امروز: شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 18 ربيع أول 1446 | 2024-09-21
کد خبر: 40072 |
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
157 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه در قانون صادرات و واردات چنانچه کمبودی داشته باشیم قانون به دولت اجازه داده است که واردات انجام شود گفت: در حال حاضر مقداری پیاز وارد کشور شده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، علیرضا مهاجر در نشست خبری که به مناسبت  گرامیداشت دهه فجر برگزار شد در پاسخ به این سوال که چرا قیمت پیاز افزایشی شده است؟ گفت: یکی از مشکلاتی که در تولید محصولات کشاورزی داریم‌ بحث صادرات است. طبق قانون مجاز به جلوگیری از صادرات نیستیم و باید اجازه دهیم صادرات انجام شود. وقتی قیمت ارز افزایش می‌یابد محصولات کشاورزی با قیمت بالایی صادر می‌شود و قیمت داخلی نیز دچار نوسان می‌شود. سال‌هایی نیز داشتیم که  صادرات انجام نشد و محصولات روی دست کشاورز ماند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که صادرات را برنامه محور کنیم تا هر تاجر یا شرکتی که می‌خواهد محصولی را به هرکجای دنیا صادر کند از قبل برنامه‌ریزی داشته باشد و به صورت کشاورزی قراردادی  محصولات برای آنها تولید و بر اساس تولید صادرات انجام شود.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: در قانون صادرات و واردات چنانچه کمبودی داشته باشیم قانون به دولت اجازه داده است که واردات انجام شود که در حال حاضر مقداری پیاز وارد کشور شده است.

 در ادامه حسین اصغری  – مدیرکل دفتر امور سبزی و صیفی  وزارت جهاد کشاورزی – نیز در این خصوص، گفت: مقداری پیاز وارد کشور شده و در حال حاضر در بندر جاسک است و پس از بررسی سلامت و کیفیت آن وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: در شهریور، مهر، آبان پیاز زیادی صادر شد که البته ارز آوری خوبی برای کشور داشت.

اصغری تصریح کرد: باید قبول کرد که کشاورزی مبتنی بر اقلیم است. وقتی بارندگی رخ می‌دهد برداشت و ارسال محصولات با تاخیر مواجه می‌شود. خوشبختانه با بهبود شرایط اقلیمی اوضاع بازار بهتر خواهد شد.

 مدیرکل دفتر امور سبزی و صیفی وزارت جهاد تصریح کرد: روزانه برداشت ما در جنوب کرمان به حدود ۳۰۰۰ تن می‌رسد و برداشت پیاز هرمزگان و سیستان نیز شروع شده است و قطعا برداشت روزانه ۴۵۰۰ تن پیاز نیاز کشور را پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top