امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 32865 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
255 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

مربی و کارشناس والیبال معتقد است بازیکنان کم‌تجربه ایران رفته رفته خود را بیشتر باور می‌کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، هفته دوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۲ به پایان رسید و تیم ملی در جایگاه هشتم رنکینگ مسابقات قرار گرفت. ملی‌پوشان در این هفته آمریکا و کانادا را شکست دادند و مقابل برزیل و بلغارستان نتیجه را واگذار کردند.

مصطفی کارخانه مربی و کارشناس والیبال در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا به عملکرد تیم ملی در هفته دوم مسابقات اشاره و بیان کرد: تیم در هفته دوم از همه نظر بهتر شده بود. آمریکا و کانادا را بردیم و مقابل برزیل خوب جنگیدیم و مبارزه کردیم. شاید اگر در بازی اول به تیم میزبان نمی‌خوردیم شرایط‌مان بهتر بود. به طور کلی روند تیم رو به پیشرفت است، بازیکنان کم تجربه ما خود را بیشتر باور کرده و باورهای تیم بیشتر شده است.

او افزود: یک سری از بازیکنان ما برای اولین بار در این سطح از مسابقات کار می‌کنند که باید بیشتر به آنها فرصت بدهیم. ما در حال ساخت یک تیم جدید هستیم و خود بازیکنان می‌دانند باید از هر بازی تجربه اندوزی کنند. در مرحله اول هم دو برد و دو باخت کسب کردیم اما در مرحله دوم به تیمی همچون برزیل باختیم. از طرفی همه بضاعت والیبال ما چیزی نبود که در لیگ ملت‌ها شرکت کرده است بلکه بازیکنان آسیب دیده‌ای هم داریم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. در والیبال ۶ نفره اگر سه بازیکن را نداشته باشید خیلی سخت است و نمی‌توان به راحتی جایگزین کرد اما همین بازیکنانی که رفته‌اند شایسته نشان دادند.

این پیشکسوت والیبال ادامه داد: هرچند چهار باخت دادیم اما از آن درس‌های زیادی گرفتیم. بازیکنان جوان خود را نشان دادند. امیرحسین اسفندیار و امین اسماعیل نژاد خود را نشان دادند و وادی هم روز به روز بهتر می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که با خداحافظی سعید معروف نگرانی در مورد پاسور جایگزین وجود داشت آیا وادی توانسته عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: هرچه جلوتر می‌رویم شرایط بهتر می‌شود. تجربیات بازی در این سطح و کنار بازیکنان بزرگ دنیا تاثیر گذار است اما همه روز به روز بهتر می‌شوند. دفاع وسط‌های ما در هفته اول خوب نبودند اما در هفته دوم بازیکنان خوبی را دفاع کردند و در سرویس هم رشد داشتند. این نشان می‌دهد که کار بر اساس برنامه‌ای تنظیم شده جلو می‌رود. با بضاعت ۳۰، ۴۰ درصدی خودمان رفته‌ایم و از آن استفاده بهینه می‌کنیم. سال گذشته در همین مقطع با مربی خارجی باخت‌های بدتری داشتیم اما تا این مرحله بازی‌های قابل قبول‌تری انجام داده‌ایم.

کارخانه در مورد مسابقات ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها و دیدار با لهستان گفت: اگر قدم اول را محکم برداریم، خوب پیش می‌رود. لهستان امتیاز میزبانی دارد اما اینگونه نیست که نتوانیم برنده شویم اما باید لهستان را در یک روز خوب و کم اشتباه برد. این تیم یکی از سه تیم برتر دنیاست که یک دوجین بازیکنان طراز اول را دارد اما اگر روزمان باشد و از همه ظرفیت‌هایمان به خوبی استفاده کنیم، پیروزی دور از دسترس نیست.

او در مورد شانس ایران برای حضور در جمع ۸ تیم و صعود به مرحله دوم مسابقات گفت: با تلاش و هم افزایی بیشتر دور از دسترس نیست. تیم جوان و جویای نام است و این اشتیاق تاثیر دارد. همچنین حضور آقای داورزنی هم در مرحله دوم بی‌تاثیر نبود. به همین دلیل از او خواهش کردیم در هفته سوم هم به لهستان برود و او برای مسابقات هفته سوم می‌رود.

کارخانه در پایان گفت: اتفاقات خوبی برای والیبال می‌افتد. کمتر کسی فکر می‌کرد که ما حتی در این چهار مسابقه هم برنده شویم اما کار بزرگی انجام شده است. بردن آمریکا به اندازه سه بازی ارزش داشت. این تیم در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top