امروز: چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 27 ذو الحجة 1445 | 2024-07-03
کد خبر: 49808 |
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
26 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

بهروز افخمی که قصد دارد «صبح اعدام» را تابستان در سینماها اکران کند، در حال نگارش فیلمنامه‌ای از زندگی آقانجفی قوچانی است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بهروز افخمی که مدتی قبل پروانه ساخت یک فیلم جدید را گرفته بود تا با کارگردانی عماد حسینی فیلم «کاغذ شطرنجی» را بسازد، این روزها مشغول کار روی چند سناریو است تا هر کدام را که به نتیجه خوب برسد، بسازد.

او دو سال قبل فیلم «استاد» را با اشاره‌ای به جنبش «می‌تو» تهیه‌کنندگی کرد و عماد حسینی نخستین تجربه کارگردانی خود را با این فیلم به ثبت رساند.

«استاد» با بازی حسن معجونی از جمله فیلم‌هایی است که در جشنواره فجر دو سال قبل رونمایی شد ولی هنوز به اکران درنیامده است.

افخمی که سال قبل «صبح اعدام» را کارگردانی کرده است، می‌گوید: این فیلم را که پخش آن برعهده حوزه هنری است، احتمالاً تابستان اکران می‌کنم.

او در گفت‌وگویی با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره سناریوهایی که روی آن‌ها کار می‌کند توضیح داد: یکی از سناریوها  «سیاحت شرق» برمبنای زندگی آقانجفی قوچانی است؛ روحانی دوران مشروطیت که داستان‌نویس خوبی هم بوده و زندگی‌نامه خود را در داستانی که با مرگش شروع می‌شود، نوشته است. این اثر به نمایشنامه رادیویی هم تبدیل شده و مدت‌ها بود می‌خواستم روی این داستان و شخصیت کار کنم. در همین زمینه در شبکه سیمرغ اظهار تمایل کردند و قرار است سناریو را برای آن‌ها بنویسم.

به گفته وی داستان این فیلمنامه در دوران مشروطیت یعنی زمان ناصرالدین‌شاه تا انقلاب مشروطه اتفاق می‌افتد.

افخمی که پیش‌تر گفته بود قصد دارد رمانی را براساس ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش بنویسد، درباره آخرین وضعیت این کتاب نیز گفت: آنقدر گرفتار حوادث جدید شدم که کار جدیدی در این‌باره نکرده‌ام و به نظرم باید کسی پیدا شود که این رمان را بنویسد. کم کم دارم به این فکر می‌کنم به دیگران پیشنهاد دهم تا ببینم چه کسی می‌تواند آن را بنویسد و خودم هم کمکی به او بکنم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top