امروز: جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 29 ذو الحجة 1445 | 2024-07-05
کد خبر: 49896 |
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲ | ارسال توسط : |
27 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: تمام فکر دو وزنه‌بردار المپیکی روی تمرین است تا به نتیجه خوب برسند و دیگر پاداش و حقوق برایشان مهم نیست.

نواب نصیر شلال در گفتگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره‌ی اردوی وزنه‌برداران در کیش بیان کرد: اردوی کیش بسیار با کیفیت بود و برنامه‌هایی که داشتیم را توانستیم پیش ببریم. چهارشنبه هفته جاری هم در پایان اردو، رکوردگیری درون اردویی داریم که البته تصمیم خاصی پس از این رکوردگیری نخواهیم گرفت. امیدوارم رکوردگیری خوبی داشته باشیم و پس از آن بتوانیم اردوی تهران را از ۲۵ خرداد با روحیه خوبی آغاز کنیم.

نصیر شلال در پاسخ به این پرسش که پیشرفت وزنه‌برداران المپیکی در این اردو چطور بوده است؟ گفت: وزنه‌برداران بعد از جام‌جهانی تایلند یک مقدار دوران افت داشتند اما الان شرایط خوبی دارند و به ۹۵ درصد از آمادگی خود رسیده‌اند. امیدواریم در این دو ماه باقی‌مانده به ۱۰۰ درصد آمادگی برسند و رکوردهایی جدیدی از آنها ببینیم.

داوودی با انگیزه و مطیع است

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که علی داوودی در حالی دومین المپیک خود را تجربه می‌کند که مدال نقره المپیک را دارد و تا چه اندازه انگیزه گرفتن مدال دوم المپیک در او زنده است؟ تصریح کرد: علی داوودی بسیار با انگیزه و هدفمند است. بسیار مودب و مطیع است و بیشترین هماهنگی را با کادر فنی دارد. فکر می‌کنم ورزشکاری است که کمترین حاشیه را دارد و همیشه کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد.  ما و علی داوودی در کنار هم تلاش می‌کنیم که در المپیک بتواند بهترین نتیجه را بگیرد.

او ادامه داد: فضای المپیک به گونه‌ای است که هر کسی در آن قرار می‌گیرد آرزو دارد مدال بگیرد حالا بخواهد مدال اول باشد یا دوم. به هر حال المپیک مانند مسابقات دیگر نیست که هر سال برگزار شود بنابراین نه تنها علی داوودی بلکه هر ورزشکار دیگری پر از انگیزه است تا بتواند مدال بگیرد.

نصیرشلال: داوودی و جوادی دیگر انتظاری در مورد حقوق ندارند/ وجدانم راحت است

جوادی نشان داده همه کار می‌تواند کند

نصیرشلال در مورد اینکه مصطفی جوادی برای اولین بار حضور در المپیک را تجربه می‌کند و فکر می‌کند این ورزشکار بتواند خود را مدیریت کند تا تحت تاثیر جو و اسم المپیک قرار نگیرد؟ تاکید کرد: مدیریت کردن ورزشکار در روز مسابقه وظیفه کادرفنی است و باید به او کمک کنیم که در روز مسابقه از لحاظ روانی و بدنی در شرایط خوبی باشد. البته رفتار و تفکر خود ورزشکار هم بی تاثیر نیست. مصطفی جوادی ورزشکار با تجربه‌ای است. او مدال جهانی گرفته و نشان داده ورزشکاری است که  می‌تواند همه کار کند. می‌تواند تغییر وزن دهد، ارتقاء رکورد داشته باشد و طلای جهان بگیرد. او شرایط خاص و ویژه‌ای دارد. ان‌شاءالله می‌تواند روز خوبی در المپیک داشته باشد.

او در پاسخ به این پرسش که تجربه‌ای از المپیک لندن با خود به همراه دارد تا بتواند به شاگردانش در المپیک پاریس کمک کند؟ گفت: قطعا، به هر حال ما این فضا را تجربه کردیم و خیلی راحت‌تر می‌توانیم به المپیک نگاه کنیم نسبت به کسی که تجربه‌ای از آن ندارد. صحنه و فضای المپیک دیگر برای ما عادی است و حالت سردرگمی نخواهیم داشت.

نصیرشلال: داوودی و جوادی دیگر انتظاری در مورد حقوق ندارند/ وجدانم راحت است

داوودی و جوادی در بحث حقوق دیگر انتظاری ندارند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که دو وزنه‌بردار المپیکی نسبت به نگاهی که از بیرون به آنها می‌شود و اینکه برای گرفتن مدال روی آنها حسابی باز نشده است ناراحت بودند، این مسئله روی انگیزه آنها تاثیرگذار بوده است؟ تصریح کرد: بی‌تاثیر هم نبوده است. وقتی بحث تشویق ورزشکار است، این نگاه ریزبینانه درست نبود. متاسفانه این اتفاق در مدیریت ورزش ایران رخ داد و باعث ناراحتی، دلخوری و تضعیف روحیه‌ ورزشکاران شد. من با علی  داوودی و مصطفی جوادی در این مورد صحبت کردم و یک بار برای همیشه پرونده آن را بستم. وزنه‌برداران دیگر در بحث حقوق انتظاری ندارند. تمام فکر آنها روی تمرین است و تمرکز بر روی کارشان است تا به نتیجه خوب برسند. دیگر پاداش و حقوق برایشان مهم نیست.

کسی روی وزنه‌برداری خیلی حساب نکند

نصیر شلال در پاسخ به این پرسش که به بعد از المپیک هم فکر کرده که اگر وزنه‌برداری مدال نگیرد باز هم همکاری خود را ادامه می‌دهد یا خیر؟ گفت: بله، در کنار المپیکی‌ها، وزنه‌برداران دیگر را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کنیم و خیلی امیدواریم که بتوانیم تیم خوبی را داشته باشیم. ما وعده‌ دادیم مبنی بر اینکه تیم ملی را جوان کنیم و تیم یکدست و خوبی داشته باشیم. فکر می‌کنم تا حدود زیادی بتوان این وعده را در مسابقات قهرمانی جهان عملی کرد. المپیک هم مشخص است و با توجه به شرایطی که وزنه‌برداری داشته کسی خیلی روی آن حساب نکند.

نصیرشلال: داوودی و جوادی دیگر انتظاری در مورد حقوق ندارند/ وجدانم راحت است

در مورد انتظارات در المپیک با انوشیروانی حرف نزده‌ام

او در پاسخ به این پرسش که با سجاد انوشیروانی در مورد انتظاری که به عنوان رییس فدراسیون در المپیک دارد یا امکان اینکه ممکن است وزنه‌برداری مدال نگیرد، صحبت کرده است یا خیر؟ گفت: خیر، در مورد این موضوعاعت صحبتی نداشتیم چون جلسه فنی خیلی وقت است تشکیل نشده و ما هم در اردوی شهرستان هستیم.

وجدانم راحت است که کوتاهی نکرده‌ام

قهرمان المپیک لندن در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به هر حال عملکرد او به عنوان سرمربی زیر ذره‌بین است و هر نتیجه‌ای گرفته شود خودش را آماده انتقادات کرده است؟ بیان کرد: مسئولیتی که قبول کردم سنگین است اما در این یک سال و دو ماه که مسئولیت قبول کردم، یک روز هم نبوده دغدغه و استرس وزنه‌برداری را نداشته باشم. پیش وجدان خودم خیالم راحت است چرا که هر آنچه که فکر می‌کردم می‌تواند به وزنه‌برداری کمک کند و هر آنچه که مطابق علم و آگاهی‌ام از دستم برمی‌آمده را انجام داده‌ام. خیالم راحت است که هیچ کوتاهی انجام ندادم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top