امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 14945 |
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
333 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

دو فیلم «شیشلیک» و «قاتل و وحشی» با انجام اصلاحاتی برای بازبینی نهایی و نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شوند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، کار هیات داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به روزهای پایانی خود رسیده و بیشتر فیلم‌ها با صدور پروانه نمایش دیده شده‌اند. در این بین دو فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با اصلاحاتی روبه‌رو شده‌اند که در صورت انجام موارد مورد نظر شورای پروانه نمایش به زودی در اختیار هیات داوران قرار می‌گیرند.

در روزهای گذشته پس از آن‌که شنیده شد فیلم جدید نعمت‌الله – که سال گذشته به دلیل مشکلاتی در مالکیت فیلم امکان حضور در جشنواره را پیدا نکرده بود – مانعی برای گرفتن مجوز در شورای پروانه نمایش پیدا کرده، جمعی از هنرمندان مطرح سینما از جمله هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، نوید محمدزاده و حامد بهداد به حمایت از این فیلم پرداخته و خواستار این شدند که فیلم در جشنواره به قضاوت مردم و تماشاگران گذاشته شود.

در این‌باره محمدرضا فرجی – مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی – به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت: سازندگان این دو فیلم مواردی را که برای اصلاح مدنظر شورا بود پذیرفته‌اند و فقط مشکل زمان را داشتند که قول داده‌اند تا یکی دو روز آینده فیلم را به ما برسانند.

پیگیری‌ها حاکی از این است که اصلاحات واردشده به فیلم «شیشلیک» در بخشی از دیالوگ‌هاست اما در فیلم نعمت‌الله مسئله بر سر موی تراشیده‌شده بازیگر زن است که احتمالا دچار تغییراتی می‌شود تا مجوز نمایش آن صادر شود. این فیلم‌ها باید در روزهای اوایل هفته ‌پیش‌ رو به سازمان سینمایی برسند چرا که جدول نمایش فیلم‌های جشنواره باید بسته شود.

لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست و ستاره اسکندری بازیگران فیلم «قاتل و وحشی» هستند و همایون شجریان هم برای چهارمین‌بار در این فیلم با نعمت‌الله همکاری کرده است. 

«شیشلیک» که یک فیلم کمدی است، آخرین فیلمی بود که فرم حضور در جشنواره را پر کرد. در این فیلم رضا عطاران، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، مه‌لقا باقری، وحید رهبانی، عباس جمشیدی‌فر و جمشید هاشم‌پور بازی کرده‌اند. مهدویان این فیلم را به نویسندگی امیرمهدی ژوله ساخته است.

براساس پیگیری‌ها، جدول فیلم‌های جشنواره گویا با حداقل ۱۴ و حداکثر ۲۰ فیلم تنظیم خواهد شد تا برای نمایش در سینمای رسانه و سینماهای مردمی شرایط مهیا شود.

همچنین به نظر می‌رسد امسال تعداد سینماهای مردمی از سال‌های گذشته بیشتر باشد چرا که با توجه به ظرفیت ۳۰ درصدی هر سالن برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به حضور سالن‌های بیشتری نیاز است.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top