امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 31532 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
251 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران یک روز شلوغ و پررفت‌وآمد را پشت سر گذاشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران(چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) بعد از تعطیلی یک‌روزه به دلیل آلودگی هوا فعالیت خود را از سر گرفت.

از همان ساعت اولیه مخاطبان از نمایشگاه کتاب استقبال کردند و می‌توان گفت نمایشگاه روز شلوغی را پشت سر گذاشت.

باتوجه به شلوغی روز هفتم و طبعا پیش‌بینی‌ها برای روزهای شلوغ پنجشنبه و جمعه، مسئولان نمایشگاه کتاب خواستند بازدیدکنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 

البته به گفته رییس کمیته اجرایی نمایشگاه، علاوه بر پارکینگ مصلی، پارکینگ‌های همجوار هم برای رفاه حال بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است.  

رونمایی و جشن‌ امضاهای شلوغ یکی از اتفاق‌های هرساله نمایشگاه کتاب است. گاه شاهد صف‌های عریض و طویل و همهمه بسیار در یک گوشه نمایشگاه هستیم که به خاطر یک نویسنده معروف و گاه یک اینفلوئنسر اینستاگرامی شکل گرفته است، کتاب‌های‌ این دسته از چهره‌های اینستاگرامی در نمایشگاه خوب می‌فروشند هرچند قضاوت درباره محتوای آن‌ها معمولا با نظر مثبت همراه نیست. 

یک روز شلوغ بعد از تعطیلی اجباری!

یک روز شلوغ بعد از تعطیلی اجباری!

امروز هم در نمایشگاه کتاب چهره‌های آشنای حوزه کتاب و ادبیات و برخی مسئولان حضور داشتند؛ محمد شمس لنگرودی، رضا امیرخانی، علیرضا مختارپور(رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی)، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان (رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس) و آیت‌الله علی‌اکبر رشاد (ریاست شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی) از جمله حاضران در نمایشگاه کتاب بودند.

حضور «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» و  غرفه «پایتخت کتاب» در نمایشگاه یکی از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب است. در روز چهارشنبه غرفه سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران با حضور یاسر احمدوند، رییس نمایشگاه کتاب افتتاح شد.

همچنان‌که تخلف تخفیف نامتعارف و کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه کتاب ادامه دارد، سخنگوی نمایشگاه می‌گوید: به ناشران توصیه می‌کنیم هیجان‌زده نشوند و نگران این موضوع نباشند که اگر یک روز بخش حضوری نمایشگاه تعطیل شود آثارشان مورد استقبال قرار نگیرد. ناظران سالن‌ها مستمرا درباره ارائه تخفیف‌های نامتعارف تذکر می‌دهند و موضوعات به کمیته‌های مربوطه برای رسیدگی به تخلف‌های احتمالی ارجاع داده می‌شود اما خود ناشران هم باید فعالانه نسبت به تذکرات عمل کنند. آنچه ناظران سالن‌ها انجام می‌دهند، ابتدا گفت‌وگو و تذکر است اما لازم است به صورت جدی‌تر با مسائل و کج‌کارکردهای احتمالی هم برخورد کنیم.

البته به گفته علی رمضانی، تاکنون حکم ۱۸ متخلف صادر شده و بیشتر تخلفات درباره فروش کتاب غیر، تخفیف غیرمتعارف و برخی هم استفاده از دستگاه کارتخوان غیرمجاز در نمایشگاه بوده است.

یکی از اتفاق‌های این دوره، یخچال‌هایی است که در داخل شبستان تعبیه شده و بازدیدکنندگان می‌توانند بدون این که نیاز باشد از شبستان خارج شوند آب یا نوشیدنی تهیه کنند. همچنین ملزومات بهداشتی در سرویس‌ها برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

یک روز شلوغ بعد از تعطیلی اجباری!

 در عین حال کرونا و ماسک زدن در نمایشگاه کتاب چندان جدی گرفته نمی‌شود اما با توجه به پیش‌بینی روزهای شلوغ امید است حاضران نسبت رعایت مسائل بهداشتی و زدن ماسک توجه داشته باشند.

یک روز شلوغ بعد از تعطیلی اجباری!

یک روز شلوغ بعد از تعطیلی اجباری!
بازدیدکنندگان در حال خروج از نمایشگاه کتاب

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

مصلی در روزهای پایانی هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top