امروز: شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 22 جماد أول 1446 | 2024-11-23
کد خبر: 54137 |
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
22 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور مهمترین و جدی‌ترین بحث و مشکل در مصرف سوخت را ناترازی ها در مصرف سوخت اعلام کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کمکی در جهت کاهش ناترازی‌ها در مصرف سوخت است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در آیین رونمایی از ۵۰۰۰ تاکسی بی۵۱۱ در گروه صنعتی شرکت فرداموتورز با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که ۸۰ درصد آن فرسوده است، تأکید کرد: چنانچه برای نوسازی تاکسی‌ها اقدام قابل توجهی صورت نگیرد نمی‌توان انتظار داشت که از آلایندگی‌ها کم شود.

وی مهمترین و جدی‌ترین بحث در مصرف سوخت را ناترازی‌ها اعلام کرد که گریبان دولت را گرفته و یادآور شد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کمکی در جهت کاهش ناترازی‌ها در مصرف سوخت است.

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور با بیان اینکه فرسودگی ناوگان تاکسیرانی به طور میانگین موجب ۶۰ میلیون لیتر مصرف اضافه سوخت به صورت ماهانه می‌شود، این امر را باعث آلودگی بیشتر هوا و مشکلات پیرامون آن عنوان کرد و گفت: ۸۲ میلیون لیتر در سال از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اضافه مصرف سوخت روبه‌رو هستیم.

۲۷ همت هزینه سالانه اضافه مصرف سوخت خودروهای فرسوده در کشور 

ضامنی گفت:  برای این اضافه مصرف سوخت‌ها که ناوگان فرسوده تحمیل می‌کند به طور سالانه ۲۷ همت(هزار میلیارد تومان) پول اضافه‌تری برای مصرف سوخت پرداخت می‌شود که اگر نوسازی ناوگان به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد می‌توان از محل صرفه‌جویی سوخت به ۹۵ هزار راننده تاکسی، تاکسی‌های نو داده شود.

وی یادآور شد: با ورود ۵۰۰۰ تاکسی جدیدی که وارد ناوگان تاکسیرانی کشور خواهد شد در ماه یک و نیم میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت خواهیم داشت که با این تعداد دغدغه بخش اعظمی از تاکسیرانان کشور حل خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور از مجموعه شرکت فرداموتورز به عنوان تولیدکننده تاکسی جدید بی۵۱۱ درخواست کرد که توجه جدی برای ارائه خدمات پس از فروش برای این تاکسی‌ها داشته باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top