امروز: جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 29 ذو الحجة 1445 | 2024-07-05
کد خبر: 49874 |
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
11 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

شبکه سه سیما به تازگی سریال طنز «در بندون» را جایگزین «بدل» کرده است؛ سریالی که بعد از پخش چند قسمت بدون توضیح از آنتن حذف شد. پس از آن شبکه سه تصمیم به پخش سریال «در بندون» گرفت که مدت چندانی از آغاز تولید آن نمی‌گذرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بعد از توقف پخش سریال تلویزیونی «بدل»، مجموعه جدید «در بندون» به‌ کارگردانی حسن لفافیان و تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری و سجاد نصرالهی‌نسب روی آنتن شبکه سه سیما رفت و تاکنون چند قسمت از آن پخش شده است.

حسن لفافیان ـ کارگردان «در بندون» ـ در گفت‌وگویی با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره‌ی پخش این سریال و جزئیات ساخت آن نکاتی را مطرح کرد.

ساخت «در بندون» ادامه دارد

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

او درباره‌ اینکه سریال «در بندون» چگونه شکل گرفت؟ توضیح داد: ساخت این کار  چهار ماه پیش به ما پیشنهاد شد؛ آن هم در حالی که نه ایده‌ای داشتیم و نه فیلم‌نامه‌ای اما بعد از پیشنهاد کار به یک ایده رسیدیم و تصمیم بر این شد که کار را بسازیم. موازی با این هم دکور سریال در بوستان ولایت ـ شهرک پلیس ساخته شد و آماده‌سازی آن چند ماهی طول کشید و در حال حاضر نیز در حال ساخت سریال هستیم.

لفافیان با اشاره به تعداد قسمت‌های «در بندون» و همچنین ماجرای جایگزین شدن این سریال نیز گفت: چیزی که عنوان شده، این سریال قرار است در ۳۰ قسمت روی آنتن برود. در حال حاضر نیز ضبط ادامه دارد اما بنا به هر دلیلی پخش این مجموعه را جلوتر انداختند و قرار بود بعد از ایام محرم و صفر به پخش برسد. به همین دلیل همه مراحل شتاب‌زده بود و تبلیغات هم نکردیم. اینکه عنوان می‌شود کار ما به عنوان جایگزین سریال دیگری است، خوب نیست و ما هم خودمان نمی‌دانیم ماجرای آن سریال چه بود.

«در بندون» چه نوع طنزی است؟

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

لفافیان در پاسخ به اینکه «در بندون» چه نوع طنزی است و ساخت آن با توجه به اینکه داستان مشخصی ندارد، چگونه ادامه خواهد داشت؟ گفت: در حال حاضر یک ماه‌ و نیم از ضبط این سریال گذشته و حدود دو ماه‌ و نیم دیگر کار ادامه خواهد داشت تا ۳۰ قسمت به اتمام برسد و با توجه به قصه‌ کار، بعید نیست ادامه هم داشته باشد. در هر قسمت یک داستان خاص روایت می‌شود و بازیگران مهمان هم حضور دارند. این سریال بیشتر طنز موقعیت است تا طنز کلامی و تلاش بر این نبوده که بیننده را حتما بخندانیم؛ صرفا به دنبال ایجاد موقعیت در این فضا بوده‌ایم.

این کارگردان که پیشتر سریال «حکم رشد» را برای تلویزیون ساخته، با اشاره به قصه‌ی سریال طنز «در بندون» که در دهه ۵۰ روایت می‌شود، روایتی که اغلب در فیلم‌های سینمایی دیده شده تا تلویزیون، بیان کرد: سال‌هاست این نوع کار و فضا حداقل در تلویزیون نبوده و روایت آن با توجه به نگاه و خط قرمزهایی که وجود دارد سخت است. از طرفی به دلیل بیننده میلیونی حساسیت‌ها هم بالاست؛ چراکه باید همه سلیقه‌ها در نظر گرفته و رعایت شود. با توجه به اینکه با هر قشری شوخی می‌شود، به آنها برمی‌خورد؛ تلاش کردیم تا می‌توانیم این اتفاق نیفتد.

روایتی طنزگونه از دهه ۵۰ در تلویزیون!؟

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

لفافیان در پاسخ به اینکه با توجه به دشواری کار در تلویزیون، چرا دهه ۵۰ را برای روایت «در بندون» انتخاب کرده است؟ توضیح داد: دهه ۵۰ به دلیل نوع پوشش و دکورهای خاصی که دارد، به کار ما طنز بامزه‌ای می‌داد. به همین دلیل به دهه ۵۰ ورود کردیم و قضاوت با ببینندگان است. موضوع این سریال به یک اتفاق برمی‌گردد که در تهران می‌افتد و دو نفر با بازی آقای هومن برق‌نورد که شخصیت جدی دارد و امیرحسین رستمی که نقش آدم خرابکار را دارد به منطقه ناکجاآباد تبعید می‌شوند و واکنش‌های متفاوتی دارند که تلاش کردیم روایت فانی داشته باشیم تا ببینده فضای خوبی را ببیند.

کارگردان «در بندون» در پایان گفت: در حال حاضر ۱۴ قسمت از سریال «در بندون» آماده شده است و همزمان تصویربرداری هم ادامه خواهد داشت. به همین دلیل همه قسمت‌ها را نگارش نکرده‌ایم و به مرور با بازخوردها جلو می‌رویم و این یکی از حُسن‌های کار است که با بازخورها پیش می‌رویم و این در کار ما تاثیر خواهد گذاشت.

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

محمدحسن رعیت‌پور، حسن غضنفری، محراب توکلی، مسعود غزنچایی و امیرحسین حمیدی نویسندگان این سریال کمدی هستند که داستان آن در دهه ۵۰ می‌گذرد.

هومن برق نورد، امیر حسین رستمی، سیاوش چراغی پور، سید مهرداد ضیایی، سامان دارابی، ساعد هدایتی، امید روحانی، فرزانه سهیلی، محمد علی سلیمان تاش، مرضیه صدرایی، محمد جواد جعفر پور، پوریا میاندهی، مهرداد آبسالان، بلور کسائیان، نوشین تبریزی، عباس محبوب، تورج فرامرزیان، محمد نادرخانی، امیر مسعود آرزومند، فهمیه استاد، پویان پوینده، امیر حسین انصافی، یزدان سهرابی، جابر وثوق از بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان سریال «در بندون» آمده است که: داوود و منوچهر به شهری دور افتاده تبعید می شوند و…

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

کمدی دهه ۵۰ با حضور هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی چگونه شکل گرفت؟

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top