امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 27454 |
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
217 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

وزیر نفت با دعوت مردم به مصرف بهینه گاز اعلام کرد: با تلاش همکاران در هیچ‌کدام از استان‌های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه‌رو نیستیم.

به گزارش فارس، جواد اوجی امروز پس از بازدید از مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: امروز در بازدیدی سرزده از این مرکز در جریان روند تولید گاز در کشور قرار گرفتیم.

وی مقدار تزریق گاز شیرین به خطوط سراسری کشور را روزانه ۸۴۰ تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد روزانه بیش از ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، صنایع غیرعمده و حمل‌ونقل مصرف شده و بیش از ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است.

وزیر نفت تصریح کرد: حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها امسال نسبت به پارسال روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که افزون بر کاهش مصرف سوخت مایع به محیط زیست هم کمک کرده است.

اوجی با بیان اینکه با تلاش همکاران در هیچ‌کدام از استان‌های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه‌رو نبودیم، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم همان‌گونه که تاکنون کمک کردند در ادامه مسیر هم خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران را یاری کنند.

وی به کاهش شدید دمای هوا در  ۲۱ استان اشاره و با تأکید بر اینکه شبکه گاز کشور هم اکنون پایدار است، یادآوری کرد: پارسال در دی‌ماه نیروگاه‌ها به‌دلیل تأمین نشدن سوخت با خاموشی روبه‌رو شدند، اما امسال چنین اتفاقی رخ نداده است.

برداشت ۲۵ میلیون مترمکعب گاز  از ذخایر شوریجه  و سراجه

وزیر نفت مقدار برداشت از ذخایر شوریجه و سراجه را بیش از  ۲۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: همچنین سوآپ گاز در حال انجام است، هم‌اکنون روزانه ۴.۵ میلیون مترمکعب گاز از شمال شرق کشور از ترکمنستان دریافت می‌کنیم و با خط لوله شمال غرب کشور به آذربایجان تحویل می‌دهیم.

اوجی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی‌ها برای تبدیل به ارزش افزوده قرار می‌گیرد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند، تصریح کرد: البته مردم تاکنون نهایت همکاری را داشتند، اما جا دارد بیشتر همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش‌های خانگی، نیروگاهی و صنایع ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد داشته و متأسفانه به‌دلیل سرمایه‌گذاری نکردن، مقدار تولید گاز همانند پارسال است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت ایران توسعه میدان پارس شمالی، تکمیل میدان پارس جنوبی از جمله فاز ۱۱ و میدان گازی کیش در برنامه است و ان‌شاء‌الله ظرف دو سال آینده مقدار تولید گاز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top