امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 1127 |
تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱:۱۳ | ارسال توسط : |
2625 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

یادداشت / حسین ملک میرزایی

هر چه به زمان اعلام اسامی کابینه پیشنهادی از سوی رئیس جمهور به مجلس نزدیکتر میشویم، دامنه شایعات ومطرح شدن لیست های احتمالی بیشتر میشود،کابینه ای که توانایی عملی کردن شعارهای انتخاباتی و وعده های نسیه داده شده در هنگامه تبلیغات را داشته باشد.

بنظر میرسد بصورت پیش فرض انتظارات حزبی ومردمی،رویکرد دولت جدید،سهم الحمایه افرادو اهداف وچشم انداز مورد نظر دولت میتواند در انتخاب کابینه مؤثر باشد.

۱_انتظارات حزبی: متأسفانه جریان اصلاح طلبی بصورت یکسویه قصد مصادره کامل کابینه را دارد وهیچ سهمی از خدمت را برای نیروهای کارآمد ونخبه ای که توانسته اند ۴۳% از آرا مردم را کسب کنند قائل نیستند، افرادی که هم متخصص هستند وهم متعهد ودلسوز وانقلابی که خوشبختانه کم هم نیستند،ولی جریان اصلاح طلبی با ایجاد هیاهو وجنجال رسانه ای به گونه ای قصد مصادره تمام وکمال کابینه را دارد گویی در انتخابات ۱۰۰% آرا را کسب کرده، هرچند کم نبودند اصولگرایانی که از آقای روحانی حمایت کردند !! و جریان اصلاحات این روزها چینش کابینه را براساس آمال و آرزوهای خود دنبال میکنند.هرچند در دولت نهم(احمدی نژاد) از اعضای کابینه دولت خاتمی استفاده شد،از جمله:خرم وزیر راه و دهقان وریر دفاع فعلی و …..

۲_ رویکرد دولت جدید: در صحنه تبلیغات انتخابات، آقای روحانی شعارها و وعده های مهمی را در راستای رونق اقتصاد،بهترشدن فضای کسب وکار،مسکن و حمایت از تولید مطرح کردند ،لذا برای تحقق این اهداف بهره مندی از یک کابینه کارآمد،بانشاط،انقلابی ومتخصص مورد انتظار عموم است.

۳_ سهم الحمایه افراد اثرگذار: آنچه از کابینه یازدهم در انتخاب وزیران تاکنون تلقی شده ،غالب وزرای انتخابی منتصب و مورد حمایت چهار شخصیت تأثیرگذار وفعال در انتخاب روحانی بوده است،”هاشمی رفسنجانی”،”سیدمحمدخاتمی”،ناطق نوری،”علی لاریجانی و”سید حسن خمینی،که نقش سید حسین خمینی در معرفی کابینه کمتر بوده است، بنظر میرسد این سهم الحمایه ها در دولت دوازدهم باز استمرار پیدا میکند.

حال با توجه به گذاره های بالا باید دید در روزهای آتی روند انتخاب ومعرفی کابینه از سوی روحانی به چه شکل خواهد بود،اصرار بر وزارای پیر،خسته و ناتوان فعلی یا تغییرات جدی در کابینه واصلاح روند نابسامان و بدون برنامه گذشته !

 

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top