اسدالله قلیزاده در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا اظهار کرد: مردم راحتترین و در دسترس ترین راه برای دریافت پول را پمپ بنزینها میدانند و مراجعه دارند. آمار بالایی از مراجعات داریم و لازم است مسئولین سریعا تدبیری بیاندیشند.
وی ادامه داد: مالکان پمپ بنزینها از سراسر کشور خصوصا کلانشهرها، شهرهای توریستی و زیارتی استعلامهای زیادی از ما داشته اند که چه کنند؟ واقعیت این است که جایگاههای سوخت فعالیت شبانه روزی دارند و ارائه خدمت انجام میدهند، ولی تکلیفی در جهت عرضه پول نقد به مردم ندارند، البته در برخی مواقع واقعا مردم نیاز دارند و برای وجوه خرد مراجعه میکنند که جایگاهداران نمیدانند باید چه کنند تا از طرفی شرمنده مردم و از طرفی با مشکلات قانونی یا مالیاتی آتی روبرو نشوند.
وی اظهار کرد: لازم است سازمان مالیاتی و بانک مرکزی در این زمینه اظهارنظر شفاف کنند و تشریح موارد قانونی را داشته باشند تا تکلیف همه روشن شود، البته مشاغل دیگر هم احتمالا با این مساله روبرو هستند.
وی افزود: ما سعی کردیم طی سالیان اخیر مردم را ترغیب کنیم که بهای سوخت را الکترونیکی پرداخت کنند و تا حدودی موفق بودیم و شاهد کاهش روز افزون پول نقد در جایگاهها هستیم و امیدواریم با غلبه بر نگاه بسته برخی افراد و ورود تکنولوژی جدید و روشهای متنوع پرداخت هرچه بیشتر در این زمینه پیش برویم.
قلیزاده ضمن انتقاد از بی تفاوتی برخی بخشهای سیستم بانکی به این مساله گفت: ما انتظار داریم بانکها پاسخگو باشند، اینکه بانکها در ایام کرونا خیلی کم پول نقد از مردم دریافت میکردند و پمپ بنزینها محل خرج کردن پولهای نقد مردم شده بود و حالا وجه نقد در برخی خودپردازها به درستی توزیع نمی شود و مردم برای رفع نیازشان به پمپ بنزینها مراجعه دارند قابل پذیرش نیست، جایگاههای سوخت خودپرداز بانکی نیستند و لازم است بانک مرکزی به طور جدی در این مساله ورود کند.
انتهای پیام
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.