امروز: چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ربيع أول 1446 | 2024-09-18
کد خبر: 52593 |
تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۳۵ | ارسال توسط : |
9 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: «جوزپه تورناتوره» کارگردان ایتالیایی از نمایش نسخه ۴K فیلم برنده جایزه اسکار و کن «سینما پارادیزو» در جشنواره فیلم‌های ایتالیایی در هند خبر داد.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، جوزپه تورناتوره در سپتامبر امسال در جشنواره فیلم ایتالیایی جدید در بمبئی نسخه جدید و ۴K از فیلم برنده اسکار و نخل طلای کن خود «سینما پارادیزو» […]

گروه فرهنگی: «جوزپه تورناتوره» کارگردان ایتالیایی از نمایش نسخه ۴K فیلم برنده جایزه اسکار و کن «سینما پارادیزو» در جشنواره فیلم‌های ایتالیایی در هند خبر داد.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، جوزپه تورناتوره در سپتامبر امسال در جشنواره فیلم ایتالیایی جدید در بمبئی نسخه جدید و ۴K از فیلم برنده اسکار و نخل طلای کن خود «سینما پارادیزو» را ارائه می‌کند.
 

این جشنواره توسط بنیاد میراث فیلم و با همکاری و موسسه فرهنگ ایتالیا در بمبئی و با هدف بزرگداشت چهره‌های مطرح سینمای ایتالیا و نمایش آثار کلاسیک بازسازی‌شده دهه‌های گذشته برگزار می‌شود.

تورناتوره با حضور در این جشنواره تازه تاسیس سینمایی، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی دریافت خواهد کرد و یک مسترکلاس برای فیلمسازان مشتاق برگزار خواهد کرد و در یک گفتگو با علاقه مندان به فیلم و متخصصان صنعت سینما شرکت می‌کند.

به گزارش ورایتی، برنامه این جشنواره شامل مرور آثار تورناتوره از جمله «مالنا» (۲۰۰۰) و «انیو» (۲۰۲۱) خواهد بود و علاوه بر این نسخه بازسازی‌شده آثار استادان ایتالیایی از جمله «احساس» از لوکینو ویسکونتی (۱۹۵۴)، «زندگی شیرین» از فدریکو فلینی (۱۹۶۰)، «ازدواج به سبک ایتالیایی» به کارگردانی ویتوریو دسیکا (۱۹۶۴) و «روزی روزگاری در آمریکا» (۱۹۸۴) ساخته سرجیو لئونه نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

«سینما پارادیزو» داستان کودکی به نام سالواتوره یا توتو را در سه دوره از زندگی‌اش به تصویر می‌کشد. توتو که عاشقانه سینما را دوست دارد، هر روز برای دیدن فیلم به سینما پارادیزو در نزدیکی محل زندگی‌اش می‌رود. او با آلفردو که آپاراتچی سینما پارادیزو است، دوستی شیرینی را آغاز می‌کند.

این فیلم در ژانر کمدی درام در سال ۱۹۸۸ میلادی ساخته شده، فیلمی درباره عشق و سینما که توانست جوایز بسیاری را از جمله جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان از آکادمی اسکار را از آن خود کند. انیو موریکونه آهنگساز بزرگ سینمای جهان ساخت موسیقی متن این فیلم را بر عهده داشته است که یکی از ماندگارترین آثار تاریخ موسیقی فیلم به شمار می‌رود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top