به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، نخستین مجمع گردشگری بریکس با حضور نمایندگان ۹ کشور عضو از جمله روسیه، برزیل، مصر، هندوستان، ایران، چین، امارات متحده عربی، اتیوپی و آفریقای جنوبی در هتل کارلتون مسکو (روسیه) از ۲۰ تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد اول تیرماه ۱۴۰۳) برگزار شد.
ناتالیا سرگونینا، معاون شهردار مسکو در این مجمع گفت: بیش از نیمی از گردشگران خارجی که از مسکو بازدید میکنند از کشورهای عضو بریکس هستند.
مسکو با میزبانی از این مجمع قصد دارد پایتخت روسیه را به عنوان یکی از مراکز توریستی پیشرو در جهان معرفی کند.
روسیه درحالی با کاهش تعداد گردشگران پس از همهگیری کووید مواجه شده بود، که به انزوا کشیدن آن از سوی برخی کشورها پس از جنگ اوکراین از سال ۲۰۲۲ تعداد گردشگران این کشور را کاهش داد. هرچند مقامات گردشگری آن از رشد دوباره سفرهای بینالمللی به این کشور از سال گذشته خبر دادهاند.
اکنون در مجمع گردشگری بریکس ۳۰۰ شرکتکننده از ۹ کشور عضو بریکس در مسکو حاضر شدهاند تا با توجه به تغییر چشمانداز سیاسی در جهان و گرایش بسیاری از کشورها به سمت گردشگری داخلی و تضعیف روابط در چارچوب جریانهای گردشگری، به ویژه پس از همهگیری کرونا، با شرحی از واقعیتهای جدید گردشگری، به راهکارهای تقویت صنعت گردشگری کشورهای عضو بریکس بیاندیشند.
شرکتکنندگان این مجمع همچنین درباره پروژهها، محصولات و خدمات گردشگری مذاکره کردند و چشمانداز همکاری را به بحث گذاشتند. توسعه گردشگری پایدار، تاثیر فناوریهای مدرن، دیجیتالی شدن صنعت گردشگری، هتلداری و اوقات فراغت و هوش مصنوعی، چگونگی توسعه سیستم حمل و نقل و نگهداری و توسعه باغها و پارکهای گردشگری از جمله موضوعاتی بود که به بحث گذاشته شد.
روسیه همچنین از این فرصت برای معرفی پرتال گردشگری و طرح تابستانی مسکو با عنوان «Summer in Moscow: Let’s Go Outdoors!» را به نمایندگان بریکس که در این مجمع حاضر بودند، معرفی کرد.
مجمع گردشگری بریکس از سوی وزارت توسعه اقتصادی روسیه به طور مشترک با دولت مسکو برگزار شد.
انتهای پیام
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.