امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 41244 |
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
142 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

کارشناس فوتبال ایران معتقد است که باید به تیم ملی فوتبال ایران وقت داد تا مشکلات آن رفع شوند.

حمید درخشان، پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره برد ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل کنیا در بازی دوستانه گفت: معمولا بازی‌های تدارکاتی یکسری نقایص، معایب و نقاط قوت دارند. معتقدم بازی با کنیا برای تیم ملی ایران خوب بود چرا که تیم توانست کارهای تاکتیکی خود را مرور کرده و آن را پیاده کند. این صحبت از نظر من است و باید مربی تجزیه و تحلیل کند که چه مقدار موفق شده به اهدافش در این بازی برسد.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: مبنای بازی‌های تدارکاتی این است که مربی تاکتیک‌های خودش را در آن رقابت پیاده کند. همچنین بحث‌های شناختی از بازیکنان که در چه پست‌هایی می‌توانند بازی کنند در بازی تدارکاتی می‌تواند اجرا شود تا به هدف لازم برسیم. کنیا از نظر فیزیکی توانمند بود و برای همین ایران از لحاظ فیزیکی یک مقدار گرفتار شد. طبیعت فوتبال آفریقا قدرت بدنی است و با همین قدرت بدنی موفق شده در دنیا مطرح شود.

درخشان ادامه داد: در این رقابت متوجه شدیم که باید از نظر بدنی تیم را تقویت کنیم تا در درگیری‌های تک به تک موفق باشیم. در بازی‌های تدارکاتی قلعه‌نویی می‌تواند تاکتیک خود را مرور کند تا در نهایت به اهدافش برسد و موفق شود.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص صحبت‌های قلعه نویی درباره تغییر سبک تیم ملی ایران گفت: تغییر سبک برای تیم ملی فوتبال ایران خیلی سخت نیست. باید دید قلعه‌نویی برای تغییر سبک بازی ایران چه برنامه‌هایی دارد و چگونه آنها پیاده می‌شوند؟ باید برای تغییر سبک به تیم ملی زمان داد و نمی توان در عرض یک یا دو هفته سبک را تغییر داد. زمانی نیاز است تا تغییر سبک صورت گیرد.

درخشان در پاسخ به اینکه آیا بازی تدارکاتی با تیم‌های سطح پایین مفید است یا خیر؟ گفت: نباید بازی‌های تدارکاتی ایران با تیم‌های درجه دو یا سه باشد چرا که این موضوع برای تیم ملی بد است. باید بازی‌های تدارکاتی ایران در سطح بسیار بالایی باشد تا عیب تیم را پیدا کنیم. اگر تیم ملی با رقبای معمولی بازی کند توفیقی برای ما نیست چرا که نه می‌توان نقاط قوت را یافت و نه نقاط ضعف را. برد و باخت بازی تدارکاتی مهم نیست و باید ملاک این باشد که با یک تیم قوی‌تر بازی کنیم. 

درخشان گفت: ایران باید با تیم‌های بزرگ بازی کند تا نقاط ضعف و قوت به خوبی نمایان شوند. پس از بازی با تیم‌های قدرتمند می‌توان تازه به جام ملت‌های آسیا فکر کرد. در جام ملت‌ها تیم‌های بسیار خوبی در مسابقات ظاهر می‌شوند. به شما می‌گویم نگاهی به بازی تدارکاتی تیم‌های آسیایی حاضر در جام ملت‌ها بیندازید؛ همین که رقبای ایران با تیم‌های بزرگ بازی‌ می‌کنند یک فاکتو بزرگ برای آنهاست.

درخشان در پایان درباره انتقاداتی که از تیم ملی فوتبال و امیر قلعه‌نویی می شود اظهار کرد: انتقاداتی که به تیم ملی صورت گرفته، خیلی زود است و نباید عجله کرد. چرا به این زودی می‌خواهیم معایب را نمایان کنیم؟ همه این مشکلات و عیب‌ها باید با گذر زمان رفع شوند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top