امروز: جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ربيع أول 1446 | 2024-09-13
کد خبر: 52015 |
تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
14 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

موکب‌های کودکان حالا دیگر به جزوی جدانشدنی از پیاده‌روی اربعین تبدیل شده‌اند؛ موکب‌هایی که در آن‌ها قرار است به بچه‌ها خوش بگذرد و فارغ از دنیای بزرگسالانه پیاده‌روی اربعین، در آن کیف کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، چندسالی است که بحث حضور کودکان در پیاده‌روی اربعین، چالش جدی آن‌هایی است که نمی‌دانند آیا کودکان می‌توانند سختی‌های این سفر را تحمل کنند یا نه؟ چون سختی راه، گرمای هوا، خستگی از پیاده‌روی فراوان، مساله بهداشت، احتمال بیماری و مسائلی از این دست، حضور آن‌ها را سخت می‌کند. اما احتمالا مهمترین چالش پدر و مادر با کودک در پیاده‌روی اربعین، فراهم نبودن فضا برای بازی و شیطنت کودکانه است.

کودکان برای گذراندن روز، شاید بتوانند خستگی را در آغوش رفتن پدر و مادر رفع کنند اما اگر حوصله‌شان سر بروند، دیگر هیچ چیز جلودارشان نیست.

شاید به همین دلیل است که از چندسال قبل، کم کم موکب‌های ایرانی، یک موکب کوچک برای کودکان آماده کردند که در آن به بازی بپردازند و کم کم در حال تبدیل شدن به یک موضوع فراگیر در میان موکب‌های خانوادگی است؛ مانند موکب الشهدا در اواخر راه نجف به کربلا، موکب ابن‌الزهرا (س) در شهر کربلا و …

این موکب برای بچه‌هاست؛ لطفا بزرگترها وارد نشوند!

قدس؛ قبله آزادگی عواطف کودکانه

موکب‌ الشهدا در عمود ۱۲۱۱ در مسیر نجف به کربلا، از جمله موکب‌های خانوادگی است که یک موکب کوچک برای کودکان را در کنار موکب اصلی تدارک دیده است.

به گفته مسئولان این موکب، حسینیه کودک الشهدا ششمین سالی است که برای زائران کوچک امام حسین (ع) فراهم شده است.

هدی محمدی یکی از مسئولان این موکب کودک می‌گوید که هر سال فضای این حسینیه، بر مبنای همکاری فرهنگی و فضای دوستی و برادری دو کشور ایران و عراق شکل می‌گرفت؛ «اما امسال قضیه فرق می‌کند، امسال به دلیل پررنگ‌شدن موضوع غزه، موضوعات، فضاسازی و فعالیت‌ها تغییر کرد و موضوع اصلی‌مان غزه و کودکان غزه هستند»

در این موکب کودکانه که چند مربی خانم آن را هم اهی می‌کنند، فعالیت‌هایی نقاشی، داستان‌گویی، کاردستی، سرود و… انجام می‌شود؛ حتی توسط زائران کودک، سرودی درباره غزه آماده و علاوه بر موکب الشهدا، در موکب اصلی حشدالشعبی نیز اجرا شد. جوان‌ترها هم با پرچم فلسطین در مسیر پیاده‌روی حاضر شدند و مردم با آن‌ها همراهی کردند.

این موکب برای بچه‌هاست؛ لطفا بزرگترها وارد نشوند!

رفتارهای صادقانه کودکان در قبال پرچم اسرائیل

محمدی در توضیح برنامه‌های این موکب می‌گوید که کودکان عراقی هم مهمان موکب الشهدا می‌شوند؛ چرا که بازی کردن، مرز و زبان نمی‌شناسد. او در عین حال می‌گویند که بچه‌های عراقی تا پرچم اسرائیل را در غرفه می‌بینند، جلوی آن می‌ایستند و مرگ بر اسرائیل می‌گویند.

او می‌گویند کودکان رفتارهای خیلی صادقانه‌ای در مقابل پرچم فلسطین و اسرائیل دارند: «می‌ایستند مقابل پرچم فلسطین و خوشحالی می‌کنند، برای پرچم اسرائیل خط و نشان می‌کشند»
و البته این مخصوص کودکان ایرانی نیست؛ مانند عباس، فرزند شهید عراقی که هر روز خود را به موکب کودکان الشهدا می‌رساند تا در کنار کودکان ایرانی نقاشی بکشد، کاردستی درست کند و با دوستان جدید فارسی‌زبانش، راه و رسم برادری و خواهری را در کنار هم بیاموزند.

این موکب برای بچه‌هاست؛ لطفا بزرگترها وارد نشوند!

این موکب برای بچه‌هاست؛ لطفا بزرگترها وارد نشوند!

این موکب برای بچه‌هاست؛ لطفا بزرگترها وارد نشوند!

این موکب برای بچه‌هاست؛ لطفا بزرگترها وارد نشوند!

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top