امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 19853 |
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
202 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا با حضور ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی به صورت مجازی درحال برگزاری است.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی به صورت مجازی از بیست‌وچهارم خردادماه آغاز شد و تا بیست‌وهفتم خردادماه […]

گروه فرهنگی: پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا با حضور ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی به صورت مجازی درحال برگزاری است.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی به صورت مجازی از بیست‌وچهارم خردادماه آغاز شد و تا بیست‌وهفتم خردادماه ادامه دارد.
 

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در سه بخش « BCBF GLOBAL RIGHTS EXCHANGE»   ،«EXIBITORS    EVENTS   BCBF» و «BCBF BOLOGNA BOOK PLUS» نمایشگاه حضور دارد و به معرفی کتاب‌های برگزیده حوزه کودک و نوجوان می‌پردازد.
معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان در قالب کاتالوگ و معرفی طرح گرنت ایران از دیگر فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب بولونیا است.

در این دوره از نمایشگاه مجازی بولونیا از جمهوری اسلامی ایران علاوه بر خانه کتاب و ادبیات ایران، آژانس‌های ادبی دایره مینا، آژانس ادبی و ترجمه پل، بنگاه ادبی کیا، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، انتشارات افق و انتشارات طوطی حضور دارند.  

در سایت پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا به هر شرکت‌ کننده امکاناتی برای نمایش کتاب و کاتالوگ اختصاص داده شده است. همچنین در این نمایشگاه فضایی برای گفت‌وگوی شرکت‌کنندگان با یکدیگر و برگزاری جلسات فراهم شده است.از جمله برنامه‌های جانبی پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا می‌توان به دیواره تخصصی تصویرگران کودک، برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، اهدای جوایز و گفت‌وگوهای آنلاین اشاره کرد.

در بخش تبادل رایت این دوره از نمایشگاه ۵۰۰ ناشر ثبت نام کرده‌اند و حدود ۲۰ هزار عنوان کتاب برای تبادل رایت بارگذاری شده است. در سال جاری بخش «BCBF BOLOGNA BOOK PLUS»  به نمایشگاه افزوده شد که این ابتکار جدید به موازات نمایشگاه کتاب کودک بولونیا و با هدف جلب مخاطبان حرفه‌ای بیشتر از سراسر جهان آغاز به کار کرده است.

در پنجاه‌وهفتمین دوره از نمایشگاه مجازی بولونیا بیش از ۶۷۰ شرکت‌کننده به معرفی آثار خود می‌پردازند. همچنین در بین برگزیدگان جشنواره امسال تصویرگری بولونیا علیرضا گلدوزیان، امیر شعبانی‌پور، رضا دالوند، امین حسن‌زاده‌شریف و مجید فخارزواره از ایران حضور دارند و نام یلدا راسخی نیز در بین برگزیدگان مسابقه بخش کودکان و تماشاچیان این نمایشگاه به چشم می‌خورد.انتشارات طوطی به عنوان ناشر برگزیده در بخش آسیایی پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا معرفی شده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top