امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 11373 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ | ارسال توسط : |
303 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) در راستای استقرار یک صورت فلکی از ماهواره های اینترنتی موسوم به “استارلینک”(Starlink) ۶۰ ماهواره دیگر را با موشک “فالکون ۹”(Falcon ۹) با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت اسپیس ایکس موشک “فالکون ۹” خود را برای پرتاب چهاردهمین ماموریت استارلینک در ساعت ۸:۲۵ به وقت منطقه زمانی شرقی از مرکز فضایی کندی استفاده کرد و یک ماموریت موفقیت آمیز دیگر را انجام داد. این مأموریت ۶۰ ماهواره استارلینک دیگر را در مدار زمین مستقر کرد.

همانطور که شرکت اسپیس ایکس برنامه ریزی کرده بود، کمتر از ۱۰ دقیقه پس از پرتاب، موشک پیشران مرحله اول “فالکون ۹” در ایمین کامل به زمین بازگشت و روی کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس به نام “البته که هنوز دوستت دارم” در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این رویداد، ششمین پرتاب و فرود متوالی این پیشران بود.

گفتنی است که در حال حاضر ۷۰۰ ماهواره استارلینک در مدار زمین مستقر است که به زودی یک شبکه باند پهن مداری بزرگ را برای ارائه خدمات اینترنتی به نقاط دوردست دنیا که فاقد دسترسی به اینترنت هستند، فراهم می کند. در عین حال، برنامه ریزی برای پرتاب حدود ۱۲ هزار ماهواره استارلینک و استقرار یک صورت فلکی اینترنتی در حال انجام است.

در صفحه مربوط به ماموریت استارلینک در سایت اسپیس ایکس آمده است: از آنجا که شبکه استارلینک هنوز در مراحل ابتدایی است، تیم استارلینک به آزمایش این سیستم ادامه می دهد، داده ها را جمع آوری می کند و آزمایش های سرعت آن را انجام می دهد. این تیم همچنین اخیراً اینترنت استارلینک را در یک ساختمان اداری و حدود ۲۰ خانه در منطقه ای دور افتاده در غرب ایالت واشنگتن که دسترسی به اینترنت در آن محدود یا ناممکن است، آزمایش کرده است.

در نهایت اسپیس ایکس در حساب توییتر خود تأیید کرد که این ۶۰ ماهواره جدید با موفقیت در مدار زمین مستقر شده اند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top