امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 34252 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
142 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از وضعیت عجیب دماوند خبر داد و اعلام کرد بیش از ۳۰۰ چادر در مسیر جنوبی دماوند وجود دارد!

حمید مساعدیان رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در خصوص شلوغی کوه دماوند علی رغم هشدارهای صادر شده گفت: بیش از ۲۵۰۰ کوهنورد در دماوند حضور دارند که این تعداد باتوجه به هشدارهای صادر شده بسیار بالا است. ۹ امدادگر در منطقه حضور دارند اما با این جمعیت نمی‌توان تمام حوادث را پوشش داد.
او ادامه داد: از کوهنوردان می‌خواهم که تا آخر مرداد حداقل از مسیر جنوبی صعود نداشته باشند چرا که مسیر بسیار شلوغ است و اجازه دهند امدادگران کار خود را انجام دهند.

مساعدیان گفت: هر روز گزارش‌ های زیادی از دماوند به دلیل عدم آمادگی فرد صعود کننده، برایمان ارسال می‌شود. یک تیم چهار نفره و یک تیم پنج نفره در مسیر حضور دارند و به وضعیت حادثه دیدگان رسیدگی می‌کنند. این موارد تازه کسانی هستند که دچار علائم بیماری هستند. آمار کوهنوردانی که دچار سقوط، پرت شدن و… شده اند، جدا بوده و با توجه به ارتباط خوبی که با هلال احمر داریم در مواقع ضروری از بالگرد استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: روز گذشته دو بار بالگرد را به پرواز در آوردیم و مصدومان را به بیمارستان انتقال دادیم. همچنین صبح زود روز گذشته، به دلیل ریزشی بودن مسیر و بارش ها، سنگ ها سست شده و در بارگاه سوم یک کوهنوردی زیر سنگ چهار تنی رفته بود و وضعیت خوبی نداشت. این کوهنورد کل بدنش دچار شکستگی شد و شانس این بود که چهار صبح این اتفاق افتاده بود و کوهنوردانی که می‌خواستند صعود کنند صبح زود حرکت کرده و در مسیر شاهد این اتفاق بودند. متأسفانه بر اثر این اتفاق یک نفر جان خود را از دست داد.

او ادامه داد: امروز هم در مسیر دره یخار، دو کوهنورد به دلیل مه به سمت دره یخ ها پرت می شوند که در تدارک برای امداد و نجات هستیم. یکی از کوهنوردان پایش شکسته و یکی دیگر هم حال خوبی ندارد. تیم امداد به صورت زمینی ارسال می‌شود و امداد بالگرد نداریم چرا که مه به گونه‌ای است که نمی‌توانم اعزام بالگرد داشته باشیم.

رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی گفت: در این فصل مسیر دماوند شلوغ است اما امیدوارم کوهنوردان توصیه‌ها را گوش کنند. باید وضعیت دماوند مدیریت شود و باید بگویم که وضعیت غیر قابل کنترل است چرا که اصلا پناهگاه‌ها جایی ندارند. بیش از ۳۰۰ چادر در مسیر جنوبی دماوند داریم و هرچه تعداد کوهنوردان زیاد شود حوادث زیادی هم خواهیم داشت. باید گفت بار ترافیکی زیادی روی پناهگاه‌ها و امدادگران وجود دارد.

در زیر فیلم شلوغی کوه دماوند و چادرهای پر تعداد را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top