امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 19869 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
253 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

طبق گمانه‌زنی سایت “فوتی رنکینگ”، امارات بعد از پیروزی‌های اخیر خود توانسته عراق را پشت سر بگذارد و به این ترتیب از سید چهارم به سید سوم انتخابی جام جهانی صعود خواهد کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا (مرحله دوم) دیشب در کشورهای مختلف خاتمه یافت و ۱۲ تیم به مرحله نهایی انتخابی (مرحله سوم) صعود کردند. قرعه‌کشی این مرحله سوم تیرماه زیر نظر فیفا در مقر AFC در مالزی برگزار خواهد شد و تیم‌ها رقبای خود را می‌شناسند.

همانند ادوار گذشته این مسابقات، مبنای قرعه‌کشی، جایگاه تیم‌ها براساس آخرین رده‌بندی و امتیازات کسب شده توسط فیفا است تا قدرت‌های مختلف قاره، در دو گروه تقسیم شوند و توازن رعایت شود. بر همین اساس، تیم‌ها به صورت یک به یک در دو گروه ۶ تیمی قرار می‌گیرند.

به این ترتیب که تیم اول و دوم رنکینگ سرگروه‌ گروه‌های A  و B می‌شوند و در ادامه تیم‌های سوم و چهارم هم به قید قرعه جایگاه دوم هر گروه را کسب می‌کند. این روند به ترتیب میان تیم ۵ و ۶، تیم ۷ و ۸، تیم ۹ و ۱۰ و بالاخره تیم ۱۱ و ۱۲ رنکینگ آسیا انجام می‌شود تا شاهد تجمع احتمالی تیم‌های قدرتمند در یک گروه یا تیم‌های ضعیف در گروهی دیگر نباشیم.

در حال حاضر گمانه‌زنی رسانه‌ها از احتمالات مختلف قرعه کشی براساس آخرین رنکینگ فیفا است به طور رسمی قبل از شروع مسابقات انتخابی جام جهانی اعلام شده بود اما طبیعتا فیفا برای قرعه‌کشی، بازی‌های اخیر تیم‌ها و آخرین امتیاز به دست آمده آن‌ها را برای رده‌بندی مدنظر قرار خواهد داد که براساس فرمول مشخصی انجام می‌شود.

*صعود امارات در رنکینگ به سود قدرت‌های آسیا

طبق گمانه‌زنی فوتی رنکینگ، امارات که در آخرین رده‌بندی اعلام شده در جایگاه ۷۳ جهان و هشتم آسیا بود، بعد از کسب چهار پیروزی متوالی، در رده‌بندی جهانی چند پله صعود کرده و همچنین عراق را هم در رده‌بندی آسیایی پشت سر گذاشته تا به این ترتیب از سید چهارم مسابقات به سید سوم صعود کند. این اتفاق باعث شده، عربستان و امارات در یک گروه قرار نگیرند و به نوعی سایر تیم‌ها از هم گروهی همزمان این دو تیم قدرتمند آسیایی متضرر نشوند.

در عوض تا قبل از این عراق و عربستان در گروه‌های موازی قرار می‌گرفتند که حالا امکان دارد این دو تیم در یک گروه جای بگیرند.

همچنین استرالیا که فقط دو رتبه با کره‌جنوبی در رده‌بندی جهانی فاصله داشت، از جایگاه چهارم آسیا به سوم صعود کرده ولی همچنان در سید دوم جای گرفته است.

علاوه بر این عمان که در رتبه ۸۰ جهان و یازده آسیا بود، با نتایج اخیر، سوریه را در رتبه ۷۹ جهان و دهم آسیا پشت سر گذاشته ولی همچنان در سید پنجم مسابقات قرار دارد و تغییری در سرنوشت این تیم لحاظ نخواهد شد.

طق محاسبات این وبسایت، سیدبندی قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی بعد از بازی‌های برگزار شده به این شرح است:

سید یک: ژاپن – ایران

سید ۲: استرالیا – کره جنوبی

سید ۳: عربستان – امارات

سید ۴: عراق – چین

سید ۵: عمان – سوریه

سید ۶: ویتنام – لبنان

تمام این تغییر و تحولات براساس محاسبات فوتی رنکینگ از عملکرد تیم‌ها و امتیازات آن‌ها است که باید دید در روزهای آینده چقدر صحت دارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top