امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 41169 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
136 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

مدیریت شهری ششم، سال ۱۴۰۱ را در حالی پشت سر گذاشت که همچنان برخی چالش‌های کهنه‌ای همچون آلودگی هوا، ترافیک و کمبودهای حوزه توسعه حمل و نقل عمومی در سال جدید وجود دارد؛ البته در قالب پویش‌های« امید و افتخار» طرح های قابل توجهی برای پایتخت به بهره برداری رسید و همچنان شهروندان تهرانی باید منتظر نتیجه آنچه که مدیریت ششم شهری در ۱۴۰۱ کاشته، باشند تا در سال جدید گشایش های وعده داده شده به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، کام شهروندان پایتخت را شیرین کند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، شهرداری تهران سال ۱۴۰۱ را با سکان داری علیرضا زاکانی شهردار پایتخت و با شعار «تهران؛ الگویی برای جهان اسلام» با فراز و نشیب و پر از اتفاقات تلخ و شیرین پشت سر گذاشت، مسیری که از انتصابات در ابتدای سال آغاز و با پویش افتخار و امید دنبال شد و نهایتا با تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به ایستگاه آخر رسید.

سال گذشته به تعبیر بسیاری آغاز خوبی برای ایجاد تحولی بزرگ و کالبدی در تهران که مدام در صحبت های شهردار تهران تکرار می شد، بود. در حقیقت زاکانی اهداف کلان برنامه‌هایش را در راستای ارتقای حوزه های حمل و نقل عمومی، مسکن، سلامت، رفاه عمومی و ارتقای فرهنگی و ایمانی شهروندان، همچنین ارتقای سرمایه اجتماعی، تحول و پیشرفت تهران و الگوسازی کلان شهر اسلامی- ایرانی معرفی کرد و در سال ۱۴۰۱ زمینه سازی بسیاری از این اقدامات را فراهم کرد.

و اما در پارلمان شهر تهران نیز روزهای نخست کار با غیبت ریاست شورای شهر تهران یعنی مهدی چمران همراه بود؛ رئیس شورا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و درگیر شدن ریه در بیمارستان بستری شد و تقریبا تا اردیبهشت ماه سال گذشته نتوانست در جلسات شورا شرکت کند.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

در نخستین روزهای سال ۱۴۰۱ بود که زاکانی شهردار تهران خود را در مسیر تحقق شعارها دانست و اعتقاد داشت در برخی از موارد موفق و در بخشی دیگر ناموفق بوده و افزایش میادین میوه و تره بار پایتخت به ۵۰۰ مجموعه و راه‌اندازی ۳۵۰ شهروند محله را از اقدامات در دستور کار سال ۱۴۰۱ معرفی کرد.

زاکانی در سال گذشته  با تأکید بر این نکته که شکل مدیریت را در شهرداری مدیریت مشارکتی قرار می‌دهد و به شدت بر تشکیل قرارگاه در سطوح مختلف معتقد بود و تأکید می‌کرد تا با هم نشینی موارد جدیدی خلق شود و گفتمان شهرداری تهران در دوره ششم را نیز بر پایه خدمت و پیشرفت معرفی کرد.

زاکانی در فروردین ۱۴۰۱ بود که با تاکید بر اینکه رویه خدمت در شهرداری و شورا به شکلی است که شاهد تحول در تهران باشیم لازمه تحقق این تحول را مشارکت شهروندان خوانده و گفته بود که شهرداری تهران به شدت نیازمند کمک دیگر بخش ها و دستگاه هاست. ما در شهرداری تهران سندی بالغ بر ۹۰ کلان پروژه تهیه کردیم که خود را مکلف می دانیم آن را پیش ببریم.

شهردار تهران در فروردین ماه همین سال بود که وعده کاهش زمان صدور پروانه ساختمان تا خرداد ماه را داده و گفته بود:۱۲۰ مرحله و نقطه اثر در صدور پروانه نقش دارند؛ ما بخش‌هایی که در داخل شهرداری است را تسهیل می‌کنیم؛ اما تا آنجا که به ایمنی آسیب نزند برای کاهش زمان صدور پروانه در شهرداری در حال هماهنگی هستیم.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

شهردار تهران پس از اعلام وعده کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در پایتخت یک ماه بعد و در تیرماه از کاهش زمان صدور پروانه بین ۲تا۵ ماه خبر داد و گفت: مدت زمان صدور پروانه از ۳۶۵ روز به دو تا پنج ماه بدون حذف فرآیندها کاهش یافته است. این کاهش زمان به پروانه ساخت مرتبط است که در برخی مناطق دو ماه و در برخی مناطق تا پنج ماه است که البته به توفیقاتی دست پیدا کردیم؛ اما راضی نیستیم و اقدامات را در کمیسیون ماده هفت و بحث «نما» دنبال می کنیم که زمان کاهش پیدا کند.

شهردار تهران در دومین ماه سال ۱۴۰۱ نخستین نشست خبری خود را برگزار کرد؛ نشستی که در آن تأکید کرده بود که قطعا در تهران هیچ بن بستی وجود ندارد و در تشریح نقشه راه آینده مدیریت شهری گفت: عمده پروانه‌های ساخت و سازهای فعلی، مربوط به دوره قبل است. بلندمرتبه سازی نیز در برخی پهنه‌های تهران منعی ندارد؛ اما تراکم نمی‌فروشیم ولی به شدت دنبال نوسازی هستیم. امروز مسکن به بلای جان مردم تبدیل شده و دو سوم حقوق، حقوق بگیران را به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که خرید مسکن برای حقوق بگیران ۶۶ سال به طول می‌انجامد و به یک آرزو تبدیل شده، ما نوسازی که موجب ایمن شدن شهر شود را دنبال خواهیم کرد و نقش فعال در مسکن خواهیم داشت.

شهردار تهران در همین نشست علاوه بر تشریح سیاست های تسهیل ساخت مسکن در تهران توسط شهرداری در ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه آسیب های اجتماعی نیز گفته بود: بی تردید آسیب‌های اجتماعی تهران زیبنده این شهر نیست. لذا ۱۴ مجموعه ذیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی فعال شدند تا امر مهم مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شود. در همین راستا ۱۲۰۰ معتاد متجاهر به کمپ‌ها منتقل شد. برخی کمپ‌ها نیز در حال حاضر در دست بازسازی و نوسازی است تا الباقی معتادین متجاهر نیز به کمپ‌ها منتقل شوند و در آنجا ضمن مشخص شدن هویت‌شان سم زدایی، بازسازی شخصیتی و مهارت آموزی برای آنها انجام شود. همچنین در جهت ایجاد شغل برای آنها نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرده بود: در مدیریت شهری قبلی اعتقاد داشتند که حضور معتادین متجاهر در شهر در حقیقت به گونه‌ای است که اینها زیستی دارند و باید رها شوند، با همین تفکر تعداد آنها از ۱۰ هزار معتاد متجاهر به حدود ۲۱ هزار معتاد متجاهر رسید؛ اما ما گفتیم اینها آسیب‌های شهر هستند و ما نوکری آنها را می‌کنیم و با بازسازی شخصیتی آنها را به جامعه باز می‌گردانیم و این مسیر در حال دنبال شدن است. در این قرارگاه مجموعه‌هایی همچون استانداری تهران، فرمانداری‌های تهران و شهرری، ناجا، سپاه، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه‌های علوم پزشکی، دادستانی، سازمان زندان‌ها، ثبت احوال و… حضور دارند. همچنین ذیل این قرارگاه سه کارگروه کودکان کار که حدود ۴۰۰۰ کودک کار داریم تشکیل خواهد شد و به زودی هم گارگروهی نیز برای خانواده‌های معتادین متجاهر و زندانیان تشکیل خواهد شد. ضمن اینکه در مورد کودکان کار نیز ظرفیت‌هایی را در حال شکل دهی داریم.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مدیریت شهری در حوزه عمرانی نیز دست به اقداماتی زد که به نوعی مطالبه شهروندان بود و این اقدام را تا روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ دنبال کرد. گامی برای اصلاح تقاطع های بزرگراهی در تهران که با اصلاح ۴۳۰ تقاطع حدود ۷۸۲ کیلومتر راه مردم کاهش پیدا می کند. مدیریت شهری در مسیر اجرای برنامه های خود با مشکلاتی همچون اعتراضات پرسنل خود نیز مواجهه بود که یکی از این اعتراضات مربوط بود به رانندگان خطوط اتوبوسرانی درباره افزایش حقوق‌ها که  در اردیبهشت ماه با حضور زاکانی در جمع رانندگان و قول پیگیری مطالبات آنها موضوع به اتمام رسید.

اما در خردادماه سال ۱۴۰۱ مدیریت شهری همزمان با شایعه رفتن زاکانی از مجموعه شهرداری تهران که از سوی ریاست شورا و خود شهردار تهران تکذیب شد با چالشی جدی و هک شدن سامانه های خود مواجهه شد. در حقیقت خردادماه سال ۱۴۰۲ بود که سایت‌های خدماتی شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفت و شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای گفت که حملات خرابکارانه به برخی سایت‌های خدماتی شهر تهران با هدف ایجاد نارضایتی و اختلال در خدمت‌رسانی صورت گرفته است.

از همان ابتدا کارشناسان فنی شروع به انجام کار کرده و بعد از مدتی اختلال برطرف شد و دوباره سایت های شهرداری تهران پس از حدود چند هفته به فرایند خدمت‌رسانی بازگشتند.

شهردار تهران درباره این حمله سایبری گفته بود: بررسی‌های دقیق فنی نشان داد که از گذشته سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای بر روی این موضوع و برای زمینه‌چینی حمله به زیرساخت‌های فنی شهرداری تهران انجام داده بودند. طبق گزارش تیم فنی شهرداری تهران، از ابتدای سال یک کار پیچیده بر روی حوزه سایبری و زیرساخت‌های شهرداری انجام شده بود و نهایتاً این اقدام منجر به حمله گسترده در خردادماه سال جاری با هدف از بین بردن همه زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شده است.

پس از درگیری‌های شهرداری و زیر مجموعه شهری برای رفع مشکلات برخی سامانه های شهرداری و هک شدن این مجموعه، در مردادماه ۱۴۰۱ ، مدیریت شهری با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پایانه قطارهای زیرزمینی کشور، گام موثر دیگری در حوزه حمل و نقل عمومی برداشت و در مراسم افتتاح این پایانه، شهردار تهران خبر از خدمت و تلاش بزرگتری داد. شهردار تهران از آغاز پویش «شنبه‌های امید و افتخار» خبر داد که بر اساس آن تا دهه فجر، در هر شنبه پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ شهری افتتاح می‌شد و از دهه فجر تا عید نوروز نیز هر روز افتتاح پروژه صورت گرفت .

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ششم مرداد ماه سال گذشته  سیل امامزاده داوود اتفاق ناگواری را رقم زد و باعث ایجاد خسارت و تلفات بسیاری در این منطقه شد، به طوری که شهردار تهران تنها چند ساعت بعد از وقوع سیل به محل حادثه رفت و همراه با وزیر کشور و استاندار وقت تهران در جریان روند امور قرار گرفت و دستور ورود تجهیزات و ادوات سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران تهران را برای کمک به شهرستان همسایه صادر کرد.

سال گذشته مدیریت شهری پایتخت با یک چالش دیگر هم روبه رو شد و آنهم حاشیه‌های  انتشار لیست ساختمان های ناایمن از سوی شهرداری تهران بود که هر بار شهردار تهران به دلایل مختلفی همچون ایجاد نگرانی بین مردم، مخالفت دادستانی و… از انتشار لیست منصرف و نهایتا در آخرین روزهای مردادماه زاکانی از تشکیل ستاد ایمنی در شهرداری تهران برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن سطح شهر تهران خبر داد.

وی در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ نیز بار دیگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام زمان انتشار لیست ساختمان های ناایمن تهران گفته بود: برای اولین بار از دو ماه پیش، با همکاری ۹ دستگاه ۲۲ تیم تشکیل دادیم که موضوع ایمنی ساختمان‌ها را از همه نظر مورد پایش قرار دهند که هدف اولیه ما پایش ۱۶ هزار ساختمان است که تا الان اطلاعات ۶۰۰ ساختمان برداشت شده است. این پایش ساختمان‌ها از بعد ایمنی، سازه و مصالح و … است. 

شهردار تهران تأکید کرده بود که ما مسئول انتشار اسامی ساختمان‌ها نیستیم، بلکه اسامی ساختمان‌های ناایمن را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم. ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمان‌های بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید؛ نه اینکه لیست را منتشر کنم.

در همین ایام بود که در بخش دیگر مدیریت شهری یعنی شورای شهر تهران انتخابات هیات رییسه شورا برای سال دوم از ششمین دوره شورا برگزار شد و نهایتا بار دیگر مهدی چمران به عنوان ریاست شورا و پرویز سروری به عنوان نایب رییس شورای شهر تهران انتخاب شدند.

در ادامه روند اجرای پویش امید و افتخار عملیات ادامه توسعه بزرگراه یادگار امام (ره) آغاز شد و در مراسم آغاز همین پروژه بزرگ مقیاس و تاثیرگذار در ترافیک شهر تهران زاکانی گفته بود که پروژه بعدی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) قریب به پنج کیلومتر است که در این راستا با وزارت دفاع، ارتش و آموزش و پرورش رایزنی شده است. با وزارت دفاع تفاهم شد و امروز کار شروع می‌شود و امیدواریم شرایط ترافیکی در غرب تهران تغییر کند البته ساخت ادامه بزرگراه یادگارامام (ره) به جنوب در دستور کار قرار دارد.

همچنین پروژه شهید شوشتری پروژه بزرگ مقیاس دیگری برای پایتخت نشینان بود که با افتتاح آن بار ترافیکی شرق و در مجموع بار ترافیکی تهران را کم می‌کرد. پروژه دیگر مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ در حوزه فنی و عمرانی، تونل شهید متوسلیان به طول ۹ کیلومتر از میدان سپاه تا آزادگان بود که مطالعات ترافیکی نشان داده که ایجاد این تونل می‌تواند گشایش زیادی در ترافیک ایجاد کند که در جلسات مختلف، شرکایی که هم اظهار آمادگی کردند و مقرر شد که این تونل با مشارکت و دقت بالا در یک بازه ۳.۵ تا چهار ساله ساخته شود.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

زاکانی همچنین در مورد پروژه بزرگ مقیاس دیگری سخن گفته و درباره از اتصال متروی پردیس به کرج گفته بود: با یک مجموعه‌ای از چین وارد مذاکره شدیم که هفته گذشته پیشنهاداتی را مطرح کردند اما از آنجایی که این پروژه بزرگ‌مقیاس است باید مطالعات اقتصادی آن به درستی انجام شود.

سال ۱۴۰۱ در نیمه دوم سال همچون سنوات گذشته، شهروندان تهرانی درگیر آلودگی هوا بودند و شهروندان از همه مسئولین مطالبه حل این معضل بزرگ را داشتند، به طوری که شهردار تهران خبر از آغاز نهضت پارکینگ سازی در تهران داده و گفته بود: امیدواریم با ساخت پارکینگ بتوانیم فضاهای عمومی شهر را آزاد کنیم و امیدواریم ۱۰۰۰ فضای جای پارک را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ تحویل شهروندان دهیم.

وی در مراسم افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر نیز تأکید کرده بود: این پارکینگ هوشمند، ۵۵۰ ظرفیت جای پارک دارد و به صورت زیرسطحی ساخته شد. مطالعات ۱۶ پروژه ساخت پارکینگ آغاز شده که از این میان ساخت چهار پارکینگ وارد مرحله عقد قرارداد شده و مقدمات ساخت هشت پارکینگ دیگر نیز فراهم شده است.

زاکانی همچنین از بازگرداندن ۹۰۰۰ میلیارد تومان از امکانات شهر خبر داده و گفته بود: در ۱۰ سال گذشته از ۴۸ پروژه مشارکتی در شهرداری تنها یک مورد آن موفق بوده، بر همین اساس تصمیم گرفتیم کلیه پرونده های باز در شهرداری را ببندیم، مثلا بستن یکی از این پرونده ها منشا قراردادی ۴۲ هزار میلیارد تومانی برای شهر شد.

یکی از حاشیه‌های مدیریت شهری تهران در سال ۱۴۰۱ در بخش نظارتی و قانون گذاری مدیریت شهری تهران بود کم درگیر چالشی با عنوان انتشار فیش های حقوقی شد. نخستین بار فیش حقوقی رئیس دفتر یک عضو شورای شهر تهران منتشر شد. که در این خصوص مهدی چمران ریاست شورا گفته بود: این فرد لغو قرارداد شده و علت اصلی دلیل نوع استخدام بوده که نباید این کار انجام می‌شده و در خصوص برگرداندن حقوق‌ها و یا مبالغ سیستم‌های نظارتی باید تصمیم بگیرند. البته نظر من برگرداندن مبالغ است.

بنابراین گزارش، در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در ادامه اجرای پویش امید و افتخار، شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ۱۵۰۰ هکتار از جنگل کاری کمربند سبز شهر تهران وعده تکمیل ۲۰۰۰ هکتار از کمربند فضای سبز شهر تهران در سال ۱۴۰۲ را داد. کمربند سبزی که ۵۰ هزار هکتار فضای سبز برای شهر تهران به ارمغان می آورد و تاکنون حدود ۴۷ هزار هکتار از آن اجرایی شده است.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

پس از سالها کم بارشی در پایتخت، در بهمن ماه سال گذشته، تهران شاهد بارش چند برف سنگین بود که به طبع آن چندین بار توان شهرداری تهران محک خورد، به طوری که در برف اول شاید عملکرد خوبی نداشت اما درپی برخی اعتراضات مردمی با تشکیل قرارگاهی، مدیریت شهری عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت. در حقیقت در زمستان سال ۱۴۰۱ تهران ۹ بار بارش برف را تجربه کرد و شهرداری از آذرماه و قبل تر از آن دستورالعمل های خود را برای شش ماه دوم اعلام کرد و وظایف هر کدام از بخش ها مشخص شد.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

در شرایطی که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶۰۰میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران سال‌های گذشته و ۷هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی شهرداری تهران تسویه شد؛ در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری تهران با اعتبار ۷۸هزار و ۴۷۵میلیارد تومان جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد که با نظر اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به رقم ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲در مقایسه با بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ که ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان بود،‌ رشد ۵۶درصدی داشت که البته این رشد بودجه با توجه به برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و تغییر در سطح شاخص عمومی قیمت‌ها، نوسانات اقتصادی و… اجتناب ناپذیر بود.

اعضای شورای شهر تهران در بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها برای حوزه حمل و نقل به ویژه تأمین اتوبوس و مترو در نظر گرفتند.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

بنا بر اعلام مسئولین شهری، شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱، صرفا در بخش نقد بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان، تحقق بودجه داشته است.

در نخستین روزهای اسفندماه ۱۴۰۱ بار دیگر شهرداری تهران در حوزه ایمنی ساختمان ها با حادثه تلخ دیگری که به شهادت یک آتش نشان منجر شد، مواجه شد. ساختمانی ۱۰ طبقه تجاری_اداری که از ساعت ۱۰ صبح روز ششم اسفندماه شروع به سوختن کرد و با شهادت یک آتش نشان در حوالی ساعت ۲۴ مهار شد؛ ساختمان ۱۵۳ که با تغییر کاربری چنین حادثه ای را رقم زد.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

در اسفندماه سال گذشته شورای شهر تهران هم با اتفاقات مختلفی از جمله کار چند شیفته برای به انتها رساندن لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران و تصویب نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی سال جدید مواجه شد.

در نخستین روزهای اسفندماه در حین بررسی اولیه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران و زمان رأی گیری، اتفاق تقریبا بی سابقه ای در شورای ششم رخ داد و آن هم لغو جلسه شورا به دلیل غیبت اعتراضی اعضا در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران بود.

جلسه صد و سی و یکم شورای شهر تهران هم با حواشی روبرو شد به گونه‌ای که در ابتدا هشت نفر از اعضای شورای شهر در جلسه حضور نیافتند و این مسئله سبب شد که جلسه برگزار نشود. بر این اساس اعضایی همچون اقراریان، امانی، شربیانی، تشکر هاشمی، سوده نجفی، عباسی، شمس احسان و قائمی در ابتدا در این جلسه حضور نیافتند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، جلسه بررسی جزییات بودجه شهرداری تهران برگزار نشد.

در حالی که در سال ۱۴۰۱ در حوزه حمل و نقل عمومی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی شد، ۲۵۰۰تاکسی نوسازی، ۶۴۰دستگاه اتوبوس و ۶۵۰ دستگاه ون نیز خریداری شد؛ در آخرین روزهای اسفند نیز شورای شهر تهران در بررسی لوایح افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی افزایش میانگین  ۲۵ درصدی برای نرخ بلیت مترو، ۴۰ درصدی برای اتوبوس و ۴۵ درصدی برای کرایه تاکسی را به تصویب رساندند و در همین حوزه حمل و نقل پایتخت شاهد بهره برداری از ۱۱ کیلومتر مترو و ۵ ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷ بودیم. در حقیقت با بهره برداری از ۴ ایستگاه در خط ۶ عملاً ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر از محدوده دولت آباد تا بزرگراه شهید ستاری به صورت یکپارچه در خدمت مسافران شبکه مترو قرار گرفت. همچنین ایستگاه دادمان در خط ۷ متروی تهران نیز به بهره برداری رسید.

از تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تا افتتاح های پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top