امروز: یکشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 3 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-06
کد خبر: 53439 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
4 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ویژه داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان، صبح جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ در سالن گلستان شهدای اصفهان برگزار شد و این جشنواره از امروز رسما کار خودش را آغاز می‌کند.   به گزارش همشهری آنلاین،ترکیب هیئت داوران این جشنواره از خود فیلم‌ها هم جذاب‌تر است. محمدرضا […]

گروه فرهنگی: افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ویژه داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان، صبح جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ در سالن گلستان شهدای اصفهان برگزار شد و این جشنواره از امروز رسما کار خودش را آغاز می‌کند.
 

به گزارش همشهری آنلاین،ترکیب هیئت داوران این جشنواره از خود فیلم‌ها هم جذاب‌تر است. محمدرضا شریفی‌نیا، ایرج طهماسب، محمدعلی باشه‌آهنگر، مجید اسماعیلی، علیرضا خمسه، مستانه مهاجر و محمدامین همدانی، ۷ عضو هیئت داوران این دوره از جشنواره هستند.

ایرج طهماسب که سال‌هاست در کسوت «آقای مجری» برای بچه‌های چند نسل شناخته می‌شود امسال در جشنواره حضور دارد و مطمئنا بخشی از جذابیت جشنواره امسال به حضور او و البته علیرضا خمسه برمی‌گردد. خمسه در دهه ۱۳۶۰ در چند برنامه محبوب کودکان و نوجوانان از جمله «زنگ بیداری» و «هشیار و بیدار» بازی کرد و خصوصا در نقش «بیدار» به شهرت فراوانی رسید. در کنار این دو نفر حضور محمدعلی باشه‌آهنگر و مستانه مهاجر از امتیاز‌های هیئت داوران امسال جشنواره است. در یک دهه گذشته، خمسه با نقش «باباپنجعلی» در سریال «پایتخت» در میان مردم محبوبیت زیاد به دست آورده است.

 

با آغاز جلسات داوری فیلم‌های سینمایی بلند بخش مسابقه ملی، مجید زین‌العابدین، دبیر جشنواره، در جلسه هیأت داوران گفت: از میان ۴۹۴ فیلم ثبت‌نام شده در سایت جشنواره، ۳۰ فیلم سینمایی بلند متقاضی شرکت در این بخش بودند که در نهایت ۱۳ فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کردند.
دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با آرزوی موفقیت برای اعضای هیأت داوران، ابراز امیدواری کرد که دوره سی و ششم، حامی و مشوق سینماگران برای رشد و اعتلای بیشتر سینمای کودک و نوجوان باشد.

 

شعار امسال جشنواره «پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی» است که این شعار با توجه به رویکرد‌های محتوایی برنامه‌های جنبی جشنواره و همچنین تعیین بخش ویژه کودکان غزه در بخش رقابتی باز سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شده است.سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر با دبیری مجید زین العابدین به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top