امروز: شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 18 ربيع أول 1446 | 2024-09-21
کد خبر: 52947 |
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
2 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

همه ساله با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در پایتخت همه دستگاه‌های مرتبط از چندین ماه قبل از شروع سال تحصیلی جلسات متعددی برای استقبال از مهر ماه برگزار کرده و تمهیدات ویژه‌ای در نظر می‌گیرند تا در این ماه شاهد تردد روان دانش آموزان و دانشجویان باشیم.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ترافیک صبحگاهی مهر ماه در خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و معابر تهران سبب شده است تا مسئولان برای مهار این ترافیک چاره‌جویی کرده و همزمان با سال تحصیلی جدید تمهیدات ترافیکی برای بازگشایی معابر اتخاذ شود. رایگان شدن اتوبوس و مترو در هفته اول مهر، ورود اتوبوس‌های تازه نفس به ناوگان حمل و نقل عمومی، شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک پایتخت، ایمن‌سازی و ترمیم چراغ‌های راهنمایی مقابل ۳۱۲ مدرسه، ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مدارس، نصب دوربین «مسافرشمار» درBRT، شناورسازی ساعات کار ادارت از ۷ تا ۹ صبح و اقدامات اداره راهداری و پلیس راهور با هدف کاهش ترافیک و تسهیل تردد از جمله تمهیداتی است که مسئولان امر برای مهر ماه در نظر گرفته‌اند.

شهرداری تهران نیز همچون سایر دستگاه‌های مسئول همزمان با نزدیک شدن به ماه مهرماه، ماه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اقدامات خود را آغاز کرده و نقاشی ۶۹ دیوار مدارس تهران که بخشی از معماری شهری و بخش مهمی از نمای شهر و هویت پایتخت هستند در قالب فراخوان «نقش مهر» با محوریت شاعرانگی، روایت گری، تخیل و هویت ملی و بومی، از جمله اقدامات اولیه شهرداری تهران بود که سازمان زیباسازی پایتخت با اقداماتی از قبیل دیوارنگاری مدارس، کمپین‌ اکران فرهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید، رونمایی از آثار حجمی، نصب و جانمایی نیمکت و سطل‌های زباله مناسب‌سازی شده ویژه توان یابان به استقبال اول مهرماه رفت.

استفاده رایگان از اتوبوس و مترو در هفته اول مهر

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران به اقدامات شهرداری برای سال تحصیلی جدید و استفاده رایگان دانش‌آموزان از مترو و اتوبوس در هفته اول مهرماه اشاره کرده و با بیان اهمیت کاهش ترافیک همزمان با شروع مهرماه، می‌گوید: هرساله با شروع مهرماه و بازگشایی مدارس ترافیک تهران حدود ۲۰ درصدی افزایش خواهد داشت و امسال نیز تمهیدات ویژه‌ای برای کاهش و مهار این مشکل در نظر گرفته‌ایم؛ بگونه‌ای که ۳۱۲ مدرسه همزمان با آغاز مهرماه ایمن‌سازی و چراغ‌های راهنمایی مقابل مدارس نیز ترمیم شده و برای استقرار آمبولانس نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه ۳۹۲ مدرسه در محدوه تقاطعات واقع شدند، بیان می‌کند: با توجه به استقرار مدارس مذکور در مجاورت تقاطعات، عملیات روانسازی ترافیک، اصلاح تقاطع‌ها و دوربین‌ها چراغ‌های راهنمایی تقاطعات را در پیش گرفتیم و همچنین در حوزه آموزش شهروندی نیز اقدامات لازم را انجام دادیم. 

ساماندهی از جنس ترافیک در پایتخت 

شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک پایتخت برای مهر ماه

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به اقدامات ترافیکی صورت گرفته در پایتخت به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید، می‌گوید:  ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مدارس، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، نصب تجهیزات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی و مدارس و شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک از اقداماتی است که در راستای کاهش بارترافیکی معابر انجام خواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه افزایش خدمات حمل و نقل عمومی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که با افزایش اورهال، ۱۷۰ قطار در حال سرویس دهی هستند،  می‌افزاید: از ابتدای امسال ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی افزوده شده است و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز در مهرماه رونمایی خواهد شد که تا امروز ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید داخلی تحویل گرفته‌ایم و ۵۷ دستگاه نیز از شرکت اسنا و مابقی از شرکت عقاب افشان بوده و به ۱۱۰ دستگاه می‌رسد.  

اتوبوس‌های تازه نفس وارد ناوگان می‌شود 

اتوبوس‌های چینی در کنار اتوبوس‌های تولید داخل برای ابتدای مهرماه وارد خطوط می‌شوند

محمدخانی با بیان اینکه تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد، اظهار می‌کند: اتوبوس‌های چینی در کنار اتوبوس‌های تولید داخل برای ابتدای مهرماه وارد خطوط می‌شوند. حدود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی چینی که به مرحله بارگیری رسیده‌اند نیز در کنار ۱۱۰ اتوبوس تولید داخل به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه خواهند شد و تا پایان مهرماه ۱۱۰ دستگاه اتوبوس چینی به همراه ال آرتی چرخ لاستیکی وارد پایتخت می‌شوند که تمام این موارد یک بارنامه دارد و کار ترخیص ۱۵۰ دستگاه تاکسی از گمرک در حال انجام است. 

تردد رایگان برای دانش آموزان  

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به طرح‌ تشویقی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت، می‌گوید: درهفته اول مهرماه دانش‌آموزان می‌توانند از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت رایگان استفاده کنند. همچنین شهرداری موظف به نظارت شرکت‌های خدمات رسان سرویس مدارس شده است و بر همین اساس با کمک پلیس راهور و با برچسب سرویس مدارس ثبت شده در سامانه، مشخص می‌شوند. 

آمادگی متروی تهران برای سال تحصیلی جدید

استقرار تیم‌های تعمیراتی اضطراری در ایستگاه‌های پرتردد

رضا محمدنژاد مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران نیز با اشاره به آمادگی مترو برای آغاز سال تحصیلی از استقرار تیم‌های تعمیراتی اضطراری برای رفع نواقص احتمالی در ایستگاه‌های پرتردد مترو خبر داده و در مورد تمهیدات مهرماهی مترو با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار می‌کند: متروی تهران هم‌زمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، شاهد افزایش قابل توجه مسافران خواهد بود که بر همین اساس از ابتدای شهریور ماه، طرح استقبال از مهر در شرکت بهره‌برداری مترو در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی و رفع نواقص را در دستور کار قرار دادیم، یادآور می‌شود: در آستانه آغاز بهار تحصیلی سعی شد تا با بکارگیری توان حداکثری نیروی انسانی، بازسازی و اورهال حداکثری ناوگان متروی تهران و آماده‌سازی تأسیسات و تجهیزات ایستگاه‌ها از جمله پله‌برقی‌ها و آسانسورها انجام شود و در جهت تسهیل جابه‌جایی و تردد روان مسافران به خصوص در مبادی ورودی و خروجی، تمهیداتی در جهت رفع سد معبر، جمع‌آوری دستفروشان و متکدیان در داخل ایستگاه‌ها با حضور عوامل انتظامی اتخاذ شود.

محمدنژاد در ادامه به نظافت و شستشوی واگن‌ها، پاکسازی نمای ایستگاه و ساختمان، فضاهای مسقف و نظافت کف و دیوار سالن‌ها، حریم ریلی، سرویس‌های بهداشتی و صندلی‌ها و شستشوی نمای ساختمان‌های اداری، پایانه‌ها و تعمیر و مرمت ساختمان‌ها و سوله‌ها اشاره کرده و می‌افزاید: تیم‌های تعمیراتی اضطراری برای رفع نواقص احتمالی در ایستگاه‌های پرتردد مترو مستقر هستند و همچنین در راستای ایمن سازی فضای ایستگاه‌های مترو و جلوگیری از نزدیک شدن دانش‌آموزان به محدوده ریل قطار عوامل اجرایی در ایستگاه‌ها مستقر می‌شوند.

رونمایی از ۱۰۰ اتوبوس نو در پایتخت

نصب دوربین «مسافرشمار» درBRT

مهدی علیزاده مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز با اشاره به تمهیدات اتوبوسرانی برای سال تحصیلی جدید از رونمایی اتوبوس تندروی دارای «دوربین مسافرشمار» خبر داده و در جلسه ستاد استقبال از مهر با بیان اینکه همچون سنوات گذشته رانندگان و اتوبوس‌ها در آماده باش کامل هستند، می‌گوید: از اولین اتوبوس بی آرتی بازسازی شده که دوربین مسافرشمار و پلاک شمار نصب شده، رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ اتوبوس تولید داخل از شرکت‌های «عقاب و اسنا» در اول مهرماه رونمایی می‌شود، ادامه می‌دهد: تقویت خطوط برای مدارس و دانشگاه‌های پر مخاطب در دستور کار قرار دارد و یک واحد تعمیراتی سیار نیز در پایانه آزادی مستقر است که در صورت خرابی اتوبوس‌ها در همان محل تعمیر شوند.

علیزاده با بیان اینکه در هفته اول مهر ماه بلیت اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است، تصریح می‌کند: کاهش سرفاصله اعزام اتوبوس‌ها را در مهرماه خواهیم داشت و حدود ۲۱۰۰ اتوبوس شاغل در مهرماه فعال خواهند بود تا باری از دوش مردم برداشته شود.

 اختصاص خطوط ویژه اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان

فعالیت ۲۰۰۰ اتوبوس برای مهر ماه در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران  همچنین از آمادگی ۲۰۰۰ اتوبوس برای پوشش سفرهای آغاز سال تحصیلی خبر داده و می‌افزاید: همچون سنوات گذشته خطوط ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است؛ بگونه‌ای که جلسات متعددی با مراکز آموزشی مختلف برگزار شد تا بر اساس میزان مراجعات، سرویس‌های ویژه‌ای در نظر بگیریم که به عنوان مثال برای دانشگاه علوم تحقیقات، سرویس ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰۰۰ اتوبوس در شهر تهران برای مهرماه فعال خواهند بود، تأکید می‌کند: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تاکنون بیش از ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران نوسازی شده و این در حالیست که سال گذشته حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از نوع بی‌آرتی ۱۸ متری اورهال و بازسازی شدند و امسال نیز حدود ۱۰۰ دستگاه در حال اورهال است.

به گفته وی، طی چند روز آینده نصب تجهیزات داخلی اتوبوس همچون  کارتخوان و جی پی اس انجام خواهد شد و اتوبوس‌های نو وارد خطوط خواهند شد.

بازسازی و نوسازی کنترلرهای هوشمند چراغ راهنمایی پایتخت در آستانه بازگشایی مدارس

در آستانه بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۳ همچنین به منظور روان‌سازی ترافیک در تقاطعات و افزایش رضایت شهروندان، شرکت کنترل ترافیک تهران اقدام به نوسازی و بازسازی کنترلرهای هوشمند چراغ راهنمایی کرده است، به طوریکه حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران اعلام  می‌کند که علاوه بر تعمیر شناسگرهای معیوب و تعویض تابشگرهای ناقص، فرآیند شستشوی تجهیزات نیز انجام شده است.

به گفته وی، این برنامه شامل تعویض کنترلرهای هوشمند فرسوده با نمونه‌های جدید است که ضمن داشتن استحکام و هماهنگی بیشتر با مبلمان شهری، عملیات تعمیر و نگهداری را ساده‌تر کرده و خرابی‌های کمتری خواهند داشت.تا ابتدای مهرماه، این عملیات در ۱۰ تقاطع صورت خواهد گرفت. همچنین در برخی از تقاطعات  علاوه بر نوسازی تجهیزات چراغ راهنمایی، سیستم کابل‌کشی تقاطع به شیوه دیتا لاین و استفاده از کابل دیتا به جای کابل سیگنال تغییر خواهد یافت.
 

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران همچنین از نصب دوربین بر روی اتوبوس‌های BRT برای کنترل ورود خودروها به خطوط ویژه برای شناسایی پلاک خودروهایی که وارد خط ویژه می‌شوند، خبر داده و می‌گوید: در مورد تردد وسایل نقلیه در خط ویژه در حال تدوین برنامه‌ای هستیم که مشکل ورود غیرمجاز حل شود همچنین قرار است تا بر روی اتوبوس بی آرتی دوربین نصب شود تا پلاک را مشخصا ثبت کنند تا نسبت به اعمال قانون از سوی پلیس اقدام شود.

به گفته وی، در فاز اول بر روی ۱۲۰۰ اتوبوس دوربین نصب خواهد شد که برای اول مهر نیز این مهم تست شود.

دغدغه دولت برای ترافیک مهرماه

حل ترافیک تهران مسئله چند دستگاهی است

مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران نیز با اشاره به دغدغه دولت برای ترافیک مهرماه تهران، حل ترافیک تهران را مسئله چند دستگاهی عنوان کرده و می‌افزاید: امسال حساسیت در شهر و حتی در سطح دولت برای ترافیک مهرماه به وجود آمده است و همه دغدغه‌مند به این موضوع نگاه می‌کنند و این حاکی از اهمیت کنترل ترافیک مهرماه دارد که با همه حوزه‌ها همکاری لازم جهت اطلاع رسانی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه مسئولین تصمیمات خود را می‌گیرند ولی فراموش نکنیم که بعد اصلی مشارکت شهروندان است و آنها باید رعایت کنند که در مهرماه استفاده کمتری از خودروی شخصی داشته باشند، اظهار می‌کند: شهرها در اختیار خودروها قرار گرفتند که این یک معضل جهانی است و سرعت رشد آن به گونه‌ای است که همه آن را لمس می کنیم؛ البته در تهران معضل ترافیک شهر چند دستگاهی و پیچیده است و برای حل آن همه باید پای کار بیایند.

مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران همچنین از رایزنی با وزارت علوم برای جابجایی ساعت شروع مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها برای مهرماه خبر داده و با اشاره به تصویب شناورسازی ساعات کار ادارت از سوی دولت با تاکید بر اینکه به لطف خدا حاصل دو ماه تلاش در مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران پاسخ داد و حتی در سطوح بالاتر و هیات دولت نیز دغدغه ترافیک مهر ماه و در پی جلسه شهردار تهران با معاون اول موجب بروز تصمیمات خوبی شد، می‌گوید: متاسفانه مصوبه شناورسازی ساعت کار ادارت در سال گذشته به درستی اجرا نشد؛ اما حالا مقرر شده تا با  تشکیل کارگروه‌های نظارتی در فرمانداری این شناورسازی رصد شود تا شاهد عبور از  پیک صبحگاهی ترافیک تهران باشیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس ساعت کار ادارات ۷ تا ۹ صبح شناور است، ادامه می‌دهد: قرار شد دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی در استان تهران این مهم را اجرایی کنند و درخواست دیگری نیز در شورای ترافیک استان تهران مطرح کردیم و قرار شد در صورت توافق وزارت علوم، ساعت کار دانشگاه‌ها نیز در مهرماه از ۸ به ۹ صبح تغییر کند که قرار شد در شورای ترافیک استان با وزارت‌ علوم مطرح شود و در صورت موافقت این مهم اجرایی شود و همچنین ساعت کاری صنوف نیز  از ۹ و نیم به ۱۰صبح موکول شد.

۷:۳۰ تا ۸؛ ساعت آغاز به کار مدارس تهران

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پیرو اقدامات همه دستگاه‌ها برای کاهش بار ترافیکی مهر ماه وجیه الله پرویزی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش تهران نیز با بیان اینکه بحث بازگشایی مدارس ابر پروژه مهرماهی آموزش و پرورش است و شبانه روز همکاران ما در ادارات حضور دارند، می‌گوید: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بازگشایی مدارس اتخاذ شده است. در مهرماه ۴۲۰۰ مدرسه با حضور یک میلیون و ۲۰۰ دانش آموز فعالیت خود را آغاز می‌کنند و حتما در دهه اول مهرماه شاهد شلوغی معابر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به همه مدارس ابلاغ شده است که شرایطی را فراهم کنند تا کمترین ترافیک را شاهد باشیم، می‌افزاید: در مورد سرویس مدارس جلسات روزانه داریم که امید است در ۱۰ روز اول مهرماه ساماندهی شوند تا دیگر والدین فرزندانشان را نیاورند که معابر شلوغ شود. همچنین در مورد ساعت شروع مدارس نیز ما به مدارس اعلام کردیم ساعت شروع مدارس۷:۳۰ تا ۸ باشد.

آمادگی دولت برای مشارکت در تأمین حمل و نقل عمومی پایتخت

اسکندر مومنی وزیر کشور نیز در دیدار با زاکانی شهردار تهران از آمادگی دولت برای مشارکت در تأمین حمل و نقل عمومی پایتخت می‌گوید و با اشاره به ضعف در حوزه حمل و نقل عمومی و انتظارات مردم، بیان می‌کند: در این بخش باید ظرفیت‌ها را افزایش دهیم؛ بگونه ای که مردم تفاوت چهره شهر را در بخش حمل و نقل مشاهده کنند.

وی همچنین آمادگی دولت را برای مشارکت در تأمین حمل و نقل عمومی و تقویت این بخش، اعلام کرده و در عین حال بهره گیری از خودروهای برقی را نیز راه حل خوبی برای کمک به کاهش آلودگی هوا دانست که البته نیازمند حل مشکلات مربوطه با بهره گیری از تجارب گذشته است.

پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک مهر در تهران

احمد قیومی فرماندار تهران هم از هماهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و همچنین سرویس مدارس در شهر تهران سخن گفته و با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه و همزمان با بازگشایی مراکز علمی، اعلام می‌کند که برای به حداقل رساندن میزان تأثیرات ترافیکی پایتخت تمهیداتی از جمله شناورسازی ساعات ادارات و اصناف اتخاذ شده است.

به گفته فرماندار تهران، همچنین با هماهنگی اتاق اصناف مقرر شد توزیع کالاها بین اصناف با هدف روانسازی ترافیک در شهر با تغییر ساعت انجام شود تا ترافیک عادی همانند روزهای قبل در مهرماه وجود داشته باشد.

امکان بارگذاری اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه سپند تا آذرماه

وی ادامه می‌دهد: در تهران بیش از ۱۶۰ هزار دانش‌آموز از طریق سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند که سامانه سپند توسط وزارت کشور برای ساماندهی سرویس مدارس عملیاتی شد. با توجه به حجم دانش‌آموزان در شهر تهران این موضوع در هیأت دولت مطرح شد تا بهره‌گیری از سامانه و پیشبرد کار تا آذرماه ادامه پیدا کند.

فرماندار تهران تأکید می‌کند: کنترل ورودی‌های شهر تهران و اتخاذ تمهیداتی توسط اداره راهداری و پلیس راهور با هدف کاهش ترافیک و تسهیل تردد برای مهر ماه انجام می‌شود.

شناسایی ۶۲ گلوگاه ترافیکی در پایتخت برای کنترل بهتر ترافیک مهرماه

سرهنگ مومنی معاون عملیات راهور تهران بزرگ نیز تمهیدات ترافیکی ویژه بازگشایی مراکز آموزشی از سوی پلیس را تشریح کرده و از شناسایی ۶۲ گلوگاه ترافیکی در پایتخت برای کنترل بهتر ترافیک مهرماه گفته و می‌افزاید: با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس حدود یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز و هزاران معلم به اضافه دانشجویان و اساتید باید در سطح شهر تردد کنند، مضاف بر اینکه سفرهای بین شهری کاهش پیدا می‌کند و بیشتر مردم در شهر تهران هستند که اینها در کنار هم بار ترافیکی را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه از روز اول مهرماه در مدارس حاضر می‌شویم و ۱۰۰ افسر با تجربه را انتخاب کردیم که با حضور در مدارس، دانش‌آموزان و مربیان را آموزش دهند، می‌گوید: سال گذشته در مهر ماه تصادف دانش‌آموزی نداشتیم و امید است این آموزش‌ها تدوام داشته باشد.

معاون عملیات راهور تهران بزرگ با بیان اینکه با تجربه روزهای اخیر و ترافیک خیابان‌ها نشان می‌دهد که از روز اول مهر ترافیک افزایش می‌یابد، اظهار می‌کند: طبق برآوردی که در سال گذشته داشتیم، در هفته اول مهر ماه حدود ۳۲ درصد طول صف ترافیک نسبت به هفته آخر شهریور ماه افزایش پیدا می‌کند. بنابراین جلسات متعددی را امسال برگزار کردیم و با همکاری سازمان‌های متولی بحث ترافیک شهر تهران برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

مومنی ادامه می‌دهد: در این راستا ۶۲ محل گلوگاهی که سال گذشته در محورهای بزرگراهی دارای ترافیک بودند را شناسایی کردیم تا همکاران من در آن نقاط مستقر شوند. این اتفاق مسلما در روان‌سازی ترافیک اثرگذار خواهد بود. همچنین محله‌هایی که تجمع مسافرین در پایانه‌های اتوبوسرانی را داشتیم شناسایی کردیم و بر اساس تجربیات سال گذشته به اتوبوسرانی ابلاغ کردیم که اتوبوس‌ها را در این نقاط دپو کند تا مردم معطل نشوند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه این اتفاق را برای تاکسیرانی نیز پیش بینی کرده‌ایم، خاطرنشان می‌کند: ۵ پایانه‌ تاکسیرانی نیز شناسایی شده که بیشترین ازدحام مسافر را داشتند تا به این ترتیب بتوانیم سرویس دهی بیشتر و بهتری را انجام بدهیم.

به گفته وی، برای اینکه بتوانیم بار ترافیک صبحگاهی را کنترل کنیم و دانش آموزان سریعتر به مدارسشان برسند از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح تردد ناوگان باری در شهر تهران شامل وانت‌ها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها ممنوع خواهد بود و کلیه فعالیت‌های عمرانی تا ۱۵ مهرماه در سطح معابر ممنوع اعلام شده است، چراکه با این کار می‌توانیم کل سطح محورها را برای تردد وسایل نقلیه اختصاص بدهیم.

مومنی با تأکید بر اینکه شش محل را در بزرگراه‌ها مشخص کردیم که جرثقیل در آن مستقر شود، اظهار می‌کند:‌ هدف از استقرار این جرثقیل‌ها این است که درصورت خرابی اتوبوس و خودروهای سنگین نسبت به جابجایی سریع اقدام شود.

اعلام آمادگی مدیریت شهری تهران برای مدیریت ترافیک ایام بازگشایی مدارس

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در راستای هماهنگی همه دستگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید جلسه تخصصی مدیریت ترافیک برای بازگشایی مدارس شهر تهران در سال جاری نیز با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های ترفیکی شهرداری تهران، فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ و مدیران ذیربط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در وزارت کشور برگزار شد و وضعیت موجود زیرساخت‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در ابعاد مختلف، در این جلسه بررسی و تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از مشکلات ترافیکی روزهای ابتدایی سال تحصیلی مورد واکاوی قرار گرفت.

سید مجتبی شفیعی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ضمن اعلام آمادگی کامل از سوی متروی تهران برای استفاده رایگان دانش آموزان و دانشجویان از مترو، می‌گوید: در برخی از ایستگاههای منتخب، برنامه‌های فرهنگی برای استقبال از مهر صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از آمادگی همه سازمان‌های ذیربط برای خدمات رسانی به ویژه در هنگام اوج ترافیک صبحگاهی با بهره‌گیری از تجارب سال‌های گذشته و بکارگیری کلیه امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و نیروی انسانی در بالاترین سطح ممکن و حضور گروههای ناوگان خدماتی و امدادی برای واکنش سریع در آماده باش کامل در میادین مهم و همچنین از ظرفیت گزارشات مردمی به عنوان ناظران میدانی در کنار ساز و کارهای نظارت سازمانی، خبر می‌دهد.

به گفته شفیعی، برابر اعلام شهرداری تهران برای عبور از دوران اوج ترافیک اوائل مهر ماه، برنامه‌ریزی شده است تا در ۲۰ خط پر تردد، حدود ۳۰۰ دستگاه ون به ناوگان موجود کمک کنند. همچنین بنا به گزارش تاکسیرانی شهر تهران از ظرفیت ۲۵۲ دستگاه ون تحویل شده به شهرداری تهران و سایر ون‌ها در ۲۰ خط پرتقاضای شناسایی شده، استفاده خواهد شد و مقرر شد سازمان تاکسیرانی تهران ضمن تشدید نظارت بر خدمات رسانی کامل ناوگان در این ایام، لیست ناوگان تاکسی‌های غیرفعال قطعی در شهر تهران را برای اقدامات انضباطی در حوزه اعمال قانون و محدودیت سهمیه سوخت به مبادی ذیربط اعلام کند.

شفیعی در ادامه اظهار می‌کند: بنا بر گزارش شرکت کنترل ترافیک شهر تهران بخشی از تجهیزات کنترلی موجود نیازمند رسیدگی فوری در بخش تعمیرات و بازسازی است که ۳۰۰ دوربین طرح ترافیک و ۳۰۰ دوربین محدوده آلودگی هوا تعویض خواهند شد. همچنین نصب حدود ۶۰۰ سامانه ثبت تخلف سرعت با قابلیت اندازه گیری سرعت متوسط در حال انجام است. تجهیزات تهویه هوای تونل‌های ترافیکی شهر تهران به استثنای تجهیزات مربوط به یک تونل در مابقی تونل‌ها نیز مساعد است که آن هم در دست اقدام و بهسازی است و طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال کلیه تونل‌ها به سطح استاندارد خواهد رسید.

 دبیر شورای عالی ترافیک در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید می‌کند: طی آخرین گزارش اتوبوسرانی تهران حدود هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته بصورت فعال مشغول خدمت بودند که با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال به دو هزار و ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده و در کل سه هزار و ۷۰ دستگاه توانایی خدمت دارند.

وی با تأکید بر اینکه در این جلسه مصوب شد تا اتوبوسرانی تهران مجوز کلی لازم به امداد اتوبوسرانی را برای حمل و خدمات اضطراری به کلیه اتوبوس‌های درحال خدمات جابجایی مسافر در سطح شهر و باز کردن معابر با همکاری پلیس راهور، ابلاغ کند، می‌گوید: توجه به کمبود ناوگان اتوبوسرانی از یک سو و ترافیک شدید معابر از سوی دیگر، باید کلیه دستگاه‌ها و نهادها تا پایان نیمه اول مهرماه از درخواست اتوبوس‌های شرکت واحد برای مراسمات مختلف خودداری کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با توجه به تمهیدات ترافیکی دستگاه‌های مربوطه و پایش ترافیک صبحگاهی اول مهر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران و حضور دستگاه‌های مربوطه در این مرکز و حضور پلیس در سطح شهر، امیدواریم فردا و در ماه اول سال تحصیلی جدید شاهد کاهش بار ترافیکی و تردد روان خودروها باشیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top