امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 42405 |
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
91 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری علت اینکه یک رکابزن ۴۸ ساله را به مسابقات جاده قهرمانی آسیا اعزام می‌کند، بیان کرد.

رسول اسدی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درپاسخ به این پرسش که حسین عسگری دوچرخه‌سوار باتجربه‌ای است اما در سن ۴۸ سالگی به سر می‌برد و چرا او به مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ تایلند اعزام می شود و بهتر نیست بجای او یک رکابزن جوان و آینده دار اعزام شود؟ بیان کرد: در حال حاضر این رویکرد در فدراسیون‌ها وجود دارد، به فردی که الان بهترین است اما از لحاظ سنی آینده ای ندارد، میدان بدهیم یا کسی که صرفا آینده دارد. ما سعی می‌کنم هر دو را مدنظر قرار دهیم. ما الان، هم به مدال نیاز داریم و هم آینده‌نگری را در نظر داریم.

او ادامه داد: البته من مستقیما در انتخاب نفرات دخالتی نداشتم و اختیار را به بخش فنی دادم. هرچند خودم نیز مشکلی در این موضوع نمی‌بینم چون هم ورزشکار جوان در تیم داریم و هم باتجربه. حسین عسگری در تایم تریل انفرادی با فاصله اول شد و اگر رکابزنی نزدیک به او یا مساوی بود حتما  گزینه جوان‌تر را انتخاب می‌کردیم و حتما این توصیه را به بخش فنی می کردم اما او الان با بقیه فاصله دارد.

*در قهرمانی آسیا مدال می‌گیریم

اسدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به درپیش بودن بازی‌های آسیایی، رکابزنان با حضور در قهرمانی آسیا محک می‌خورند و فکر می‌کند چقدر امکان گرفتن مدال وجود دارد؟ تاکید کرد: پیش‌بینی من این است که مدال بگیرند چون ۷۰- ۸۰ درصد فرایندی که باید انجام می دادیم تا به مدال برسیم را پشت سرگذاشتیم. مسابقه‌ای را از دست ندادیم و در شرایط سخت مالی، رکابزنان را به ترکیه اعزام کردیم و مسابقات داخلی را با کیفیت خوب و منظم برگزار کردیم. تا جایی که از دستمان برمی‌آمد رکابزنان را در شرایط مسابقه قراردادیم.

*علت پرداخت نکردن جوایز مسابقه دوچرخه‌سواری

رییس فدراسیون در مورد علت اینکه فدراسیون جوایز مسابقات سرخه حصار را هنوز به حساب رکابزنان واریز نکرده و تنها شماره حساب گرفته است، گفت: مشکل اداری وجود داشت و حکم خزانه‌دار از سوی وزارت ورزش صادر نشده بود. ما نتوانسته بودیم ریالی از حساب فدراسیون برداشت کنیم اما الان حکم صادر شده است و مراحل اداری انجام شود، جوایز را واریز می‌کنیم.

*انتخابات مشکل حقوقی ندارد

او در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز نامش در سایت اتحادیه جهانی وارد نشده است، گفت: ما درخواست کردیم که این کار انجام شود اما فرایند کاری آنها کند است. حتی به ما نگفته‌اند که مشکلی وجود دارد یا خیر. بعداز انتخابات فدراسیون چند سوال از ما پرسیدند که شفاف پاسخ دادیم. در اجلاس اندونزی نیز من توضیحات لازم را به رییس اتحادیه جهانی و رییس کنفدراسیون آسیا دادم و شبهاتی که داشتند را پاسخ دادم. کنفدراسیون آسیا هم نامه تایید انتخابات فدراسیون را به اتحادیه جهانی ارسال کرد. رونوشت آن را به ما و کمیته ملی المپیک هم ارسال کرد. کمیته ملی المپیک هم انتخابات فدراسیون را تایید کرده است. فکر می کنم مشکل خاصی از لحاظ حقوقی نیست.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top