امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 20427 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
266 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگ و  هنر: «ملانی تیری» بازیگر فرانسوی، به عنوان رئیس هیت داوران جایزه دوربین طلایی ویژه بهترین فیلم اول هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد.  «ملانی تیری» در کنار «اودری آبیون»، «لورن دایلان»، «رومن کوگیتور»، «پیر سیمون گوتمن» و «اریک کاراواکا» هیات داوران تمام فرانسوی جایزه دوربین طلایی هفتاد و چهارمین جشنواره […]

گروه فرهنگ و  هنر: «ملانی تیری» بازیگر فرانسوی، به عنوان رئیس هیت داوران جایزه دوربین طلایی ویژه بهترین فیلم اول هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد.
 «ملانی تیری» در کنار «اودری آبیون»، «لورن دایلان»، «رومن کوگیتور»، «پیر سیمون گوتمن» و «اریک کاراواکا» هیات داوران تمام فرانسوی جایزه دوربین طلایی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن را تشکیل می‌دهند که برنده این جایزه را از میان ۳۱ فیلم اول کارگردانان شامل بخش رسمی جشنواره (رقابتی اصلی، نوعی نگاه، غیررقابتی، نمایش ویژه، کلاسیک) و بخش‌های دو هفته کارگردانان و هفته منتقدین کن انتخاب خواهد کرد.
امسال فیلم «جاده خاکی» به نویسندگی و کارگردانی پناه پناهی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش  «دو هفته کارگردانان کن» حضور دارد و فرصت رقابت برای کسب دوربین طلای بهترین فیلم اول جشنواره کن امسال را نیز خواهد داشت. جایزه دوربین طلای جشنواره کن که از سال ۱۹۷۸ و با هدف حمایت از سینماگران جوان و خلاق اعطا می‌شود و به عنوان یک سکوی پرتاپ برای فیسازان جوان محسوب می‌شود. پیش از این چهره‌هایی چون «جیم جارموش»، «میرا نیر»، «نائومی کاواسه»  و «استیو مک کوئین» موفق به کسب این جایزه شده اند.
جعفر پناهی با فیلم «بادکنک سفید» در سال ۱۹۹۵، حسن یکتاپناه با فیلم «جمعه» در سال ۲۰۰۰ و بهمن قبادی در سال ۲۰۰۱ با فیلم «زمانی بر مستی اسب‌ها» این جایزه را کسب کرده اند.
هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top