امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 20820 |
تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ | ارسال توسط : |
216 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: حواشی و تنش‌های پیش از داربی به کیفیت مسابقه لطمه می‌زند.

فرشاد پیوس در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره داربی پیش رو اظهار کرد: بازی های داربی وقتی قرار است در چارچوب جام حذفی برگزار شود قاعدتا حساسیت به مراتب بیشتری دارد چون یک تیم باید حذف شود. وقتی در لیگ تیمی بازی می کند این فرصت را دارد در ادامه رقابت ها اگر شکستی متحمل شد جبران کند اما در جام حذفی اگر شکست بخورد حذف می شود و به همین خاطر شرایط این بازی با سایر داربی ها متفاوت است.

وی افزود: داربی معمولا بازیکنانی می خواهد که با تجربه باشند و بتوانند در این بازی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. در این بازی هر تیمی بتواند با تمرکز بهتری بازی کند می تواند برنده بازی باشد. مهم این است در این بازی بازیکنان از حداقل فرصت ها بیشترین استفاده را ببرند چون امکان دارد شاهد فرصت های گل کمی باشیم. تیم ها قاعدتا بازی تدافعی تری ارائه می دهند و سعی دارند روی ضدحملات دروازه حریف را باز کنند.

پیوس همچنین گفت: در داربی وقتی هواداران حضور نداشته باشند بازی آنچنان دلچسب نمی شود اما به هر حال به خاطر شرایط کرونایی الان وضعیت به گونه ای شده که بازی باید بدون تماشاگر برگزار شود. مطمئنا در این بازی تیمی که درگیرانه تر بازی کند و بتواند از همه فضای زمین بهره ببرد می تواند فرصت های بیشتری خلق کند. البته من معتقدم هماهنگی بازیکنان درون زمین هم بسیار مهم است چون تیمی که هماهنگ تر باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.

او در ادامه درباره تنش هایی که قبل از این مسابقه میان دو باشگاه شکل گرفته هم گفت: اگر به جای این تنش ها مربیان و باشگاه ها تمرکزشان را روی بازی بگذارند بازی جذاب تری خواهیم دید. کری خوانی قبل از مسابقه کار خوبی است اما بهتر است اگر قرار است صحبتی مطرح شود با ادبیات بهتری باشد. این بازی درسی برای جوانان و نوجوانان می شود و آن ها به الگوهای خود درون زمین نگاه می کنند. ما خودمان در دوره ای بازی می کردیم که تنش های زیادی در داربی ها شکل می گرفت و گاهی کار به دعوا می رسید اما هیچ کدام از آن اتفاقات فایده ای نداشت و تنها چیزی که برای ما باقی ماند دوستی و رفاقت بود. الان هم بهتر است تیم ها تنش و حواشی قبل از مسابقه را کنار بگذارند و همه تمرکزشان روی بازی باشد چون به اعتقاد من برنده این مسابقه یک پای فینال خواهد بود.

وی در ادامه درباره پیروزی دو تیم قبل از داربی هم گفت: اینکه تیمی قبل از داربی بازی خود را می برد نشان می دهد که از نظر بدنی و روحی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. دو تیم از نظر فنی مربیان خیلی خوبی را در اختیار دارند، بنابراین با بهترین شرایط به مصاف یکدیگر می روند. همان طور که گفتم مربی که زیاد به دنبال تنش نباشد و تمرکز خود را روی کارش قرار بدهد قطعا می تواند برنده بازی باشد. خیلی مهم است بازیکنانی در زمین حضور داشته باشند و در ترکیب تیم ها به میدان بروند که مرد داربی ها باشند. همان طور که گفتم در دوره ما هم تنش وجود داشت و چه بسا بیشتر از الان بود. ما کری می خواندیم، به داخل زمین می رفتیم و بعد درگیری شکل می گرفت اما آن چیزی که برای ما ماند فقط دوستی و رفاقت بود و این درگیری ها هیچ سودی برای ما نداشت. اینکه در فضای مجازی هواداران را تهییج کنیم که علیه یکدیگر کری های بدی بخوانند و یا فحاشی کنند اصلا اتفاق قشنگ و زیبایی نیست. الان باید شرایط به گونه ای باشد که هر کسی که از خانه بازی را تماشا می کند یک فوتبال جذاب و تماشایی ببیند و از آن لذت ببرد.

او در پاسخ به این سوال که در سال های اخیر از نظر او چه بازیکنانی بهترین عملکرد را در داربی ها داشته اند، گفت: من فکر می کنم از تیم پرسپولیس سیدجلال حسینی بهترین عملکرد را داشته و در مقابل وریا غفوری هم بازی های بسیار خوبی را در داربی ها انجام داده است. در هر حال امیدوارم پنج شنبه بازی جذاب و تماشایی از دو تیم ببینیم و از فوتبال لذت ببریم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top