امروز: چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 27 ذو الحجة 1445 | 2024-07-03
کد خبر: 50063 |
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
20 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور شمار زائران فوت‌شده تا پایان روز دوشنبه (۲۸ خرداد) را ۱۱ نفر اعلام کرد و درباره چگونگی انتقال پیکر این زائران به ایران و یا خاکسپاری آنها در عربستان توضیحاتی داد.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا اظهار کرد: تعداد زائران ایرانی فوت‌شده در حج به ۱۱ نفر رسیده است. برخی از آنها بیماری زمینه‌ای داشتند و برخی دیگر در اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند.

او همچنین از مراجعه ۱۱ هزار نفر به مراکز پزشکی و کلینیک‌های درمانی ایران در سرزمین منا و در دومین روز رمی جمرات خبر داد و افزود: وضعیت سلامت زائران ایرانی در کل خوب است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور درباره چگونگی انتقال پیکر زائران فوت‌شده به ایران نیز گفت: پیکرها براساس درخواست خانواده متوفی تعیین تکلیف می‌شوند، اگر درخواست مبنی بر بازگشت به ایران باشد، کارهای انتقال انجام می‌شود و اگر درخواست برای خاکسپاری در عربستان باشد، با توجه به شرایط، نسبت به این خواسته اقدام می‌شود.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در این‌باره توضیح داد: لازم است اولیاء دم به دفتر حج و زیارت استان متبوع مراجعه کنند، درخواست بدهند که متوفی در عربستان دفن شود و یا به ایران انتقال یابد. برای خاکسپاری در عربستان شرایطی وجود دارد، اگر زائر در مکه فوت شده باشد، در همان شهر مکه و اگر در مدینه فوت شده باشد در  شهر مدینه به خاک سپرده می‌شود و  امکان انتقال جنازه از شهری به شهر دیگر وجود ندارد.

کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور که همراه هیأت پزشکی حج در منا حضور دارد، در ادامه گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، شرایط بیماران ایرانی که در بیمارستان‌های عربستان و مراکز درمانی ایرانی در این کشور، بستری هستند را مناسب ارزیابی کرد و گفت: درحال حاضر حدود ۲۶ زائر ایرانی در این بیمارستان‌ها بستری هستند، که با همراهی پزشکان سومین رمی جمرات خود را امروز، سه‌شنبه (۲۹ خردادماه) انجام می‌دهند و به مکه بازخواهند گشت.

کولیوند بیان کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت با توجه به هماهنگی‌هایی که با بهداشت و درمان و هلال احمر عربستان داشته، کار خود را در حج امسال خوب انجام داده و تجهیزات و امکانات خوبی را از مراکز درمانی عربستان در اختیار گرفته است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top