امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 41228 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
204 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

فدراسیون کوهنوردی در هشداری اعلام کرد که کوهنوردان به ارتفاعات شمال تهران صعود نکنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فدراسیون کوهنوردی ضمن پیش‌بینی هوای مناطق کوهستانی کشور  از ١٠ تا ١٢ فروردین، توصیه کرد که طی روزهای جمعه و شنبه، از فعالیت‌های کوهنوردی، طبیعت گردی، دره نوردی و اسکی اجتناب شود.

پنجشنبه: جوی پایدار در اکثر مناطق کشور، وزش باد شدید در شمال غرب و ارتفاعات البرز، به تدریج از سمت شمال غرب و البرز غربی افزایش ابر و اواخر وقت شروع بارش.

جمعه: فعالیت سامانه بارشی و سرد در نیمه غربی کشور شامل ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز منجر به ابرناکی و مه آلود شدن، وزش باد شدید، بارش باران و برف، رعدوبرق و احتمال تگرگ می شود. شدت بارش ها در البرز غربی منجر به جاری شدن سیلاب، افزایش دبی رودخانه ها و احتمال رانش و لغزش می شود. در مناطق مرتفع بارش برف و کولاک و احتمال بهمن مورد انتظار است.

شنبه: تداوم بارش باران و برف و وزش باد برای ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق، همراه با احتمال رعدوبرق و تگرگ. طی این مدت در سایر مناطق کشور، افزایش ابر و وزش باد (گاهی شدید) مهمترین پدیده جوی است.

ارتفاعات شمال تهران: 

به تدریج طی جمعه افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، مه آلودگی، بارش باران و برف، کولاک و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مسیرهای مستعد احتمال بهمن پیش بینی می شود و تا عصر شنبه شرایط نامساعد جوی تداوم دارد. بنابراین توصیه می شود طی روزهای جمعه و شنبه، از فعالیت‌های کوهنوردی، طبیعت گردی، دره نوردی، اسکی و … اجتناب شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top