امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 34238 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
139 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور وخیزش گرد و خاک در شرق و غرب و بخش‌های از مرکز ایران خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار موقت باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. این شرایط یکشنبه(۱۶ مردادماه) با شدت بیشتر علاوه بر مناطق ذکر شده در خراسان شمالی نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۱۷ و ۱۸ مردادماه) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت و گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۱۹ مردادماه) بارش در مناطق یاد شده تقویت شده و علاوه بر این مناطق در نیمه‌شمالی فارس و شرق اصفهان نیز شاهد ابرناکی و رگبار پراکنده خواهیم بود.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده با توجه به ناپایداری‌های محلی طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات شرقی هرمزگان دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پدیده غالب طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک است همچنین از اواخر وقت طی دو روز آینده به تناوب پتانسیل خیزش گردوخاک روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار مرزی استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

وی افزود:ش رق دریای عمان طی پنج روز آینده و دریای خزر طی سه روز آینده مواج همچنین دو روز آینده تنگه هرمز نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶ مردادماه) کمی ابری و وزش باد در بعد از ظهر نیمه‌ابری با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۷ مردادماه) صاف از بعد از ظهر نیمه‌ابری و افزایش باد با حداقل دمای  ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مردادماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top