امروز: چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 27 ذو الحجة 1445 | 2024-07-03
کد خبر: 49800 |
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
25 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

دو مدعی ایرانی وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک پاریس اولین کشتی خود را در تورنمت مجارستان با پیروزی پشت سر گذاشتند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در دومین روز تورنمنت کشتی فرنگی مجارستان، کشتی‌گیران اوزان ۵۵، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷ و ۹۷ به رقابت پرداختند. ایران ۹ کشتی‌گیر در روز دوم دارد.

در دور نخست وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا دادمرز با الدانیز عزیزلی، قهرمان جهان از آذربایجان، کشتی گرفت و با نتیجه شش بر یک شکست خورد. رقابت این وزن به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

در دور نخست وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک توکیو، با سلیمان نصر از تونس کشتی گرفت و با نتیجه چهار بر دو پیروز شد.

سعید اسماعیلی، دیگر نماینده ایران در این وزن، با نستور آلمانزا از شیلی کشتی گرفت و در همان دقیقه اول حریفش را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد.

هر دو نماینده ایران به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

نماینده ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک پاریس هنوز مشخص نشده و از بین محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی، یکی راهی المپیک می‌شود. بنابراین نتیجه تورنمنت مجارستان در انتخاب کشتی‌گیر اعزامی تاثیر زیادی دارد.

نحوه انتخاب کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم

هر کشتی‌گیری که مدال طلا را  کسب کند، ملی‌پوش این وزن خواهد بود. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز بگیرند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی‌پوش این وزن خواهد شد. در حالت عکس برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش را تعیین می‌کند. در صورتی که هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند. در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از ۳۰ دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده، ملی‌پوش این وزن خواهد شد. در صورتی که اسماعیلی مدال کسب کند و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

در دور نخست وزن ۷۲ کیلوگرم، دانیال سهرابی با حسرت جعفروف از آذربایجان کشتی گرفت و با نتیجه ۱۲ بر شش شکست خورد.

در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری با نتیجه ۱۰ بر صفر پوکلاوویچ از کرواسی را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. محمدعلی گرایی، دیگر نماینده ایران در این وزن، با نتیجه هفت بر دو مقابل فریچ از مجارستان پیروز شد. به این ترتیب اولین کشتی گرایی بعد از دوران محرومیتش با پیروزی همراه بود.

در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم، محمدحسین محمودی با نماینده گرجستان کشتی داشت که حریفش روی تشک حاضر نشد و محمودی به عنوان فرد پیروز راهی دور یک‌چهارم نهایی شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top