امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 13513 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ | ارسال توسط : |
269 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

اعدام روح الله زم/ واکنش ها به اظهارات مداخله جویانه اردوغان/ تاکیدات روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا/ توضیح وزارت خارجه روسیه درباره توالی سفر فیصل مقداد به تهران و مسکو/ واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات پمپئو و…در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی انعکاس روز و به نقل از ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

روح الله زم اعدام شد

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، اجرای حکم اعدام روح الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: سحرگاه امروز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ حکم اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز اجرا و به دار مجازات آویخته شد.

سراب اردوغان در جمهوری آذربایجان

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور کشور ترکیه روز پنج شنبه ۲۰ آذر ماه درست یک روز قبل از هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال یک ساله استانهای آذربایجان و کردستان توسط مزدوران روسیه تزاری در نیمه اول دهه ۱۳۲۰، در رژه ای نظامی در شهر باکوی آذربایجان بیتی از آهنگ «آراز» را خواند که برای پان‌ترک‌ها سمبل جدایی ترکهای آذربایجان از خاک مادری و برای جمهوری اسلامی ایران خبر از بلندپروازی های متوهمانه و گستاخانه این دنباله روی گذشتگان متوهمش داشت.

دومین خبر پربازدید امروز گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا درهمین رابطه بود.

از سرنوشت صدام عبرت بگیرید

همچنین حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در صفحه توییتر خود در واکنش به سخنرانی رییس جمهور ترکیه در جشن پیروزی قره باغ در باکو و بازخوانی سرود محلی آراز آراز مرتبط با رود ارس به عنوان یکی از نمادهای “ پان ترکیست ها” نوشت: اگر ⁧‫اردوغان‬⁩ در ادبیات، جغرافیا و تاریخ رفوزه نشده بود؛ می فهمید که آن شعر در رثای جدا شدن آذربایجان از سرزمین مادریش ایران سروده شده است. از سرنوشت صدام درس و عبرت بیاموزد و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کند.

آذربایجان سَر ایران است

محمود عباس زاده مشکینی عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز در مطلبی در صفحه توییتر خود در همین رابطه تاکید کرد که آذربایجان سر ایران است و ایران دیار سرداران شهیدی چون سلیمانی ها و باکری ها.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارات مداخله جویانه اردوغان را بررسی می کند

موسوی لارگانی خواستار عذرخواهی اردوغان شد

سیاست‌های واهی ‎اردوغان را باید در نطفه خفه کرد

اردوغان به جای حرف‌های بدون مبنای تاریخی در کنار ایران بایستد

هذیان‌گویی در مورد ⁧‫ایرانِ یکپارچه‬⁩ را هرگز برنمی‌تابیم

شعرخوانی اردوغان نقض یکی از اصول حقوق بین الملل است

اردوغان نمی‌تواند ارتباط ایران با کشورهای منطقه را تحمل کند

دست از تلاش برای ایجاد فاصله میان برادری ایران و آذربایجان بردارید

پاسخ نمایندگان مجلس به اردوغان

***

۱۲ شهرستان قرمز است/شب یلدا را مجازی برگزار کنیم/هیچ‌ گاه «کرونا» در ایران انکار نشد

اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که در روند بیماری کرونا در کل کشور شرایط رو به بهبود است و فقط در ۱۲ شهرستان در کل کشور شرایط قرمز است و مابقی نارنجی یا زرد هستند. خدای ناکرده یک شب یلدایی می‌تواند این شرایط خوب را برعکس کند و به هم بریزد. از مردم خواهش می کنم این شب یلدا مجازی و الکترونیکی برقرار شود و از طریق مجازی به یاد هم باشیم و حال هم را بپرسیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچگاه از سوی ایران انکاری در مورد کرونا صورت نگرفت، تصریح کرد: رویکرد ما  پذیرش مساله بود و بلافاصله پاسخ به هنگام انجام شد. اگر مساله را ما متوجه شدیم ولی در اجرای آن تاخیر روا بداریم و بگویم فردا یا ۱۰ روز دیگر آن را انجام می دهیم که اینگونه نبوده است.

تولید واکسن کرونا را جدی بگیریم

همچنین زهره الهیان نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: بخشی از اعتبار واکسن‌های وارداتی ⁧‫کرونا‬⁩ برای کمک به شرکتهای داخلی تولید کننده ⁧‫واکسن کرونا‬⁩ اختصاص داده شود تا در این زمینه هرچه سریعتر به فاز تولید واکسن داخلی برسیم. در واکسن و دارو که مستقیما با سلامت مردم مرتبط است، تولید داخل را جدی بگیریم.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

دولت باید با جدیت بحث تامین واکسن کرونا را دنبال کند

مردم در شب یلدا از دورهمی پرهیز کنند

***

توضیح وزارت خارجه روسیه درباره توالی سفر فیصل مقداد به تهران و مسکو

ماریا زاخاروواف سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به گمانه زنی ها درباره توالی سفر فیصل مقداد به تهران و مسکو تاکید کرد که هیچ معنای سیاسی برای این اتفاق وجود ندارد.

فیصل مقداد که هفته پیش به تهران سفر کرده بود، قرار است روز ۱۷ دسامبر در مسکو با همتای روس خود دیدار و گفت وگو کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان بود.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات پمپئو

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی (اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) از دیگر اخبار پربازدید بود.

عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: Secpompeo در انتخابات اخیر شکست خورده و مردم آمریکا به او و دولتش رای نداده اند با دخالت در امور داخلی ایران از قانون مجلس با رویکرد جدید هسته‌ای انتقاد کرده است! صرف نظر از صحت قانون مزبور، باید گفت ایران همانند کشورهای منطقه نیست که تابع خواست نامشروع رژیم آمریکا باشد!

پوتین از تصمیم آغاز مذاکرات برای توافق تجارت آزاد اوراسیا با ایران خبر داد

خبر بعدی، اعلام تصمیم آغاز مذاکرات برای توافق تجارت آزاد اوراسیا با ایران بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا از تصمیم‌گیری برای آغاز اولین مرحله از گفت وگوها درباره توافقنامه تجارت آزاد با ایران خبر داد.

تاثیر ۴ متغیر بر چگونگی بازگشت آمریکا به برجام

تحلیل یک کارشناس مسایل بین الملل درباره چگونگی بازگشت آمریکا به برجام از اخبار پربازدید بامداد امروز بود.

جهانبخش ایزدی درباره رویکرد جو بایدن نسبت به ایران به ویژه چگونگی بازگشت آمریکا به برجام اظهار کرد: بایدن به جناح میانه حزب دموکرات تعلق دارد و چیدمان کابینه او هم منطبق با بخش میانی حزب دموکرات است. به طور دقیق این طور دیده می شود که در مسیری که اوباما در تعامل با ایران و نظام بین الملل حرکت می کرد قرار خواهد گرفت، اما اتفاقاتی در این چهار سال اخیر افتاده است که بازگشت به نقطه صفر برجام را غیرممکن می‌کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top