امروز: شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 18 ربيع أول 1446 | 2024-09-21
کد خبر: 26180 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
450 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

مراسم تشییع پیکر اکبر نحوی فردا در محوطه مسجد دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و پیکرش برای خاکسپاری به قم منتقل خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مراسم وداع با پیکر این استاد زبان و ادبیات فارسی و نسخه‌شناس که نیمه‌شب ۱۸ آذرماه به دلیل سکته قلبی در منزلش در شیراز از دنیا رفت، روز شنبه (۲۰ آذر ۱۴۰۰)  از ساعت ۱۰ صبح در محوطه مسجد دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعیه گروه استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، پیکر زنده‌یاد استاد نحوی، پس از مراسم وداع، طبق وصیتش برای خاکسپاری به زادگاهش قم منتقل می‌شود.

اکبر نحوی، استاد دانشگاه شیراز، پژوهشگر، مصحح، شاهنامه‌پژوه و سعدی‌شناس، پنجم آبان‌ماه سال ۱۳۳۴ در قم متولد شد. لیسانس زبان و ادبیات فارسی را در سال ۱۳۶۵ در دانشگاه شیراز به پایان رساند. همچنین مقطع فوق ‌لیسانس را در رشته زبان و ادبیات فارسی و در همین دانشگاه گذراند. دکتری زبان و ادبیات فارسی را هم در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه شیراز به پایان رساند. نحوی عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، استاد ادبیات دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی بخش زبان و ادبیات فارسی بود.

اکبر نحوی بیش از ۷۰ مقاله علمی در نشریات علمی و فرهنگی و دانشنامه‌های تخصصی داشت و از کتاب‌های او می‌توان به «از ایران چه می‌دانیم؟ – رودکی» «نکته‌ای درباره مؤلف معجم شاهنامه»، تصحیح «مجمل التواریخ و القصص»، تصحیح و توضیح «شیرازنامه» زرکوب شیرازی، «حیدر شیرازی در مراوده با خواجو» و … اشاره کرد. 

 انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top