امروز: چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 27 ذو الحجة 1445 | 2024-07-03
کد خبر: 49622 |
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
17 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه آموزش و پرورش مکلف به بازنگری اساسنامه نهضت سوادآموزی شده است گفت: بعد از بازنگری، اساسنامه برای تصویب به هیات دولت و مجلس ارجاع داده می‌شود.

محمد امین مظلوم خداشهری در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، افزود: اساسنامه قبلی نهضت سوادآموزی ۴۰ سال اجرا شد و باید اکنون نیز اساسنامه جدید و دقیقی تدوین شود تا همه ابعاد حوزه آموزش بزرگسالان و آموزش همگانی را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه پیش از تصویب برنامه هفتم توسعه، بدون کارشناسی، حکم تلفیق سازمان نهضت سوادآموزی با معاونت ابتدایی صادر شد تا بدین ترتیب نهضت سوادآموزی زیرمجموعه معاونت ابتدایی قرار گیرد در حالیکه معاونت ابتدایی هیچگونه توسعه ساختاری نداشته باشد افزود: این کار به معنای انحلال نهضت سوادآموزی بود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه ایجاد نهضت سوادآموزی فرمان حضرت امام(ره) بود که تحت عنوان آموزش و پرورش غیررسمی و مردمی سازی در نهاد تعلیم و تربیت مطرح شد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در این چند ماه، برگزاری جلسات متعدد با عالمان تعلیم و تربیت، علمای کشور، نمایندگان مجلس، در نهایت حکم اینگونه شد که آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت شش ماه اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی را تحت شاخص‌هایی بازنگری کند که از جمله این شاخص‌ها، توسعه و تعمیق سواد، الگوهای نوین سواد در آن و آموزش همگانی بود که این موارد فارغ از ماموریت‌های ابتدایی نهضت سوادآموزی است.

مظلوم گفت: بعد از بازنگری اساسنامه قبلی، در جلسه هیات دولت و سپس در مجلس اساسنامه جدید مصوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق اساسنامه قبلی حوزه فعالیت کاری و آموزش نهضت سوادآموزی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است افزود: هرسال نسبت به سال گذشته آن افراد سوادآموز کاهش می‌یابد زیرا تلاش‌ها برای انسداد مبادی بی‌سوادی در دست انجام است زیرا هر چه بازمانده از تحصیل بیشتر باشد آسیب اجتماعی افزایش می یابد بنابراین همه دست به دست هم داده‌اند تا آمار بازمانده از تحصیل کاهش یابد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در بحث نهضت سوادآموزی اتفاق مهم دولت سیزدهم بازنگری اساسنامه نهضت سوادآموزی و توجه به آن بود ادامه داد: بعد از ۷ سال وقفه، شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی برگزار شد که نشان از توجه دولت به سوادآموزی دارد. همچنین در این دولت برای اولین بار اسناد و گنجینه کتابخانه‌ای حوزه بزرگسالان جمع آوری و کتابخانه مجازی بزرگسالان در نهضت سوادآموزی ایجاد شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top