امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 21327 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۲۷ | ارسال توسط : |
686 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

مصرف تونرها درست مانند سایر محصولات مراقبتی نیازمند بررسی دقیق، انتخاب اصولی و رعایت احتیاطات لازم خواهد بود.

عصرایران؛ دکتر رکسانا دانیالی همانطور که فرآورده های مختلف مو طی زمان دستخوش تغییرات زیادی شده اند و روز به روز بر تنوع آنها افزوده می شود، روتین مراقبت از پوست نیز به مرور کامل تر شده و در این میان تونرها نقش مهمی را ایفا می کنند. امروزه تونرها برای هر نوع پوستی به طور اختصاصی طراحی می شوند و به نیازهای متفاوت مشتریان پاسخ می دهند.

هرآنچه باید درباره تونرهای پوستی بدانیم

به گفته متخصصین پوست و مو شرکت لوازم آرایشی بریتانیایی مشهور بادی شاپ، تونرها مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را برای دست یابی به موفقیت های کنونی خود طی کرده اند و به اندازه ای موثر واقع شده اند که به هیچ عنوان نمی توان منکر اهمیت حضور آنها در یک روتین تمام و کمال مراقبت از پوست شد.

البته مصرف تونرها نیز درست مانند سایر محصولات مراقبتی نیازمند بررسی دقیق، انتخاب اصولی و رعایت احتیاطات لازم خواهد بود. برای نمونه دکتر مارینا پردو متخصص پوست مستقر در نیویورک توضیح می دهد که افراد با رنگ پوست تیره بیشتر مستعد ابتلا به ناهماهنگی رنگدانه ای هستند. از این رو توصیه می شود که این گروه از مصرف هر نوع تونر محتوی الکل پرهیز کنند، زیرا منجر به تشدید اختلالات رنگدانه ای خواهند شد. همچنین الکل سبب شعله ور شدن التهابات پوستی شده و می تواند به پوسته پوسته شدن بافت پوست منتهی شود.

تونر دقیقا چه محصولی است و چه کمکی به پوست شما می کند؟

تونر صورت اساسا مرحله ای میانی در روتین مراقبت از پوست به شمار می رود. به بیان دیگر تونر مایعی است که باید پس از شست و شوی صورت و پیش از مرحله مصرف سرم یا مرطوب کننده، مورد استفاده قرار گیرد.

در مجموع تونرها با هدف اصلی کمک به متعادل سازی pH پوست وارد میدان رقابت شده اند و خود به عنوان دسته ای مستقل از محصولات پوستی شناخته می شوند. با توجه به این موضوع روند تولید تونرها از فرآورده هایی با اثر قابض تغییر چشمگیری داشته و این روزها شاهد انواع بیشتری از آنها هستیم که هر یک مزایای مختلفی را برای مخاطب فراهم می کنند. برای مثال حتی محتوای الکلی تونرها هم کاهش یافته و اکثرا محصولاتی با پایه آبی طراحی می شوند.

عملکرد تونر برای انواع پوست

تونرها پوست را برای جذب بهتر مرطوب کننده و سرم های جوانساز- ضد چروک آماده می کنند و این کار را از طریق حذف چربی اضافی و آلودگی و بقایای لوازم آرایشی از روی سطح پوست انجام می دهند. علاوه بر این با تکیه بر تونر می توان به بسته شدن منافذ باز پوست کمک زیادی کرد. با این حال همانطور که گفته شد، تونرها را باید پس از شست و شوی کامل صورت با شوینده مناسب استفاده کرد و این دسته از محصولات نمی توانند به تنهایی جایگزین خوبی برای شوینده ها باشند.

تونرهای اصلاح شده و به اصطلاح مدرن در مصرف منظم و در بازه زمانی نسبتا طولانی، قادر به بهبود کیفیت پوست خواهند بود و می توانند از آکنه تا خشکی پوست نقش درمانگر داشته باشند. به عنوان مثال یک تونر با ترکیبی از سالیسیلیک و گلایکولیک اسید، پوست چرب را در تمام طول روز مات نگه می دارد و از اصطلاحا برق افتادن آن جلوگیری می کند. در مقابل تونرهای مخصوص پوست خشک بیشتر خاصیت آبرسانی دارند و به بازیابی سلول ها کمک می کنند. در مجموع می توان گفت که تونرها احساس طراوت و شادابی مطلوبی به پوست می بخشند و بهتر است یکی از اجزای ثابت هر روتینی باشند.

نحوه مصرف

خوشبختانه نحوه استفاده از تونرها بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد. تنها کافیست یک پد پنبه ای را برداشته و آن را با چند قطره تونر خیس کنید. سپس باید پد را به آرامی روی کل صورت، گردن و قفسه سینه خود (در صورت تمایل) بکشید. البته می توان همین فرآیند را بدون پد پنبه ای و با دست نیز انجام داد. پس از مصرف تونر مقداری صبر کنید تا محلول جذب پوست شود و سپس از مرطوب کننده، سرم و یا سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

می توان تونرها را دو بار در روز یعنی یک مرتبه صبح و یک مرتبه شب مصرف کرد. اما اگر پوست شما به راحتی تحریک و یا خشک می شود، بهتر است دفعات استفاده را به یک بار در روز کاهش دهید. همچنین توصیه می شود فرمول هایی که بیشتر قابض و مناسب پوست چرب یا مستعد آکنه هستند، یک روز در میان مصرف و به تدریج افزایش دوز داده شوند. اما تونرها چه محتویاتی می توانند داشته باشند که برای پوست مفید باشد؟

– گلاب برای آبرسانی

– بابونه برای تسکین التهابات پوستی

– روغن درخت چای برای مبارزه با آکنه

– آلوئه ورا برای بهبود التهاب و قرمزی

– ویتامین E برای آبرسانی بیشتر

– سلول های بنیادی گیاهی به عنوان آنتی اکسیدان و دارای خاصیت ضد پیری سلول های پوست

لازم به ذکر است که معمولا مصرف تونرها پس از اقدامات درمانی و زیبایی روی پوست بی ضرر خواهد بود. با این حال اگر به تازگی اپیلاسیون، لیزر تراپی و یا لیزر موهای زائد انجام داده اید، بهتر است از فرمول های ملایم تر استفاده کنید. در این میان توجه ویژه ای به تونرهای فاقد الکل داشته باشید زیرا نمونه های حاوی الکل می توانند به راحتی از منافذ باز عبور کرده و التهاب را افزایش دهند. حتی اگر پوست شما حساسیت زیادی دارد، می توانید به مدت چند روز مصرف تونر را قطع کرده و به پوستتان فرصت استراحت و بازیابی بدهید.

———————————————————————

بیشتر بخوانید: 

*مراقبت‌های پوستی در هنگام شب

*۷ نکته در مورد جوش های زیر پوستی

*۱۰ توصیه آرایشی برای پوست های چرب

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top