امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 42397 |
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ | ارسال توسط : |
105 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:در قسمت نهم از فرانچایز «سریع و خشن»، شخصیت‌های فیلم با ماشین در فضا رانندگی کردند و دور کرۀ زمین چرخیدند! این نشان می‌دهد که این فرانچایز چقدر نسبت به روز‌هایی که یک فیلم کم‌بودجه دربارۀ مسابقه‌های خیابانی بود متفاوت و پرهزینه‌تر شده است.به گزارش فرادید، اما با همۀ این هزینه‌ها، باز هم قسمت […]

گروه فرهنگی:در قسمت نهم از فرانچایز «سریع و خشن»، شخصیت‌های فیلم با ماشین در فضا رانندگی کردند و دور کرۀ زمین چرخیدند! این نشان می‌دهد که این فرانچایز چقدر نسبت به روز‌هایی که یک فیلم کم‌بودجه دربارۀ مسابقه‌های خیابانی بود متفاوت و پرهزینه‌تر شده است.به گزارش فرادید، اما با همۀ این هزینه‌ها، باز هم قسمت دهم از این مجموعه نسبت به فیلم‌های اول ظرافت، عمق کمتری دارد. این فیلم از آغاز تا پایان شلوغ، آشفته و نامعقول است. همه چیز این فیلم اغراق‌آمیز و بی‌معنی به نظر می‌رسد.

اما البته گاهی به نظر می‌رسد که این اغراق‌آمیز بودن کاملا تعمدی است و ممکن است بعضی از مخاطبان از همین تلاش دیوانه‌وار برای شلوغ‌بازی و افراط و اغراق لذت ببرند. صحنه‌های اکشن این فیلم گاهی آنقدر مضحک و غیرقابل‌باور می‌شوند که شاید از شدت مضحک بودن نفس‌گیر و جذاب جلوه کنند!

قسمت دهم «سریع و خشن» بدون تردید یکی از سریع‌ترین و خشن‌ترین قسمت‌های این فرانچایز است. دیالوگ‌ها بسیار اندک و در حد شوخی‌های گاه و بیگاه نگه داشته شده‌اند و چیزی که در فیلم قطع نمی‌شود، اکشن و اکشن و اکشن است.

داستان فیلم مثل همیشه با نشان دادن آرامش و شادی خانوادۀ دامینیک تورتو (ون دیزل) شروع می‌شود. اما خیلی زود سر و کلۀ یک دشمن تازه پیدا می‌شود که اتفاقا از خیلی از دشمنان قسمت‌های قبلی به‌یادماندنی‌تر و جذاب‌تر است.این دشمن که جیسون موموآ نقشش را بازی می‌کند از دل یکی از قسمت‌های قبلی این فرانچایز سربرآورده است. او پسر یکی از قاچاقچیان مواد مخدر است که در یکی از قسمت‌های قبلی جزء دشمنان خانوادۀ دامینیک بود و در تصادف کشته شد. حالا او برای انتقام سر و کله‌اش پیدا شده و قصد دارد تا وقتی خانوادۀ دامینیک را نابود نکرده خودش هم نمیرد!این پسر که نامش دانته است، حالا مجموعه‌ای خارق‌العاده از نیرو‌ها و ترفند‌ها است که او را به قویترین شخصیت شرور در کل این فرانچایز تبدیل می‌کنند.

این فیلم قطعا یکی از پر زد و خوردترین فیلم‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم. شخصیت‌های فیلم در هیچ موقعیتی فرصت را برای جنگ و دعوا از دست نمی‌دهند! اما آن چیزی که نقطه ضعف این نبرد‌ها به حساب می‌آید این است که دشمنان خانوادۀ دامینیک (البته غیر از دانته) مثل پشه می‌میرند و مثل برگ خزان روی زمین می‌ریزند در حالیکه شخصیت‌های قهرمان آسیبی بیشتر از خراش‌های جزئی نمی‌بینند! انگار قوانین فیزیک اصلا روی آن‌ها کار نمی‌کند! این باعث می‌شود که همۀ مشکلات فقط با نیرو‌های ابرانسانی قهرمانان حل شوند و موقعیت چالش‌برانگیز و جذابی که هوش انسانی آن‌ها را نشان بدهد در کار نباشد.

یک ضعف دیگر فیلم هم استفاده فراوان از جلوه‌های ویژه است که باعث می‌شود گاهی فکر کنیم هیچکدام از چیز‌هایی که می‌بینیم واقعی نیستند.در مجموع باید سرعت، خشونت و ریتم تند این فیلم را ستایش کنیم، اما از نظر جاذبۀ داستانی و باورپذیری اتفاقات، سریع و خشن ۱۰ چیز زیادی برای ارائه کردن ندارد.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top