امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11463 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ | ارسال توسط : |
575 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

بیست‌ وهشتم آبان ماه سالروز عملیات نامنظم «ظفر۴» است. عملیاتی که در عمق خاک عراق انجام شد و منجر به بسته شدن جاده ترانزیتی عراق_ترکیه شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سلسله عملیات‌های نامنظم ظفر به منظور پاسخگویی به شرارتهای رژیم بعثی در بمباران شیمیایی روستاهای کردنشین شمال عراق و هدف قرار دادن عمق استراتژیک، اقتصادی و بازرگانی کشور متخاصم عراق و توسط سپاه پاسداران انجام شد. به دلیل برون مرزی بودن این عملیات‌ها و همچنین آشنا نبودن کامل با قسمت‌های کوهستانی منطقه کردستان عراق و نیز همراهی نیروهای معارض عراقی با رزمندگان کشورمان، این عملیات‌ها به صورت نامنظم برگزار شدند تا کمترین تلفات و خسارت را به دنبال داشته باشند.

قرارگاه‌ عملیاتی‌ و برون‌ مرزی‌ «رمضان» نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با همکاری‌ معارضان‌ «کُرد» عراقی، در روز ۲۸ آبان‌ ماه ‌۱۳۶۶ عملیات‌ نامنظم‌ «ظفر۴» را در استان‌ «دهوک» کردستان‌ عراق‌ ترتیب‌ داد. در این‌ عملیات‌ که‌ در شمار سلسله‌ عملیات‌های‌ نامنظم‌ ظفر و در عمق‌ منتهی‌ الیه‌ جبهه‌ شمالی‌ دشمن‌ و با هدف‌ انهدام‌ تأسیسات‌ نظامی‌- اقتصادی‌ عراق‌ صورت‌ گرفت، نیروهای‌ خودی‌ با رمز «یا رسول‌الله(ص) » به‌ مقر «لشکر۱۱۹ » پیاده‌ ارتش‌ عراق‌ مستقر در شهر «دهوک‌» حمله‌ برده‌ و ضمن‌ انهدام‌ آن، به‌ تخریب‌ تأسیسات‌ انتقال‌ برق‌ سد این‌ شهر به‌ میزان‌۶۰ درصد و مرکز پست‌ و تلگراف، پمپ‌ بنزین، مقر پلیس‌ و مخابرات‌ به‌ میزان ‌۴۰ درصد پرداختند.

همچنین‌ نیروهای‌ عمل‌ کننده‌ توانستند با مسدود کردن‌ موقت‌ راه‌ ترانزیتی‌ عراق‌- ترکیه، ۱۰ پایگاه‌ حفاظتی‌ این‌ مسیر را منهدم‌ ساخته‌ و۴۰۰ کشته‌ و زخمی‌ از دشمن‌ بر جای‌ گذارند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top