امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 34250 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
105 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:مت دیلون جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره لوکارنو ۲۰۲۲ دریافت کرد. مت دیلون که با بازی در فیلم «بیش از لبه» ساخته جاناتان کاپلان در سال ۱۹۷۹ وارد سینما شد، با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو گفت ک ههنوز کارهای زیادی برای انجام […]

گروه فرهنگی:مت دیلون جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره لوکارنو ۲۰۲۲ دریافت کرد. مت دیلون که با بازی در فیلم «بیش از لبه» ساخته جاناتان کاپلان در سال ۱۹۷۹ وارد سینما شد، با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو گفت ک ههنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.دیلون که برای نقش آفرین در «تصادف» نامزدی اسکار دریافت کرده در مصاحبه پیش از دریافت جایزه‌اش عنوان کرد که همیشه در صدد دنبال کردن راه بازیگرانی چون مارلون براندو، مونتگومری کلیفت یا جیمز دین بود و سعی می‌کرد تا شخصیتی را که می‌خواست ایفا کند، پیدا کند.
 

وی مستندی درباره زندگی هنرمند و خواننده کوبایی فرانسیسکو فلوو در سال ۲۰۲۰ ساخت که پس از «شهر ارواح» که ۱۸ سال پیش از آن ساخته بود، دومین فیلمی بود که روی صندلی کارگردانی‌اش نشست.«فلوو بزرگ» درباره سفر دیلون و دوستش به مکزیکوسیتی در اواخر دهه ۱۹۹۰ برای دیدار فلوو است. این فیلم در جشنواره سن سباستین ۲۰۲۰ به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره‌های تلوراید و ووداستاک و جشنواره مورلیای مکزیک، شهری که فلوو سال ۲۰۱۳ درگذشت نیز روی پرده رفت.

این بازیگر گاس ون سنت را به عنوان فیملسازی انتخاب می‌کند که بیشترین تاثیر را بر وی گذاشته و در عین حال از احترامش برای کاپولا می‌گوید. وی در فیلم‌های سینمایی «بیگانگان» (۱۹۸۳) و «ماهی جنگی» (۱۹۸۳) به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا بازی کرد.فیلم «ولگرد دراگ استورها» ساخته گاس ون‌سنت در سال ۱۹۸۹ که اولین جایزه از ۲ جایزه ایندی اسپریت وی را برایش به ارمغان آورد در کنار فیلم «شهر ارواح» با بازی جیمز کان، ژرار دوپاردیو و استلن اسکارزگارد در جشنواره لوکارنو امسال نمایش داده می‌شود.

«مجردها» (۱۹۹۲)، «قدیس قلعه واشینگتن» (۱۹۹۳)، «به خاطرش مردن» (۱۹۹۵)، «دختران زیبا» (۱۹۹۶)، «درون و بیرون» (۱۹۹۷) از دیگر فیلم‌های این بازیگر هستند.پروژه‌های جدید دیلون شامل «بیابان بلند» مجموعه‌ای برای اپل با بازی پاتریشیا آرکت و «شهر سیارکی» وس اندرسون درباره برگزاری یک نشست نجوم در یک شهر خیالی است.

هریسون فورد، آلن دلون، هاروی کیتل و داریو آرجنتو از چهره‌هایی هستند که پیش از این با دریافت جایزه یک عمر دستاورد در لوکارنو تجلیل شده‌اند.جشنواره لوکارنو از سال ۱۹۴۶ هر سال در شهر لوکارنو سوئیس برگزار می‌شود و پس از جشنواره‌های کن، ونیز و برلین چهارمین جشنواره معتبر فیلم اروپا به‌شمار می‌رود. هفتاد و پنجمین دوره این جشنواره از چهارشنبه ۳ آگوست کارش را شروع کرده و تا ۲۲ مرداد (۱۳ آگوست) ادامه دارد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top