امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 31538 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
352 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

شهردار منطقه ۱۲ از جزییات تصمیمات جدید ایمن سازی بازار خبر داد.

امیر یزدی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، از بسیج همگانی مردم و دستگاه‌ها برای ایمن‌سازی بازار تهران خبر داد و گفت: پس از حضور علیرضا زاکانی – شهردار تهران – در جلسه بررسی موضوعات بازار تهران در منطقه ۱۲ و تأکید بر ایمن‌سازی این محدوده، جلسه یکپارچه همه دستگاه‌ها و کسبه بازار با همین موضوع در این منطقه برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: موضوع ایمنی در بازار از اولویت‌های مهم شهرداری منطقه است که دبیرخانه دائمی در شهرداری منطقه برای این منظور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جلسات ایمنی بازار تهران به جای یک‌بار در ماه، هر دو هفته‌یک‌بار برگزار می شود تا بتوانیم به‌طور جدی‌تر به بررسی موضوعات بپردازیم گفت: در جلسه اخیر کمیته ایمن سازی بازار مصوب شد که با توجه به ناایمن‌بودن بیشتر سراها، تیمچه‌ها، پاساژها و… واقع در بازار، شهرداری منطقه به مالکین و مستأجرین سرقفلی‌ها در صورت درخواست تعمیرات غیراساسی حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت مجوز دهد که این مجوز مشروط به موافقت کمیسیون رفع خطر و با تأییدیه نمایندگان ارگان‌ها که شامل اداره میراث در مورد نما، نماینده سازمان آتش‌نشانی برای تأیید سامانه اعلام حریق و تمهیدات مربوطه، نماینده اداره برق برای تأییدیه ایمنی و نماینده اداره گاز برای تأییدیه ایمنی هستند؛ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت اجازه‌ندادن مالک برای تعمیرات غیراساسی همه ارگان‌ها مجازند، نسبت به صدور مجوز مربوطه اقدام کنند افزود: بدیهی است بررسی حقوقی کسبی پلاک پس از پایان تعمیرات امکان‌پذیر خواهد بود و در صورت بی‌توجهی‌ ذی‌نفع تا ۶ ماه، شهرداری مجاز خواهد بود به‌طور قانونی اقدام کند. مصوبه دیگر این جلسه این بود که همه ادارات، دستگاه‌ها و… متولی  در مورد مجوز اقدامات اساسی، حداکثر طی مدت ۱۰ روز پاسخ استعلام‌ها یا صدور مجوزهای مربوطه را که شهرداری درخواست می‌کند، ارائه کنند و پاسخ ندادن به منزله بلامانع‌بودن اقدامات شهرداری است.

وی افزود: مسدودشدن درهای بازار در طول شب به منظور تأمین ایمنی بازار و رفع خطر از پلاک‌های فاقد سکنه در محدوده بازار که خطرآفرین باشند و فضای بی‌دفاع شهری به شمار روند، توسط شهرداری منطقه با هماهنگی میراث فرهنگی از دیگر مصوبات این جلسه بود و همچنین مصوب شده که همه دستگاه‌ها و سازمان‌های  متولی در موضوع رفع خطر موظف‌اند استانداردها، شاخص‌ها و دیگر الزامات مورد نیاز ساختمان‌های پرخطر را به‌طور کتبی به شهرداری اعلام کنند تا به عنوان ضوابط بارگذاری و با رعایت دیگر مصوبات جلسه، برای صدور مجوز در شهرداری منطقه لحاظ شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top