امروز: جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ربيع أول 1446 | 2024-09-13
آرشیو : ماهانه | شهریور ۱۴۰۳

فیلم کوتاه «کُر» در جشنواره تلوراید آمریکا

گروه فرهنگی: فیلم کوتاه «کُر» به کارگردانی سامان حسین‌پور به جشنواره جهانی فیلم تلوراید آمریکا راه یافت.به گزارش ایلنا، فیلم کوتاه «کُر» به کارگردانی سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فیلیپ ریتلر و سامان حسین‌پور، محصول مشترک ایران و سوئیس در ادامه حضور جهانی خود به پنجاه و یکمین جشنواره فیلم تلوراید در آمریکا راه یافت.   […]

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲

لیلا حاتمی و پیمان معادی همبازی نمی‌شوند

گروه فرهنگی: در حالی که گفته می شد لیلا حاتمی و پیمان معادی در اولین فیلم بلند سینمایی هومن بهمنش جلوی دوربین می روند، بر اساس اخبار دریافتی از عوامل این پروژه، حضور این دو بازیگر در این فیلم منتفی شده است. به گزارش همشهری آنلاین،لیلا حاتمی و پیمان معادی اولین بار در فیلم «جدایی […]

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱

ورود سازمان بازرسی به نگرانی کشاورزان در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم پایان می‌دهد؟

گندم از جمله کالاهای اساسی است که در اقتصاد و معیشت مردم نقش بسیار مهمی دارد به ویژه که این محصول سطح بیشتری را به خود تخصیص داده است. با هدف حمایت از نظام تولید و ترغیب کشاورزان به کشت محصولات استراتژیک، قانون خرید تضمینی تصویب شد اما تاخیر در اعلام نرخ تضمینی سالانه مشکلاتی را به وجود می‌آورد که امسال تذکر سازمان بازرسی کل کشور را به دنبال داشته است.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

آغاز ساخت مسکن ۲۵ متری با وام ۴ ساله

صبح امروز طرح مسکن اقتصادی در متراژهای ۲۵ تا ۸۰ متر مربع در ماهدشت کرج کلنگ زنی شد. مسئول پروژه گفت که واحدها در قالب تعاونی با هزینه متقاضیان ساخته می‌شود و ۴۸ ماه آینده تحویل داده خواهد شد.  

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

صف وام ازدواج کوتاه می‌شود

درپی طولانی شدن صف وام ازدواج سکاندار وزارت اقتصاد، پیشنهادی مبنی بر فراهم شدن امکان دریافت وام غیر نقدی ازدواج مطرح کرده و بانک مرکزی نیز اعلام کرده که که از فردا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تازه از سوی شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین باید منتظر کوتاه شدن صف وام ازدواج باشیم.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

سرعت جهش ژنی «آبله میمونی ۱b»/ تفاوت این بیماری با کرونا

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس زیرخوشه ۱b آبله میمونی، سرعت جهش ژنی و تغییرات بیشتری نسبت به اجداد ویروسی خود دارد، گفت: اگرچه آبله میمونی جدید با کرونا متفاوت است، اما دست‌کم گرفتن این بیماری و بی‌توجهی به توانایی‌های جدید این ویروس، اقدامی هوشمندانه نیست.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

اعلام محدودیت های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات هفته جاری/محدودیت تردد در برخی محورهای خراسان رضوی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، محدودیت های ترافیکی تعطیلات هفته جاری را تشریح کرد.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

افزایش نسبی تولد فرزندان سوم، چهارم و پنجم/ کاهش ۳۲ درصدی موالید طی یک دهه اخیر

رئیس موسسه تحقیقات جمعیتی کشور ضمن تحلیل وضعیت میزان موالید و نرخ باروری در کشور طی سنوات گذشته، گفت: شواهد آماری نشان می‌دهد تولد فرزند سوم، چهارم و فرزند پنجم و بیشتر در سال ۱۴۰۲ نسبت به دو سال اخیر افزایش نسبی داشته که یکی از علل آن، اجرای مشوق­‌های متعدد درنظر گرفته شده است،‌ با این وجود اما در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نرخ باروری در حدود ۱.۶ تثبیت شده و تمام استان‌ها کاهش میزان باروری کل را در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

خاطره مجید مظفری از بازی «گل یا پوچ»

مجید مظفری با بیان اینکه پخش برنامه‌ای مثل «گل یا پوچ» در اشاعه این بازی قدیمی بی‌تأثیر نبوده، خاطراتش از بازی گل یا پوچ که به سالهای دور برمی‌گردد را مرور کرد.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

ویزا لغو شد اما پرواز کم و گران است!

بیشتر از ۲۰ روز است که ویزا بین ایران و تاجیکستان لغو شده است اما انتخاب و ترجیح ایرانی‌ها و تاجیک‌ها همچنان سفر به کشورهای دیگر است، چون هزینه سفر بین این دو کشور با وجود لغو ویزا، گران است. سفیر تاجیکستان در ایران بخشی از علت این گرانی را کمبود پرواز و قیمت بلیت هواپیما می‌داند و از قصد تاجیکستان برای افزایش پروازها بین دو کشور خبر می‌دهد.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

آرشیو

Scroll to Top