امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 34274 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
193 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

به‌دنبال دستور قضایی جهت تعیین تکلیف کالاهای متروکه، گمرک ایران در اعلامی به گمرک‌های اجرایی، بر ارسال به موقع و مستمر آمار و تنظیم اظهارنامه این کالاها تاکید کرده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، طی بخشنامه‌ای که اخیرا از سوی دفتر واردات گمرک ایران به گمرک‌های اجرایی ابلاغ شده، اعلام شده که با توجه به پیگیری که از سوی مراجع قضایی و نظارتی درباره وضعیت رسوب کالا در اماکن گمرکی وجود دارد، علی‌رغم تاکیدی که بر ارسال مستمر آمار کالای متروکه انجام شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که فقط تعداد معدودی از گمرکات اجرایی نسبت به ارسال آمار اقدام کرده‌اند، بر این اساس گمرک ایران خواسته تا گمرک های اجرایی آمار را به صورت مستمر در پایان هر ماه با ذکر تاریخ و طبق شرایط تعیین شده ارسال کنند.

طبق اعلام صورت گرفته، اگر گمرکی در پایان هر ماه گزارش مورد نظر را ارائه ندهد به منزله عدم وجود کالای متروکه و اقدامات مقتضی مطابق مقررات تلقی شده و مسئولیت آن با بالاترین مقام آن گمرک خواهد بود.   

این در حالی است که در حال حاضر حجم قابل توجهی کالاهای تاریخ گذشته و مشمول مقررات متروکه در گمرک و سازمان اموال تملیکی وجود دارد که در مواردی بیش از یک دهه از ورود آن به انبارها گذشته و هنوز تعیین‌تکلیف نشده است. در عین حال آمار دقیقی درباره این کالاها از سوی دستگاه‌های مربوطه منتشر نشده است.

یکی از چالش های مطرح در رابطه با تعیین تکلیف اقلام متروکه، به عدم تنظیم به موقع اظهارنامه های مربوطه و اعلام آن از سوی گمرک به سازمان اموال تملیکی برمی گردد.

آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید

آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top