مصرف صبحانه تصریح کرد: تحقیقات دانشگاه‌های معتبر جهان نشان می‌دهد حتی حذف یک وعده صبحانه در هفته می‌تواند ۲۰ درصد اثر ابتلا به دیابت را افزایش دهد بنابراین توجه به این مسئله بسیار حائز اهمیت است.
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top